Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این روزها ابزارهای هوشمند دیجیتال بازار روند رو به رشدی پیدا کرده‌ تا جاییکه قابلیت‌های زیادی برای جدال با بیماری کرونا دارند این ابزارها می‌توانند از حضور مردم در جامعه پیشگیری کنند.

استفاده از موبایل یکی از این روش‌ها و ابزارهای هوشمندی است که می‌تواند به کمک مردم آمده و از حضور آنها در جامعه بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال اگر بتوانیم از طریق موبایل و استفاده از برنامه‌های طراحی شده یا اپلیکیشن‌های هوشمند، میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را کم کنیم یک گام بزرگ به سمت کاهش همه‌گیری این بیماری برداشته‌ایم.

ابزارهای دیجتیالی که در کنار دیگر روش‌ها می‌تواند نگرانی‌های مردم از ابتلا به ویروس کرونا که واگیری آن در تعامل با جامعه بیشتر می شود را کم کند. خریدهای اینترنتی، مراجع به مراکز بهداشتی، پیش‌برد کارهای اداری و بانکی از جمله خدماتی است که می‌توان به کمک ابزارهای هوشمند در منزل انجام داد و از ترددهای بی جهت در شهر پیشگیری کرد.

با توجه به این‌که استفاده از گوشی موبایل و اینترنت در ایران همه‌گیری بالایی دارد باید از این فرصت برای کاهش ترددهای روزانه بهره برد. از دیگر ابزارهای دیجیتال دیگر که این روزها به کار می‌آید و برای کنترل این بیماری و ممانعت از شیوع این بیماری قابل استفاده است، ابرداده‌ها و هوش مصنوعی است. همه این ابزارها می‌تواند تا حدودی امنیت روانی مردم را فراهم و از شیوع نگرانی و بیماری بین مردم پیشگیری کنند.

یکی از مزایای هوشمند شدن شهرها، برای مقابله با شیوع بیماری‌های عفونی می‌توان به فناوری‌های اینترنت اشیا، سیستم محاسبات ابری (cloud computing)، اینترنت تلفن همراه و ابرداده‌ها در ساختمان‌های هوشمند، سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی شهری، تجارت و خرید و فروش آنلاین، محیط زیست و غیره اشاره کرد.

ایران هم کشوری است که در سال‌های اخیر به مدد توسعه زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی توانسته گام‌های بلندی در این حوزه بردارد. گام‌های دانش‌بنیانی که در بستر این زیست‌بوم، می‌تواند با ارائه خدمات غیرحضوری از سلامت مردم محافظت کنند.

دانش‌بنیا‌ن‌هایی که در بستر ارائه خدمات غیرحضور می‌توانند بازوی کمکی برای کادر درمانی باشند. کادر درمانی که این روزها به دلیل افزایش مراجعات بعضا بی‌جهت، توان و امکانات ارائه خدمات به مردم را ندارند و بارها بر عدم مراجعه مردم به این مراکز تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/

169 / 336 بازار دیجیتال کرونا ابزارهای هوشمند خریدهای اینترنتی کارهای اداری و بانکی گوشی موبایل زیست‌بوم فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بازار دیجیتال کرونا ابزارهای هوشمند خریدهای اینترنتی گوشی موبایل زیست بوم فناوری ابزارهای هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روزهای ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

کد خبر 6089499 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم