Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از استقرار بازرسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در واحدهای تولیدی الکل و شوینده خبر داد و گفت: تعرفه واردات الکل صفر و واردات بدون تشریفات گمرکی در حال انجام است.

حسین مدرس خیابانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه تولید کارگاه‌های داخلی برای ماسکهای قابل شستشو، با روزانه دو میلیون ماسک آغاز شده است، گفت: در عین حال تعرفه واردات نیز صفر شده و واردگنندگان با حداقل تشریفات گمرگی می‌توانند اقلامی همچون ماسک و لباس پزشکی را وارد گشور نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در جلسه عصر روز گذشته نیز تصمیمات خوبی در رابطه با شبکه توزیع مواد ضدعفونی کننده همچون الکل با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتخاذ شد که بر این اساس، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف شد تا بازرس مقیم در تمامی کارخانجات تولیدکنندگان الکل داشته باشد. 

وری تصریح کرد: هم اکنون در 22 واحد تولیدکننده مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی که زیر نظر انجمن صنایع شوینده هستند، بازرس‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقیم شده‌اند؛ ضمن اینکه 18 واحد تولیدی الکل دارای کد IRC از وزارت بهداشت نیز، به تولید الکل مشغول بوده و بازرسان سازمان حمایت نیز در این کارخانجات، مستقر شده‌اند. 

مدرس خیابانی ادامه داد: بر این اساس، سهمیه الکل هر یک از کارخانجات تولیدکننده مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده، با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تخصیص می‌یابد و بازرسان بدون تائید حواله و تائیدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اجازه خروج محموله‌های الکل از کارخانجات تولیدی الکل را نمی‌دهند؛ ضمن اینکه مقاصد این محموله‌ها مراکز درمانی یا داروخانه‌های مورد تائید وزارت بهداشت هستند. 

وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد شبکه توزیع خوبی در روزهای گذشته برای توزیع مواد شوینده و الکل شکل گرفته و به زودی بازار روی آرامش بیشتری خواهد دید. 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات الکل نیز بلامانع و با کمترین تشریفات گمرکی در حال انجام است، گفت: دپوی قابل توجه 6 میلیون لیتری الکل نیز در کشور وجود دارد که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به شدت مراقبت‌های لازم را صورت خواهد داد تا بتوان شبکه توزیع را به خوبی ساماندهی کرد؛ این در حالی است که کلیه داروخانه نیز در صورت صدور مجوز و ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت نظارت سازمان حمایت قرار خواهند گرفت تا از حیث دپو و گران‌فروشی نیز کنترل شوند. 

وی گفت: در حوزه تولید ماسک و لباس پزشکی نیز ظرفیت‌های تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته و هم اکنون کارگاههای تولیدی داخلی در حال تولید هستند؛ این در حالی است که میزان نیازی که وزارت بهداشت اعلام کرده، روزانه 100 هزار دست لباس است که بر این اساس، تولیدکنندگان شناسایی شده اند؛ ضمن اینکه تعرفه نیز صفر شده است.

وی از تولید و پخش انیمیشن و فیلم آموزشی مرتبط با تولید ماسک بهداشتی از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فرآیند تولید ماسک پیچیده نیست، مردم خود در منزل می‌توانند آن را تهیه کرده و استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزیر صنعت الکل سازمان حمایت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت بهداشت تولیدی الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند