Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس عراقی، دستگاه اطلاعاتی این کشور را به تبانی با بقایای حزب منحله بعث که در کشورهای همسایه حضور دارند، متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «کریم الخیکانی» تحلیلگر سیاسی عراق، امروز (سه شنبه - ۱۰ مارس)، درباره تحرکات عناصر حزب منحله بعث در کشورهای همسایه به دلیل تبانی سرویس های اطلاعاتی عراق با آنها هشدار داد و گفت که داعش از نزدیکان و خانواده صدام خط می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: همه می دانند که بقایای رژیم بعث در برخی کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و اردن حضور دارند و دستگاه اطلاعاتی کشور می تواند ماموریت دستگیری آنها را انجام دهد.

الخیکانی در ادامه به سکوت در قبال اقدامات بقایای بعث علیه ملت عراق اشاره کرد و گفت که تروریست‌ها نیز هرچه می‌خواهند از تامین مالی گرفته تا برنامه‌ریزی‌های مختلف را از خانواده و نزدیکان رژیم صدام کسب می‌کنند.

این تحلیلگر عراقی در ادامه به علامت سوال‌های بزرگ درباره عدم تحرک سرویس های امنیتی و اطلاعاتی عراق در قبال طرف های تامین کننده تروریسم و مسئول ایجاد هرج و مرج و ناآرامی در داخل عراق اشاره کرد و گفت: باید کلیه طرف هایی که با دشمنان عراقی تبانی می کنند، بازخواست شوند.

وی افزود: از جمله این افراد، کسانی هستند که تحت فرمان اشغالگر آمریکایی هستند و به دستور او عمل می کنند و از وظیفه خود در قبال دشمنان عراق در داخل و خارج از این کشور با وجود در دست داشتن اطلاعات لازم برای اقدامات مقتضی، شانه خالی می کنند.

پیشتر «مؤید العلی» کارشناس عراقی مسائل امنیتی نیز درباره نفوذ برخی عناصر وابسته به حزب «بعث» به سرویس اطلاعاتی عراق و جاسوسی برای ایالات متحده آمریکا گفته بود: برخی از عناصر حزب بعث در مناطق غرب عراق، در داخل سرویس‌ای امنیتی نفوذ کرده‌اند و اطلاعاتی را درباره یگان‌های امنیتی و نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق گردآوری کرده و به دست نیروهای آمریکایی می‌رسانند.

«صلاح المختار» از رهبران حزب منحله و ممنوعه «بعث» عراق نیز تابستان پیش از مذاکره این حزب با ایالات متحده آمریکا خبر داد و اذعان داشت: آمریکا از سال ۲۰۱۴ به این نتیجه رسیده که «هر گونه راهکاری برای حل بحران‌های عراق، بدون مشارکت بعثی‌ها، غیر قابل تحقق است».

از زمان اشغال عراق از سوی آمریکا در سال ۲۰۰۳ و سقوط صدام تاکنون، «رغد» دختر او که در اردن به سر می برد،  بیش از هر کس دیگری در حزب بعث خبرساز شده و با اینکه شوهر او به دستور صدام کشته شد، اما در تمامی این مدت از پدر و برادرانش دفاع کرده و برخی حتی وی را «صدام کوچک» خطاب می کنند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عراق بعثی ها رغد صدام اطلاعاتی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.

قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵۶ کیسه آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد