Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@22:20:30 GMT

کاهش بیش از ۱۳ دلاری قیمت سبد نفتی اوپک

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۱۵۱۶

کاهش بیش از ۱۳ دلاری قیمت سبد نفتی اوپک

ایران اکونومیست- قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (دوشنبه، ۱۹ اسفندماه) نسبت به روز جمعه بیش از ۱۳ دلار برای هر بشکه کاهش یافت.

 به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبدنفتی این سازمان دیروز به ۳۴ دلار و ۷۱ سنت رسید، در حالی‌ که این رقم روز جمعه (۱۱ بهمن‌ماه) ۴۸ دلار و ۳۳ سنت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبدنفتی اوپک شامل ۱۳ نوع نفت‌خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگو است.

قیمت نفت‌خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز امروز (سه‌شنبه، ۲۰ اسفندماه) و تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب ۳۶ دلار و ۴۰ سنت و ۳۳ دلار و ۲۲ سنت به ازای هر بشکه بود.

   شانا برچسب ها: سبد نفتی اوپک ، قیمت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سبد نفتی اوپک قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه

قیمت سکه در معاملات نقدی روز پنجشنبه هفته قبل نزولی شد. در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله گران مهم است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در آخرین روز معاملاتی هفته قبل با افت دما روبرو شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از آنکه قیمت دلار به مسیر کاهشی خود ادامه داد سکه بازان بار دیگر دنده‌معکوس زدند و فلز گران‌بهای داخلی با افت ۱۵۰ هزار تومانی بر روی ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله‌گران مهم است.

گفتنی است بازار طلا روز جمعه شاهد فراز و فرود قیمت اونس طلا بود. فلز زردرنگ جهانی روز گذشته تا سطح ۲۳۵۲ دلار بالا رفت؛ اما دوباره نزولی شد و تا محدوده ۲۳۲۶ دلار پایین آمد. البته بامداد امروز قیمت طلا در حول‌وحوش ۲۳۳۸ دلار بسته شد.

از سوی دیگر برخی از معامله‌گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی روز جمعه تا حدودی کاهشی شد. فعالان بازار می‌گفتند درصورتی‌که دلار در اولین روز هفته نوسان نزولی را ثبت کند شرایط برای صعود سکه دشوار خواهد شد.

به عقیده تکنیکالیست‌ها درصورتی‌که سکه بالای مرز ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماندگار شود احتمال رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. از سوی دیگر مرز ۴۲ میلیون‌تومانی و محدوده ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای جناح کاهشی بازار مهم است. هفته گذشته سکه تا این مرز مهم پایین آمد، اما نتوانست تثبیت دهد و دوباره به سمت بالا برگشت. تحلیلگران می‌گویند درصورتی‌که سکه مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد قدرت کاهشی‌ها تا حدودی بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ