Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آنتی وار در گزارشی به صادرات تسلیحات از سوی آمریکا پرداخت و نوشت بر اساس گزارش‌های جدید منتشر شده، آمریکا ظرف پنج سال گذشته، صادرات تسلیحات خود را به کشور‌های مختلف در جهان بیست و سه درصد افزایش داده است.

در این گزارش آمده است: گزارش منتشر شده از سوی موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم در ارتباط با انتقال تسلیحات در سال دو هزار و نوزده –که روز یکشنبه منتشر شد- نشان می‌دهد آمریکا صادرات تسلیحات خود را به مجموعا نود و شش کشور در جهان "به صورت قابل توجهی" افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، آمریکا همچنان بزرگترین صادر کننده تسلیحات در جهان محسوب می‌شود و سی و شش درصد از صادرات تسلیحات در جهان را طی سال‌های دو هزار و پانزده تا دو هزار و نوزده به خود اختصاص داده که در مقایسه با سال‌های دو هزار و ده تا دو هزار و چهارده از افزایش سی و یک درصدی حکایت دارد.

موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم در گزارش خود خاطرنشان کرد آمریکا برای صادرات تسلیحات خود نود و شش مشتری دارد که این رقم "به مراتب بیشتر از تعداد مشتریانی است که هر تأمین کننده (تسلیحات) دیگری در جهان می‌تواند داشته باشد. "

روسیه در مکان دوم بزرگترین تأمین کننده تسلیحات در جهان قرار دارد و بیست و یک درصد از مجموع فروش تسلیحات در جهان را به خود اختصاص داده است.

اما آمریکا فاصله زیادی از رقیب خود در زمان جنگ سرد دارد و شکاف در صادرات تسلیحات بین آمریکا و روسیه در سال‌های دو هزار و ده تا دو هزار و چهارده، به هفتاد و شش درصد طی سال‌های دو هزار و پانزده تا دو هزار و نوزده رسیده است.

طی سال‌های دو هزار و پانزده تا دو هزار و نوزده، کشور‌های خاورمیانه خریدار پنجاه و یک درصد از صادرات نظامی آمریکا بودند و این رقم از افزایش هفتاد و نه درصدی در مقایسه با سال‌های دو هزار و ده تا دو هزار و چهارده حکایت دارد. آمریکا تأمین کننده اصلی سلاح برای کشور‌هایی همانند عربستان سعودی، عراق، قطر، امارات عربی متحده، اسرائیل، اردن و کویت محسوب می‌شود.

عربستان سعودی و امارات عربی متحده به شدت به تسلیحات آمریکایی متکی هستند، زیرا آن‌ها در حال جنگیدن در یمن (جنبش انصارالله) هستند. با وجود مخالفت‌های داخلی و رأی سنای آمریکا برای قطع حمایت‌های آمریکا از جنگ، واشنگتن همچنان به تهیه و تدارک قابل توجهی از تسلیحات و همچنین دیگر اقلام برای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی ادامه می‌دهد.

هفتاد و سه درصد همه تسلیحات عربستان سعودی طی سال‌های دو هزار و پانزده تا دو هزار و نوزده توسط آمریکا تأمین شد و این در حالی است که آمریکا تأمین کننده دو سوم از تسلیحات امارات متحده عربی بوده است.

عربستان سعودی بزرگترین خریدار تسلیحات آمریکایی طی سال‌های دو هزار و پانزده تا دو هزار و نوزده بود و این رقم بیست و پنج درصد از مجموع صادرات تسلیحات آمریکا را تشکیل می‌دهد. طی سال‌های دو هزار و ده تا دو هزار و چهارده؛ سعودی‌ها خریدار هفت ممیز چهار درصد از صادرات تسلیحات آمریکایی بودند.

سی فروند از صد و پنجاه و چهار فروند هواپیمای جنگی که عربستان در سال دو هزار و یازده به آمریکا سفارش داد از جمله تسلیحاتی بود که عربستان طی سال‌های دو هزار و پانزده تا دو هزار و نوزده دریافت کرد. موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم اعلام کرد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنین مجوز فروش حدود پنجاه و نه هزار بمب هدایت شونده را به سعودی‌ها در سال دو هزار و نوزده صادر کرد.

منطقه آسیا و اقیانوسیه در مجموع خریدار سی درصد از تسلیحات آمریکایی طی سال‌های دو هزار و پانزده تا دو هزار و نوزده بود. این اتفاق با وجود افزایش میزان سفارشات از کشور‌هایی همانند هند رخ داد که صادرات آمریکا به این کشور با کاهش پنجاه و یک درصدی همراه بود. واردات تسلیحات آمریکایی از سوی کشور‌هایی همانند پاکستان نود و دو درصد، کره جنوبی سی و چهار درصد و تایوان سی و هشت درصد کاهش داشت.

ترامپ اخیرا به هند سفر و از افزایش روابط دفاعی و معاهده‌های تسلیحاتی بین دو کشور تمجید کرد، اما ارقام منتشر شده از سوی موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم نشان می‌دهد روابط دو جانبه بین دهلی نو و واشنگتن آنگونه که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید شکوفا نبوده است. این در حالی است که روسیه با فاصله زیاد بزرگترین منبع تأمین تسلیحات برای هند محسوب می‌شود.

استرالیا واردات تسلیحات خود را از آمریکا چهل و یک درصد افزایش داد و به دومین وارد کننده تسلیحات آمریکایی در آسیا طی سال‌های دو هزار و پانزده تا دو هزار و نوزده تبدیل شد. فروش تسلیحات آمریکایی به ژاپن هم با افزایش هشتاد و پنج درصدی مواجه شد.

این در حالی است که اروپا طی سال‌های دو هزار و پانزده تا دو هزار و نوزده، سیزده درصد از صادرات تسلیحاتی آمریکا را به خود اختصاص داد که این رقم در مقایسه با سال‌های دو هزار و ده تا دو هزار و چهارده با افزایش چهل و پنج درصدی مواجه بوده است.

صادرات آمریکا به آفریقا طی سال‌های دو هزار و ده تا دو هزار و چهارده، ده درصد افزایش یافت و این در حالی است که صادرات این تسلیحات به قاره آمریکا با کاهش بیست درصدی مواجه شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات سلاح تسلیحات آمریکا تسلیحات آمریکایی تسلیحات در جهان تسلیحات آمریکا صادرات تسلیحات درصد از صادرات عربستان سعودی تسلیحات خود تأمین کننده یک درصد منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو

در آستانه نهم ماه می، سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم، نمایشگاهی از تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو،  برپا شده است.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو