Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:18:36 GMT

جامعه کارگری در پیشبرد جنگ اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۱۲۹۸

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در دیدار با مسئول سازمان بسیج کارگری اظهار کرد: حوزه ماموریتی بسیج کارگری در جنگ اقتصادی ویژه است، هم بحث تولید هم جامعه کارگری که خانواده بزرگی را در کشور شامل می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، رعیتی مسئول سازمان بسیج کارگری عنوان کرد: بسیج کارگری همانند بسیج دانشجویی در اکثر کارخانه‌ها حوزه و پایگاه راه‌اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در طرح شهید برونسی نیز گروه‌های جهادی با هدف احصاء مسائل کارخانه خود فعالیت می‌کنند و این فعالیت محدود به بسیجیان نمی‌باشد و این گروه‌ها باید مسئله محور در کارخانه خود جهاد کنند و سبب افزایش تولید و بهبود کیفیت شوند. مسئول سازمان بسیج کارگری اظهار کرد: سازمان بین المللی کار بعد از مجمع جهانی سازمان ملل بزرگترین مجمع بین المللی است و در تغییر و تحولات سیاسی کشورها نقش بسزایی دارد اما در کشور ما این ظرفیت نادیده گرفته می‌شود و در برخی موارد تهدید محسوب می‌شود.  وی خاطر نشان کرد: تفکیک نیروهای تولید صحیح نیست با تقسیم‌بندی‌هایی از جمله بسیج صنعت، کارگری سبب تفکیک قوای واحده می‌شود و همین امر می‌تواند آسیب‌زا باشد.  در ادامه علیزاده جانشین سازمان بسیج کارگری اشاره کرد: در کارخانه‌ ها کارگروهی به نام کارآمدی شامل بسیجیان و غیربسیجیان تشکیل می‌شود و این گروه الویت‌های خود برای اقدام در کارخانه را احصاء می‌کنند. وی ادامه داد: در این میان 30 الی 40 مشکل اصلی داریم که هر کارخانه بنا به ظرفیت و توانمندی‌های خود الویت‌گذاری می‌کند و به حل آن می‌پردازد.  علیزاده تصریح کرد: در حوزه مصرف و تولید نیز باید نخبگان و رهبران اجتماعی از جمله دانشجویان به سمت کارخانه‌ها و تولید سوق داده شوند و طی جلسات و بازدیدهایی توان تولید داخلی و مصرف صحیح را در اذهان آنان نهادینه کرد و این افراد سفیران تولید شوند.  وی در ادامه تشریح کرد: بسیج دانشجویی باید در مطالبه‌گری‌ها با ما همراه باشد و مرجعیت ما را بپذیر تا با عملکرد صحیح و در جهت منافع کشور دست به اقدامات اساسی بزند.  محمدجواد نیک روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به ماموریت ویژه بسیج دانشجویی، گفت: حوزه ماموریتی بسیج کارگری در جنگ اقتصادی ویژه است، هم بحث تولید هم جامعه کارگری که خانواده بزرگی را در کشور شامل می‌شود، اقدامات شایسته‌ای مشاهده می‌شود و رویکرد کارآمد کردن نیروها و کارخانه‌ها رویکرد صحیحی است که مزایای آن در درجه اول برای خود کارگر است.  وی تشریح کرد: در کل دنیا سه قشر کارگران، معلمان و دانشجویان گروه‌های اصلی جوامع هستند و همیشه مورد توجه هستند و با نگاه فرصت محور باید از این اقشار استفاده صحیح کرد و توانمندی‌های موجود را به صورت بالقوه و بالفعل استفاده کرد.  انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان بسیج کارگری مسئول سازمان بسیج بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یک هزار تن زباله در شیفت‌های مختلف از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این امر با همراهی و مشارکت شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت پایلوت در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه، پسماند خانگی شبانه و از ساعت ۲۱ جمع‌آوری شده و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

هراتی با اشاره به فعالیت دو خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه، عنوان کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان در تولید RDF در سال جاری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال جاری تولید ۴۰۰ تن RDF یا همان سوخت حاصل از زباله است که می‌توان به جای مازوت و گاز در صنایعی مانند سیمان صوفیان استفاده شود.

کد خبر 749382

دیگر خبرها

  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • کارگران سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی‌اند
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • به موضوعات مهم جامعه کارگری، توجه شود
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر