Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:12:39 GMT

فرماندار: تست اولیه ۱۰ نفر در فیروزکوه مثبت گزارش شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۲۱۹۴

فرماندار: تست اولیه ۱۰ نفر در فیروزکوه مثبت گزارش شد

مهدی یوسفی جمارانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به علائمی که پزشک عفونی بیمارستان از این افراد می بیند به احتمال زیاد مبتلا به کرونا هستند و در حال حاضر در قرنطینه نگهداری می شوند اما زمانی به طور قطعی می توان ابتلای اشخاص به این بیماری را تائید کرد که کیت کرونا روی آنها آزمایش و مثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی این افراد همگی بومی فیروزکوه هستند که آزمایشات اولیه آنها به تهران ارسال شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل حجم بالای بیمارانی که در مراکز درمانی تهران بستری هستند، امکان پذیرش برای این بیماران وجود ندارد چرا که حال عمومی آنها خوب است و مرکز درمانی فیروزکوه ظرفیت نگهداری آنها تا زمانی که مراحل درمان خود را طی کنند و بهبودی کامل حاصل شود، دارد. در این شرایط فقط موارد ضروری و حاد به تهران اعزام خواهند شد.

فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: کیت تشخیص کرونا نیز صرفاً برای افراد بدحالی که در مراکز نگهداری بیماران کرونایی بستری می شوند، استفاده می شود چرا که با محدودیت مواجه هستیم و تعداد کیت ها به اندازه نیاز کل کشور نیست؛ به محض این که کیت خریداری یا در داخل کشور تولید شود در اختیار مراکز درمانی کل کشور قرار خواهند داد.

یوسفی جمارانی با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد علیرغم هشدارهای بهداشتی رعایت نمی کنند تاکید کرد: بستگان افراد مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه نکنند، در این صورت هم برای کادر درمانی مشکل ایجاد می شود و هم اگر در تماس با بیماران مشکوک باشند احتمال ابتلا این افراد هم بالا می رود.

وی از شهروندان درخواست کرد تا پایان شیوع اپیدمی ویروس کرونا به هیچ وجه قرنطینه خانگی را ترک نکنند و گفت: این مسئله کاملاً جدی است، حتی برخی از این افراد که بهبود پیدا می کنند باید در قرنطینه های خانگی بمانند.

این مقام مسئول اذعان داشت: امکانات و نیروی انسانی کافی تا بتوانیم همه افراد را کنترل کنیم وجود ندارد لذا تنها همکاری مردم به جلوگیری از شیوع بیماری کمک خواهد کرد. مردم به هیچ وجه از منازل خارج نشوند مگر برای تهیه مواد غذایی و مواد بهداشتی باشد و در آن صورت هم یک نفر از اعضای خانواده با رعایت تمامی موازین بهداشتی برای تهیه مایحتاج به بیرون از منزل برود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که رسماً کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۸ هزار و ۴۲ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲هزار و ۷۳۱ نفر رسیده است.

فیروزکوه متشکل از دو بخش مرکزی و ارجمند با جمعیتی افزون بر ۳۳ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است. این شهرستان نقطه اتصال سه استان تهران، مازندران و سمنان است.  

برچسب‌ها ویروس کرونا فیروزکوه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فیروزکوه ویروس کرونا فیروزکوه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محتویات عجیب صندوقی که از دل کشتی غرق‌شده بیرون آمد/ عکس
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد