Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:11:17 GMT

زمانبندی ثبت‌نام مسکن ملی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۲۴۲۸

زمانبندی ثبت‌نام مسکن ملی در کشور

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی زمانبندی مرحله دوم ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمود محمودزاده با اعلام آغاز فاز دوم از دومین مرحله ثبت نام متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن گفت:فاز اول مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از روز شنبه ۱۷ اسفندماه و فاز دوم مرحله دوم این ثبت نام‌ها از ۱۹ اسفندماه در ۲۲ استان کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر اعلام معاون امور مسکن وساختمان وزارت راه و شهرسازی تا پایان هفته جاری مرحله دوم ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن در همه استان های کشور انجام خواهد شد.وی در این باره اعلام کرد: از روز گذشته ۱۹ اسفندماه، مرحله جدید ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۷ استان کشور آغاز شد. در این مرحله متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کردستان، یزد، لرستان، هرمزگان، همدان، مازندران، گیلان، گلستان از طریق سامانه اقدام ملی مسکن به ثبت نام در این طرح ملی دسترسی پیدا کردند.

 

محمودزاده خاطرنشان کرد:در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن که از شنبه گذشته ۱۷ اسفندماه شروع شد،متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در پنج استان از جمله استان های آذربایجان شرقی،غربی،اصفهان،اردبیل و البرز از روز شنبه ۱۷ اسفند اقدام به ثبت نام در این طرح کردند.از روز دوشنبه ۱۹ اسفند ماه نیز ثبت نام در ۱۷ استان دیگر آغاز شد.وی اعلام کرد:ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی در شهرهای جدید کشور نیز از روز چهارشنیه هفته جاری آغاز خواهد شد و متقاضیان واحدهای مسکونی در این شهرها نیز می توانند مانند متقاضیان سایر شهرها و استان ها از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام در این طرح و قرار گرفتن در صف متقاضیان اقدام کنند.

 

وی افزود:تا پایان هفته یعنی ساعت ۲۴ روز پنج شنبه هفته جاری تمام استان های کشور در مرحله دوم ثبت نامشان به اتمام خواهد رسید.

 

وی همچنین در خصوص زمان نهایی اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط ورود به این طرح گفت:براساس تجربه ثبت نام و پالایش متقاضیان در مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، پالایش و اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی نزدیک به ۴۵ روز کاری به طول می انجامد.در واقع حدودا ۴۵ روز کاری به طول می انجامد که ثبت نام کنندگان از حیث موارد و ضوابط تعیین شده در طرح اقدام ملی مسکن همچون سبز بودن فرم ج،متاهل بودن یا سرپرست خانوار بودن،بومی بودن،عدم مالکیت مسکن و ... پالایش و مشخص شوند.با توجه به تعطیلات سال نو پیش رو،اگر چه احتمال طولانی تر شدن این فرآیند وجود دارد اما امیدواریم در همان ۴۵ روز کاری بتوانیم عملیات وفرآیند پالایش متقاضیان را به انجام برسانیم.با توجه به اینکه در مرحله دوم حجم ثبت نام کننده ها بسیار بیشتر از مرحله اول خواهد بود بنابراین کار قدری دشوارتر خواهد بود اما تلاش ما در وزارت راه وشهرسازی بر این است که ظرف همان ۴۵ روز کاری نسبت به پالایش ثبت نام کنندگان و اعلام اسامی ثبت کنندگان واجد شرایط برای ورود به طرح اقدام ملی اقدام کنیم.

 

محمودزاده همچنین در خصوص میزان آورده متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن توضیح داد:براساس اعلام صورت گرفته پس از ثبت نام،افرادی که واجد شرایط شناخته می شوند باید رقمی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشند که به حسابی به نام خودشان واریز خواهد شد.در این حساب هم تسهیلات بانکی واریز خواهد شد و هم آورده متقاضی براساس برنامه زمانبندی مورد توافق که به امضای متقاضی و دستگاه مجری می رسد متناسب با پیشرفت پروژه تکمیل می شود تا در زمان و موعد مقرر بتوانند واحدهای خود را دریافت کنند/.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی مسکن بازار مسکن مسکن ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن متقاضیان طرح اقدام ملی طرح اقدام ملی مسکن طرح اقدام ملی مسکن مرحله دوم ثبت نام واجد شرایط ثبت نام ثبت نام خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی

شماری از شهروندان بندرعباسی از بسته بودن سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن گلایه دارند و خواستار اعلام زمان بازگشایی سامانه شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در این خصوص گفت: سامانه به محض تعیین تکلیف متقاضیانی که پیش از این نام نویسی کرده اند برای ثبت نام مجدد در دسترس قرار می‌گیرد.

سعید حاجبی افزود: طی مدت سه سال فراهم بودن امکان ثبت نام در سامانه ۸۰ هزار نفر در بندرعباس نام نویسی کرده اند که تاکنون پالایش ۶۰ هزار نفر انجام شده است.

وی گفت: مبلغ آورده برای متقاضیان تغییر نکرده و ۴۰ میلیون تومان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: قیمت تمام شده برای هر واحد براساس تاریخ روز است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات