Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین وطن پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برخی شرکت های دانش بنیان موفق به ساخت کیت های تشخیصی کرونا شده اند، اظهار داشت: این محصول طی چند روز آینده پس از انجام تست های عملکردی و ارزیابی های علمی وارد بازار داخلی خواهند شد.

وی ادامه داد: مقدار اندکی نگرانی در مورد تهیه برخی مواد اولیه کیت های تشخیصی وجود داشت که با توجه به تدابیر صورت گرفته و تجربیات و سابقه شرکت های فعال، این موضوع رفع شده و وعده مسئولان در این زمینه به زودی محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: هرچند شرکت های برگزیده برای تولید کیت تشخیصی کرونا از توانایی، دانش و تجربیات بالایی برخوردار هستند، اما از آنها تعهداتی در مورد حجم تولید و کیفیت محصول اخذ می شود.

وطن پور در پاسخ به این سوال که آیا سه شرکت برگزیده می توانند نیاز کشور را در این زمینه برطرف کنند، گفت: حتی یکی از آنها هم می توانند نیاز داخلی را در این زمینه برطرف کند اما برای اطمینان بیشتر سه شرکت برای این منظور انتخاب می شوند.

وی افزود: ۵۲ شرکت ایرانی آمادگی خود را برای تولید کیت های تشخیصی کرونا اعلام کرده اند که طی دو جلسه هشت شرکت از بین این شرکت ها که ظرفیت تولید تجاری و صنعتی دارند، انتخاب شدند. اغلب این شرکت ها دانش بنیان هستند.

وطن پور با اشاره به اینکه این شرکت ها از نظر علمی و دانشی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارند و دارای سابقه تولید کیت های تشخیصی هستند، افزود: کیت های ساخته شده این شرکت ها در معرض نمونه های واقعی ویروس قرار می گیرند تا کیفیت آنها دقیقا ارزیابی شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: از بین هشت شرکت موجود سه شرکت انتخاب خواهند شد که صندوق نوآوری و شکوفایی از آنها حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این کار برای تولید دارو و واکسن کرونا نیز انجام خواهد شد، گفت: تعدادی از شرکت های دارویی هم آمادگی خود را برای ساخت داروی کرونا اعلام کردند که تعدادی از آنها پس از ارزیابی های علمی و بررسی های دقیق کارشناسانه انتخاب خواهند شد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: تدابیر لازم برای تولید ماسک، ضدعفونی کننده ها، کیت های تشخیصی، دارو و واکسن انجام شده است تا در نیمه اول سال آتی این فرآورده ها به وفور در دسترس مردم قرار گیرند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اقلام دارویی تولید واکسن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اقلام دارویی تولید واکسن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا اقلام دارویی تولید واکسن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کیت های تشخیصی وزارت بهداشت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ همایون حائری در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

بیشتر بخوانید؛ نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان آماده می‌شوند

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاپات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می رسد

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

کد خبر: 1229395 برچسب‌ها وزارت نیرو

دیگر خبرها

  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها