Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@16:24:12 GMT

یک میهمان ناخوانده و یک چالش عجیب و غریب!

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۱۲۲۰

یک میهمان ناخوانده و یک چالش عجیب و غریب!

چند وقتی است که یک مهمان ناخوانده از دروازه‌های کشورمان گذشته و تا نزدیک درب خانه‌هایمان نیز نفوذ کرده است، این مهمان به تمام معنا ناخوانده است و باعث شده تا آرامش خانواده‌های ایرانی رنگ ببازد و آن‌ها را دچار تشویش و نگرانی کند؛ از مسئولان نظام گرفته تا هنرمندان و بازیگران و مردمی که ولو با گذاشتن یک پست در صفحه شخصی خود، سعی کردند در این زمینه بی تفاوت نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چند وقتی است که یک مهمان ناخوانده از دروازه‌های کشورمان گذشته و تا نزدیک درب خانه‌هایمان نیز نفوذ کرده است، این مهمان به تمام معنا ناخوانده است و باعث شده تا آرامش خانواده‌های ایرانی رنگ ببازد و آن‌ها را دچار تشویش و نگرانی کند.

مهمان ناخوانده‌ای که کووید 19، نام دارد و بعید است دیگر نامش از ذهن تک تک ما به این راحتی‌ها بیرون برود؛ این بیماری روز به روز در کشورمان شدت گرفت و برای تمامی مردم سرزمینمان به ویژه سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس، چالشی جدی ایجاد کرد. چالشی جدی که با چالش‌های دم دستی نمی‌شد و نمی‌توان با آن به مبارزه رفت، بلکه همتی جدی می طلبید و همچنان می‌طلبد.

اما در همین زمان کادر درمانی عقب ننشستند و با فداکاری هر چه تمام تر در صحنه حاضر شدند تا حضورشان هم در جهت بهبود جسمی بیماران بوده و هم تسکینی باشد برای آلام روحی و روانی بیمار.

این زحمات برای هیچ کس پوشیده نبود، هر چند شاید آن قدر مردم دچار استرس شده بودند که این سربازان سلامت را تا حدی فراموش کرده بودند؛ اما با تذکر رهبر معظم انقلاب در رابطه با زحماتی که این قشر می کشند، تلاش‌های کادردرمانی بیش از پیش به چشم آمد و همه به یاد آوردند که به تأسی از رهبر معظم انقلاب باید به نوعی مراتب تشکر خود را نسبت به زحمات این قشر ابراز کنند، هر کس به نوع و زبانی که بلد بود و یا به آن دسترسی داشت.

از مسئولان نظام گرفته تا هنرمندان و بازیگران و مردمی که ولو با گذاشتن یک پست در صفحه شخصی خود، سعی کردند احساس خود را نسبت به این عزیزان بیان کنند.

برخی از بازیگران همچون سام درخشانی،امیرمحمد زند، عنایت الله بخشی، پروانه معصومی و بسیاری افراد دیگر در مصاحبه با همین رسانه از پزشکان و پرستاران و دیگر اعضای کادر درمانی تشکر کردند و قدردان زحمات آنان شدند. برخی دیگر نیز سعی کردند با راه انداختن چالش‌هایی در فضای مجازی مراتب ارادت خود نسبت به این قشر را ابراز کنند، از جمله این چالش‌ها، چالش رقص امین زندگانی، هنرپیشه سینما و تلویزیون بود.

البته این تنها چالشِ فضای مجازی در دوران دست و پنجه نرم کردن کشور با ویروس کرونا نبود، بلکه چالشی دیگر برای کاهش استرس و بالابردن سطح آرامش مردم در فضای مجازی راه افتاد، چالش لبخند! اما حالا این سوال است که این گونه چالش‌ها تا چه حد می‌تواند کمک باشد، در حالی که بسیاری از مردم داغدار و بقیه نگران هستند!

پزشکان و پرستاران تحت فشار هستند، روحیه آن‌ها بیش از هر چیز به حمایت مردم و هنرمندان نیاز دارد، ما باید به آن‌ها کمک کنیم نه اینکه با راه انداختن چالش تنها به دنبال این باشیم که کاری سطحی و بدون عمق را در جامعه رواج دهیم! آن هم دقیقا در زمانی که همه مان داغدار هموطنان عزیزی هستیم که در این بلا جان خود را از دست داده‌اند.

هانیه توسلی بازیگر تلویزیون و سینما نیز در صفحه شخصی خود با انتشار پستی نسبت به چالش جدیدی که امین زندگانی به راه انداخته است، نوشت؛ «واقعا متأسفم، این همه آدم مرده، این همه مبتلا؛ این همه بحران، کادر درمانی خسته اند، امکانات کم است، من مشکلی با رقص پرستارها و دکترها در همون روزهای اول ندارم؛ اون‌ها فشار روشونه و الان هم خسته‌اند، ولی دیگه چالش راه نندازین، مسخره بازی کافیه!»

امین زندگانی نیز در جواب هانیه توسلی دلیل این چالش را شاد کردن پرستاران و پزشکان و حمایت کردن از آنان در چنین برهه سخت دانست هر چند قطعا در این زنجیره شادی آخرین افرادی که بخاطر فرصت محدودشان می توانند متوجه چنین چالشی شوند، کادر درمانی خواهند بود.

به هر حال با احترام به تمامی بازیگرانی که مثل بسیاری از همکاران خود در این روزهای سخت ناپدید نشده و با هر روشی تلاش دارند غمی از روی دوش هم‌وطن خود بردارند، در هر حال این توقع نیز از تمامی این عزیزان هنرمندان، نویسندگان و فرهیختگان نیز می رود که تا حدی عمیق تر به مسائل اندیشیده و اگر قصد دارند که از زحمات کادردرمانی تشکر کرده و یا غمی از غم‌های مردم را کم کنند، با ایجاد چالش‌هایی جدی تر در این راه قدم بردارند، به طور مثال دعوت مردم برای نشستن در خانه‌هایشان و چالش – ماندن- در- خانه و پیشنهادهایی برای سپری کردن دورانِ خانه نشینی می‌تواند کمک بیشتری به همه مان کند! نویسندگان با معرفی کتاب‌های خوب؛ هنرمندان و بازیگران با معرفی فیلم‌های خوب، نوازندگان و موسیقیدانان با پیشنهاد موسیقی‌های آرام بخش....

از یاد نبریم که ما و شما اولین وظیفه مان این است که با جدی گرفتن بیماری باری بر روی دوش کادردرمانی نباشیم و این بزرگترین خدمت در پشت جبهه است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کادر درمانی چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدرو تماشاگر ویژه دیدار بارسلونا و والنسیا / عکس

یکی از پُرافتخارترین بازیکنان تاریخ بارسلونا، میهمان ویژه دیدار تیم محبوب خود مقابل والنسیا بود.

دیدار بارسلونا و والنسیا در هفته 33 لالیگا 2023/24 با برتری 4-2 شاگردان ژاوی به پایان رسید. روبرت لواندوفسکی در این بازی هت تریک کرد و مرد اول تیم ژاوی در کسب این برد خانگی بود. پدرو وینگر سابق بارسلونا که اکنون در 36 سالگی برای لاتزیو بازی می کند، میهمان ویژه این دیدار بود. پدرو که محصول لاماسیا است، بین سال های 2008 تا 2015 در تیم بزرگسالان بارسلونا به میدان رفت و با این تیم به همه افتخارات ممکن رسید.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • میهمان ویژه دیدار تراکتور و استقلال
  • عکس| تبریک عجیب و غریب بهرنگ علوی در روز معلم
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • پدرو تماشاگر ویژه دیدار بارسلونا و والنسیا / عکس
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا