Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد مشهد گفت: فرودگاه مشهد به دستگاه تصویربرداری برای شناسایی افردا مبتلا به تب تجهیز شد. ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

مسعود طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دستگاه تصویربرداری حرارتی مادون قرمز برای غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب در فرودگاه مشهد مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز فعالیت تیم کارشناسی و سامانه تصویر‌برداری حرارتی از 21 بهمن 98 در فرودگاه مشهد بیان کرد: در راستای حل موضوع اجتماعی بیماری کرونا و کاهش دغدغه افراد جامعه، دستگاه تصویربرداری حرارتی مادون قرمز برای غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب را از 21 بهمن سال‌جاری در محل فرودگاه بین المللی مشهد مستقر شده است.

طاهری افزود: یکی از این دغدغه‌ها که اخیراً به‌عنوان مسئله ملی مطرح شده، مراقبت و پیشگیری از درگاه‎های ورودی به شهر مشهد در مقابله با کرونا ویروس است؛ بنابراین دانشگاه آزاد مشهد و دو بازوی اجرایی آن یعنی مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی و مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی احساس نیاز را درک کرده و در راستای حل موضوع اجتماعی و کاهش این دغدغه تمام ظرفیت و توان خود را به‌کار بستند.

آخرین وضعیت کرونا در استان ایلام|‌از توزیع 2000 بسته الکل ویژه ضدعفونی توسط سپاه تا اجرای طرح تب سنج در مبادی ورودیکنترل و تب سنجی مقابله با ویروس کرونا در مبادی ورودی خراسان شمالی به روایت تصاویرخاطرات این پرستار را در روزهای کرونایی بخوانید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی و مشهد اضافه کرد: این دو مرکز به کمک نیرو‌های انسانی متخصص خود به صورت مستمر وشبانه‌روزی و با مستقر‌کردن دستگاه تصویربرداری حرارتی مادون قرمز در ترمینال‎های یک و سه فرودگاه شهید هاشمی‎نژاد مشهد‌مقدس به غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب کردند و اکنون غربالگری حرارتی، توسط دوربین تصویربرداری حرارتی قابل حمل دیجیتال با حد تفکیک بالا صورت می‌گیرد.

طاهری‌لاری درباره کارکرد این دوربین گفت: این دوربین به کمک واسط‎های نرم‎افزاری تهیه شده می‌تواند میزان اندازه دما در هر شی و مکانی را بر مبنای فاصله آن اندازه‎گیری کند و با رنگ‎های مختلف روی نمایشگر نشان دهد؛ بنابراین می‌توان از این دوربین به‌منظور تشخیص محدوده دمایی صورت اشخاص و تشخیص تب استفاده کرد و در صورتی که دما بالاتر از مقدار مشخصی باشد به کاربر سامانه اطلاع داده می‌شود تا شخص مورد نظر برای بررسی دقیق‌تر موضوع ارجاع شود.

انتهای پیام/282/ ز

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصویربرداری حرارتی دستگاه تصویربرداری دانشگاه آزاد فرودگاه مشهد مبتلا به تب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»

حدود یک سوم افرادی که پسوریازیس دارند به آرتریت پسوریاتیک مبتلا می‌شوند. علایم ممکن است شدید بوده و به سرعت بدتر شوند یا می‌توانند خفیف باشند و طی سالیان و به آهستگی وخیم شوند.

علایم این بیماری می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

۱) درد و سفتی مفاصل: آرتریت پسوریاتیک می‌تواند این قسمت‌های بدن را تحت تاثیر قرار دهد:

- مچ پا

- زانو

- انگشتان

- انگشتان پا

- پایین کمر

همچنین احتمال سفت شدن مفاصل در اول صبح یا بعد از مدتی استراحت بیشتر است.

۲) گرمی و تورم مفاصل: همراه با درد، التهاب می‌تواند مفاصل شما را متورم کند.

۳) مشکلات ناخن: آرتریت پسوریاتیک معمولاً باعث ایجاد تغییراتی در ناخن‌ها می‌شود از جمله سوراخ شدن، شکستن یا حتی جدا شدن ناخن.

۴) درد پایین کمر: برای حدود ۲۰ درصد از افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک، التهاب باعث ایجاد مشکلاتی در مفاصل بین مهره‌ها می‌شود؛ وضعیتی به نام «اسپوندیلیت». همچنین باعث التهاب مفصل «خاجی‌تهیگاهی» می‌شود.

۵) آماس انگشت: این زمانی است که کل انگشتان دست یا پا متورم می‌شوند. علایم آماس انگشت می‌تواند به پزشکان کمک کند تا آرتریت پسوریاتیک را از آرتریت روماتوئید تشخیص دهند.

۶) مشکلات چشمی: در برخی موارد، افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک مشکلات چشمی را تجربه می‌کنند. همان فرآیند التهابی که باعث مشکلات مفصلی می‌شود می‌تواند به سایر نواحی بدن مانند چشم‌ها نیز آسیب برساند.

۷) درد پا: دو مورد از رایج‌ترین قسمت‌های بدن برای یافتن آرتریت پسوریاتیک در تاندون آشیل است که بین ماهیچه ساق پا و پاشنه یا پایین پای شما قرار دارد.

۸) درد آرنج: التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک می‌تواند باعث درد در آرنج نیز شود.

۹) خستگی: حدود نیمی از افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک احساس خستگی می‌کنند که بر فعالیت‌های روزانه آنها تأثیر می‌گذارد. این وضعیت ناشی از التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک است.

۱۰) مشکل در حرکت دادنِ دست و انگشتان: تورم و درد مفاصل که ممکن است با آرتریت پسوریاتیک همراه باشد، می‌تواند حتی کار‌های ساده و روزمره را سخت کند.

به گزارش «وب ام دی»، اگر هر یک از علایم بالا را دارید، به خصوص اگر پسوریازیس دارید یا در خانواده شما شایع است، با پزشک یا روماتولوژیست خود در مورد آنچه در حال وقوع است، صحبت کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد