Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز گفت: تیم دانشجویان دانشکده در سیزدهمین دوره مسابقات دانشجویی کمیکار در بخش جداسازی آزمایشگاه مقام اول را کسب کردند.

سعید زینالی هریس، رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به کسب عنوان اول در بخش جداسازی آزمایشگاه در این دوره از مسابقات گفت: مسابقات کشوری کمیکار با حضور سی و دو تیم از دانشگاه‌های کشور دردانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد و تیم‌ها در چهار بخش پوستر، لیگ آزاد، عملکرد و جداسازی باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم دانشگاه تبریز متشکل از دانشجویان عضو انجمن علمی دانشجویی رشته مهندسی شیمی و نفت به سرپرستی احمدلوی داراب در بخش جداسازی مقام نخست را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زینالی با اشاره به برخی از اهداف علمی این مسابقات مطرح شد: طراحی و ساخت ماشین‌های کوچک کمیکار به گونه‌ای است که نیروی محرکه آن با انجام یک واکنش شیمیایی تأمین می‌شودو دانشجویان دانشگاه تبریز در بخش جداسازی آزمایشگاه موفق شدند مقدار ۱.۵ لیتر مخلوط آب و الکل را با روش‌های مختلف جداسازی از یکدیگر جدا کنند تا قابلیت استفاده در خودروی کمیکار را داشته باشد.
فراهم آوردن زمینه‌ای برای مشارکت دانشجویان در ارتقاء سطح علمی، ارائه جایگزینی مناسب برای افزایش راندمان و کاهش آلاینده‌ها، ابتکار در طرح، سادگی و ارزانی طرح، کار گروهی منسجم، ملاحظات زیست محیطی، ایمنی و موفقیت در عملکرد، از دیگر اهداف این مسابقات دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تبریز مسابقات کشوری محیط زیست بخش جداسازی دانشگاه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست کمانداران ریکرو ایران در دور حذفی

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات مرحله نخست جام جهانی تیروکمان در مرحله حذفی کمان ریکرو به میزبانی شانگهای چین برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.   فائز محمدی در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از ترکیه رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل نماینده اندونزی شکست خورد.   رضا شبانی در مسابقات ریکرو در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از اسلوونی رفت و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد.   محمدحسین گلشنی در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از جزیره ویرجین رفت و با نتیجه ۶ بر ۵ به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل کمانداری از فرانسه شکست خورد.   صادق اشرفی در مسابقات ریکرو در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از آلمان رفت و با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد.   مبینا فلاح در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از قزاقستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ به برتری رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب کمانداری از کره جنوبی شد.   یسنا پورماهانی در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از ژاپن رفت و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد.

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • شکست کمانداران ریکرو ایران در دور حذفی
  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • برگزاری بیست و پنجمین مسابقات کشوری کشتی باچوخه در گرماب
  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب