Web Analytics Made Easy - Statcounter

حنیف طاهری مداح اهل بیت(ع) در مراسم عزاداری وفات حضرت زینب(س) هیأت عبدالله بن الحسن(ع) که به جهت شیوع ویروس کرونا در کشور در قالب حسینیه مجازی برگزار شد، به مدیحه‌سرایی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم عزاداری وفات حضرت زینب(س) هیأت عبدالله بن الحسن(ع) به جهت شیوع ویروس کرونا در قالب حسینیه مجازی با مدیحه سرایی حنیف طاهری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، حنیف طاهری مداح اهل بیت(ع) در این مراسم نوحه‌ای با عنوان «دختر شاه ولایت زینب است» خواند که شعر آن به شرح زیر است:

دختر شاه ولایت زینب است
بانوی ملک ولایت، زینب است

کن خطابش، یا صراط المستقیم
رکن اصلی هدایت، زینب است

ما همه هیچیم، در عشق حسین
چون که عشق بی‌نهایت، زینب است

ای دل دیوانه و زخمی من
غم مخور امشب دوایت زینب است

التماسی تا که درمانت کند
قطره‌ای از عشق در جانت کند

هر دلی که بی‌نوای زینب است
محرم بیت‌الولای زینب است

گرچه دستش بسته بود اما بدان
کل عالم زیر پای زینب است

شعر ما و وصف بانوی دمشق
این فقط کار خدای زینب است

در میان این همه القاب نیک
عصمت‌اللهی، سزای زینب است

بهر ارباب غریب و بی‌کفن
هر دلی سوزد، سرای زینب است

ذکر زینب چیست، غیر یاحسین
زینبیه کن دلت را با حسین

صوت این نوحه‌خوانی را اینجا بشنوید:

 

 

این مداح اهل بیت(ع) همچنین در این مراسم نوحه دیگری نیز با توجه به شرایط روز کشور و شیوع ویروس کرونا خواند که شعر آن به شرح زیر است:

رب اکشف کل هموم بظهور الحجه
منجی عالم امکان، حضرت حجت بن الحسن
شفای درد این عالم، عنایت شاه بی‌کفن
هر زمانی، هرکجایی، زیارت نامه بردار
صبح و شام، نیمه شب، دست برسینه بگذار
أَلسَّلامُ عَلى مَنْ جَعَلَ اللهُ الشّـِفآءَ فی تُرْبَتِهِ، ساکن کرببلا

رب اکشف ان غموم بظهور الحجه
امن یجیب المضطر، به این دعا محتاجم
از نفس افتادم من، به کربلا محتاجم
استجابت با حسین و لطف امام زمان
هرجایی، هرزمانی، زیارت نامه بخوان
أَلسَّلامُ عَلى مَنِ الاْجابَـهُ تَحْتَ قُـبَّـتِهِ ساکن کرببلا

صوت این مداحی را نیز اینجا بشنوید:

 

 

صوت دیگر نوحه‌های خوانده شده در این مراسم را اینجا بشنوید:

 

صوت - یا این دل شکسته‌ی مارا...

 

صوت - دوباره نشستم به یاد لبات

 

صوت - من از تو چیزی نمی‌خوام

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مراسم عزاداری حنیف طاهری وفات حضرت زینب ویروس کرونا فضای مجازی حنیف طاهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرمخاطب مثل «گیل‌دخت»

  خونه همه هویت ماست. رگ و ریشه ما از میون سنگ و چوب و خشت وگل خونه‌هامونه که سربرمیاره. هیچ‌چیز توی عالم سخت‌تر و تلخ‌تر ازاین نیست که دیگری خونه و کاشانه‌ات روتصاحب کنه. جلوی چشمات جولون بده و نفس‌کش بطلبه واونجا رو به خاک وخون بکشه. این‌طور مواقع حرجی نیست که آدم همه هست ونیست وداروندارش روبده تا خونه‌اش روپس بگیره و اون رو دوباره آباد کنه.» 
درچکیده داستان هم آمده بود: «عالم را آب ببرد، بزرگان و درباریان مملکت محروسه را خواب برده است. در این هیاهو و غوغا، آصف میرزای قاجار رویای تکیه‌زدن بر تخت‌طاووس را دارد و ولایت دارالمرز گیلان را به‌عنوان مقر این طرح و توطئه انتخاب می‌کند، بی‌آن‌که آگاه باشد آنجا گلنار خان‌زاده به یاری دلداده‌اش اسماعیل میرشکار قصد بر باد دادن این رویا را دارند و می‌خواهند طرحی نو دراندازند.» اگر بیننده سریال نبودید، با این جملات دستگیرتان شده که این قصه درباره وطن است و از تاریخ روایت می‌کند اما بر این حکایت چاشنی عشق و دلدادگی را هم افزوده تا فضایی دل‌انگیزتر به قصه دهد. همین وجه البته برگ برنده تلقی می‌شود، زیرا تجربه ثابت کرده، مخاطبان تلویزیون دوستدار قصه‌های خانوادگی با مضامین عاطفی هستند و سریال‌های تاریخی که برای بالا بردن بار دراماتیک خود از این عنصر بهره بردند، موفقیت بیشتری در جذب مخاطب دارند.«گیل‌دخت» نیز ازهمین زمره است؛ اثری محصول مرکز فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی رسانه‌ملی که پخش آن در بهار۱۴۰۲ نیز ادامه یافت. با توجه به حیات طولانی که روی آنتن داشت و همچنین قصه گیرا و قاب‌بندی‌های چشم‌نواز توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند تا جایی که در گزارش‌های اعلامی مرکز تحقیقات صداوسیما تا تاریخ ۲۰اسفند۱۴۰۲، درمقام پربیننده‌ترین سریال سیما در سال ۱۴۰۲ قرار گرفت. این سریال روی آنتن شبکه آی‌فیلم رفته تا برای مخاطبانی که از دیدن آن بازماندند، باردیگر ماجراهای گلنار در دوره‌ای از حکومت قاجار را به نمایش درآورد و از این منظر، نگاهی هم به زیست اجتماعی وسیاسی زنان درآن برهه تاریخی داشته باشد، زیرا همان‌طور که گفته شد، شخصیت اصلی قصه یک زن است.کسی که خلاف جهت آب شنا می‌کند وازاین‌که متفاوت به نظر برسد، نمی‌هراسد. چوب حرف مردم و اهل خانه را می‌خورد اما کوتاه نمی‌آید. در سرای اربابی خانه دارد اما دلش در گرو رعیت‌زاده‌ای شجاع است و بهای این عشق را هم می‌پردازد. 

نوشین مجلسی - سردبیر قاب کوچک

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • کری‌خوانی سرمربی تایلند برای ایران پیش از فینال
  • پرمخاطب مثل «گیل‌دخت»
  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • ویدئو| نوحه‌خوانی مداح عراقی برای عملیات «وعده صادق»
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز