Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) آستارا یکی از کانون های فعال در کشور است که فعالیت های فرهنگی و خیرخواهانه مردمی فراوانی در آن انجام می شود.

خبرگزاری شبستان- بندر آستارا، پیمان ناصری زارع؛ شبکه عظیم کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور که یکی از اهداف مهم آن مقابله با تهاجم فرهنگی و احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد است یکی از موثرترین مراکز فرهنگی به شمار می رود و از سال ۱۳۷۲ رسما فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون مامن صدها هزار نوجوان و جوان علاقمند و مستعد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در استان گیلان نیز  ۹۱۹ کانون فرهنگی و هنری که ۶۰۸ کانون در مناطق روستایی قرار دارد  با بیش از ۵۳ هزار عضو فعالیت دارند که ۷۰ درصد آن را افراد زیر ۴۰ سال تشکیل می دهند.

 

در شهرستان مرزی بندر آستارا نیز ۵۱ کانون فرهنگی و هنری با بیش از پنج هزار عضو، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و ... را برای نوجوانان و جوانان برگزار می کنند.

 

یکی از کانون هایی که توانسته در تحقق بخشیدن به اهداف ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بندر آستارا به خوبی عمل کند و از کانون های شاخص و الگو استان گیلان نیز است کانون امام مهدی(عج) مسجد صاحب الزمان(عج) می باشد که در سال ۱۳۹۱ در این شهرستان تاسیس شده و بیش از ۸۰۰ نفر عضو دارد.

کانون امام مهدی(عج) که مسئول آن یک جوان جهادگر است به همت نوجوانان و جوانان فعالیت های فرهنگی و خیرخواهانه فراوانی اجرا می کند که برای بیشتر آشنا شدن با فعالیت های این مرکز گفت وگوی مفصلی را با مدیر مسئول آن انجام داده ایم.

 

«رضا معاشرتی» به فعالیت های علمی و پژوهشی در کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در این کانون موسسه آموزشی باقرالعلوم تاسیس شده که در آن کلاس های ادبیات، فیزیک، شیمی، ریاضی، رباتیک، زبان انگلیسی و عربی برگزار می شود و در آن اساتید مجرب به تدریس می پردازند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) بندر آستارا به انعقاد تفاهم نامه همکاری کانون با مرکز فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: این قرارداد به منظور بهره مندی اعضای کانون از کلاس های فنی و حرفه ای منعقد شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین در کانون برای دانش آموزان کلاس های مشاوره درسی به صورت رایگان برگزار می شود.

 

معاشرتی با بیان اینکه در سال ۹۷ کتابخانه در این کانون راه اندازی شد، گفت: تاکنون در کتابخانه کانون ۲ هزار جلد کتاب موضوع بندی و شماره گذاری شده و در اختیار اعضاء قرار گرفته است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) بندر آستارا بیان کرد: همچنین در این رابطه تفاهم نامه همکاری با کتابخانه های عمومی شهرستان منعقد شده و اعضاء به صورت رایگان عضو کتابخانه شده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت های کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) در فضای مجازی منتشر می شود، اظهارکرد: کانالی در اینستاگرام با آدرس Reza-moasharati.org   و همچنین کانالی در تلگرام با نام قرارگاه فرهنگی مسجد صاحب الزمان(عج) تهیه و طراحی شده که فعالیت ها، اطلاعیه ها، احادیث، بروشورهای آموزشی  و ... در آن منتشر می شود.

 

معاشرتی به برگزاری کلاس های احکام، اخلاق و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کانون امام مهدی(عج) اشاره کرد و افزود: در این کانون کلاس های خیاطی و گلیم بافی در واحد خواهران و کلاس های نقاشی برای کودکان برگزار می شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) بندر آستارا با بیان اینکه با همکاری کانون و پایگاه بسیج طرح چهارشنبه های مسجدی در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار می شود، اظهارکرد: برگزاری چنین برنامه های فرهنگی باعث جذب نوجوانان و جوانان به مسجد شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های فرهنگی کانون که مورد استقبال مردم قرار گرفته برگزاری برنامه تلاوت قرآن در خانه شهدا، رزمندگان و  بسیجیان است.

 

معاشرتی به برگزاری اردوهای ورزشی و تفریحی به همت کانون فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: همچنین به همت کانون کلاس های آموزشی کاراته، دفاع شخصی، تیراندازی، پینگ پنگ و ... برای اعضاء برگزار می شود.

 

وی با اشاره به تاسیس صندوق قرض الحسنه توسط اعضای کانون، خاطرنشان کرد: این صندوق در سال ۱۳۹۶ با هدف ارائه خدمات به افراد نیازمند و کم در آمد محله راه اندازی شده است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) بندر آستارا به راه اندازی مرکز نیکوکاری مهر مهدویت در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: این مرکز در هر ماه ۱۰۰ بسته غذایی آماده کرده و به افراد نیازمند اهدا می کند.

معاشرتی به طرح خانه های هلال اشاره و بیان کرد: این طرح که با همکاری جمعیت هلال احمر آستارا اجرا می شود در آن به اعضای کانون و مسجدی ها کمک های اولیه آموزش داده شده و به آنان خدماتی همچون تست قند و فشار خون ارائه می شود.

 

وی افزود: همچنین در قالب این طرح چهار بیمار سرطانی تحت پوشش قرار گرفته اند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) بندر آستارا با بیان اینکه به همت این کانون طرح هر مسجد یک حقوقدان اجرا می شود، تصریح کرد: کانون در این خصوص تفاهم نامه ای با کانون وکلای آستارا امضاء کرده و وکلا به  صورت رایگان به شهروندان مشاوره حقوقی می دهند.

 

معاشرتی به اجرای طرح سه شنبه های مهدوی اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح که از آبان ماه سال جاری آغاز شده هر هفته در روزهای سه شنبه اجرا می شود و در قالب برگزاری آن نذورات فرهنگی بین مردم توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه طرح ویزیت رایگان نیز در کانون اجرا می شود، افزود: در ۱۵ هر ماه پزشکان عمومی و متخصص با حضور در مسجد صاحب الزمان(عج) به مردم خدمات رایگان ارائه می دهند.

 

این مدیرجهادی با اشاره به طرح یلدای مهربانی، اظهارکرد: این طرح که همه ساله اجرا می شود و در قالب آن بسته های غذایی در شب یلدا بین نیازمندان آبرومند محله توزیع می شود.

معاشرتی به راه اندازی کمپین مردمی نجات شهر برای مقابله با کرونا ویروس توسط کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) بندر آستارا اشاره کرد و افزود: تاکنون به همت خیرین که به فراخوان کمپین مردمی نجات شهر لبیک گفته اند، ۶ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و دستکش تهیه و بین شهروندان توزیع شده است.

 

وی با اشاره به ضدعفونی کردن دستگاه های خودپرداز بانک ها به همت جوانان عضو کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج)، تصریح کرد: فعالیت کانون در این رابطه تا ریشه کنی بیماری ادامه خواهد داشت.

 

معاشرتی با بیان اینکه ان شاء الله هر روز بیشتر از روزهای قبل بتوانیم در کانون به فعالیت های خود ادامه دهیم و موجبات جذب دیگر نوجوانان و جوانان را فراهم کنیم، گفت: حضور پیدا کردن قشر نوجوان و جوان در مساجد، مسیر زندگی آنها را مشخص و هدفمند کرده و توجه و گرایش بیشتر نسل جوان و امروزی را به مسائل معنوی و دینی به دنبال دارد.

 

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون مهدی عج بندر آستارا مسجد صاحب الزمان عج کانون امام مهدی عج نوجوانان و جوانان برگزار می شود بندر آستارا اجرا می شود راه اندازی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نقد و بررسی مجموعه کتاب‌های «کودکی نامداران» در راستای نشست «صبحانه با کتاب» با حضور کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برگزار شد.

پرویز امینی نویسنده مجموعه کتاب «کودکی نامداران» از نگارش کتابی درباره امام قلی خان (از فرماندهان نظامی هرمزگان) خبر داد و گفت: کار بزرگ امام قلی خان یعنی آزادسازی تمام سواحل ایران، بسیار مهم و منحصر به فرد است. توپخانه پرتقالی‌ها، بزرگترین توپخانه دنیا بود اما سردار ایرانی آنها را در هم شکست. قطعاً معرفی این افراد برای ما افتخار است.

وی با تأکید بر نقش امام قلی خان در آزادسازی خلیج فارس، ادامه داد: همه ایرانیان باید این سردار بزرگ را بشناسند؛ زیرا امام قلی خان در تاریخ جهان به ابَر مَرد قرن ۱۶ معروف است. تلاش‌های مردم غیور ایران و در رأس آنها، امام قلی خان غیرقابل تکرار است. در جریان آزادسازی هرمز و قشم ۱۰ هزار نفر شهید شدند.

نویسنده مجموعه کتاب «کودکی نامداران» گفت: در پایان سخنانش ضمن آرزوی سربلندی برای مردم ایران گفت: باید قدر خاک ارزشمند سرزمین‌مان را بدانیم و برای ماندگاری نام شخصیت‌های تاریخی، آثار باکیفیت تولید کنیم.

در ادامه پروین پشت‌کوهی مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از حضور نویسنده مجموعه کتاب «کودکی نامداران» بیان کرد: باید برای الگوسازی کودکان و نوجوانان اقدام‌های جدی انجام داد و آنها را با شخصیت‌های مهم تاریخ آشنا کرد.

وی با اشاره به مناسبت روز ملی شدن خلیج فارس و اهمیت معرفی چهره‌های نامدار به کودکان و نوجوانان افزود: آشنایی نوجوانان با شخصیت امام قلی خان و ارائه بخشی از زندگی این نامداران ایرانی در قالب داستانی و روایت می‌تواند در آینده آنها تاثیر بگذارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان گفت: کتاب امام قلی خان، می‌تواند نوجوانان را با تاریخ استان آشنا و اعتماد بنفس‌شان را به عنوان مرزداران این ناحیه محکم‌تر کند. ضرورت دارد فرزندان این مرز و بوم با تاریخ استعمارستیزی این سرزمین آشنا شوند و رشادت‌های بزرگ مردان از دیرباز تا امروز را به خاطر بسپارند.

وی افزود: حضور نویسنده مجموعه «کودکی نامداران» نقطه عطفی برای کانون، اعضا و مربیان است. امیدواریم نگارش کتاب امان قلی خان هرچه سریع تر انجام شود.

در ادامه این نشست مربیان کانون پرورش فکری استان هرمزگان به نقد و بررسی مجموعه کتاب‌های «کودکان نامداران» پرداختند.

کد خبر 6093329 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود