Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@13:59:44 GMT

اثرات و عوارض کرونا تا آخر عمر باقی می ماند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۱۸۵۹

اثرات و عوارض کرونا تا آخر عمر باقی می ماند

دانشمندان دانشگاه ووهان دریافته اند که کرونا ویروس بسیار خطرناک تر از آنچه که قبلاً تصور می شده است و عوارض و اثرات ناشی از آن تا پایان عمر در بدن افراد مبتلا شده باقی می ماند.

قدس آنلاین: به گزارش گزارش اسپوتنیک به نقل ازGlobal Times، کالبد شکافی افراد فوتی ناشی از کووید-۱۹ نشان داد که این ویروس باعث آسیب جبران ناپذیری به ریه ها و سیستم ایمنی بدن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی اگر بیمار نیز درمان شود، آسیب به بافت ریه تا ابد با او باقی خواهد ماند. یکی از عارضه احتمالی، تنگی نفس است.

پنگ ژیونگ کارمند بیمارستان ژون ژنان گفت: "تأثیر کووید-۱۹ بر روی بدن انسان شبیه به ترکیبی از عفونت های حاد تنفسی ویروسی (به طور خاص سندرم حاد سارس و ایدز است)، زیرا هم به ریه ها و هم به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند.

دکتر پنگ اندکی پس از انتشار مقاله توسط لیو لیانگ، پزشک کالج پزشکی تونگ جی در دانشگاه علوم و فناوری هوآژونگ، اظهار نظر خود را ارائه داد. تیم لیانگ کالبد شکافی از نه بیمار کروناویروس را که در فوریه درگذشتند انجام دادند.

دکتر پنگ گفت: نتایج کالبد شکافی که لیو به اشتراک گذاشته است به من الهام دادند. بر اساس نتایج آنها، معتقدم اکنون مهمترین اقدام در مرحله اولیه بیماری برای محافظت از ریه های بیماران استفاده از فیبروز غیر قابل برگشت است.

فیبروز ریوی تشکیل بافت زخمی در ریه ها است که در تنفس آزاد اختلال ایجاد می کند. چنین تغییرات پاتولوژیکی در یک زمان در قربانیان سارس و نشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرس در عربستان سعودی مشاهده شد.

براساس مجله پزشکی Lancet، امسال، سی تی اسکن ۸۱ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در ووهان نشان داد "ظهور تغییرات بینابینی حاکی از پیشرفت فیبروز است".

در حال حاضر بیش از ۹۵ هزار مورد آلودگی به ویروس جدید در جهان تأیید شده است. بیش از ۳ هزار نفر در اثر کووید-۱۹ جان باخته اند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس عوارض کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر ۵ سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر ۵ سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • «وعده صادق» شکافی بزرگ بر پیکره اسرائیل وارد کرد
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد