Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی شیوع بسیار بالای ویروس کرونا در ایتالیا انستیتو ملی "رابرت کخ" آلمان این کشور را به عنوان منطقه خطر کرونایی اعلام کرده است. ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کشور اتریش در راستای مبارزه با ویروس کرونا اقدامات سختگیرانه‌ای را مد نظر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سباستین کورس"، صدر اعظم اتریش ورود مسافران هوایی از ایتالیا را ممنوع اعلام کرد. استثنائاتی تنها با ارائه گواهی پزشکی امکان پذیر است.

کرونا بازی بارسلونا - ناپولی را به ورزشگاه خالی کشاند/ برگزاری بازی‌های دو هفته آتی لالیگا بدون تماشاگر و احتمال لغو بازی‌های لیگ قهرمانانکرونا پروازهای مغرب به ایتالیا را تعطیل کرد

کشور دانمارک هم پروازها از مناطق بحرانی کرونایی به این کشور را ممنوع اعلام کرده است. نخست وزیر دانمارک اعلام کرد  که پروازها به این کشور از مناطق قرمز از جمله ایران، بخش هایی از شمال ایتالیا و همچنین مناطقی از اتریش متوقف خواهد شد.

تعداد فوتی ها در فرانسه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به 30 نفر افزایش پیدا کرده و بر اساس آمارهای رسمی 1412 نفر هم به این ویروس مبتلا شده‌اند.

ایالت "زاکسن- آنهالت" آلمان هم که تا به حال هیچ ابتلا به این بیماری در آن گزارش نشده بود از اولین موارد تایید شده خبر داد.

دولت لهستان هم همه رویدادهای جمعی در این کشور را به علت شیوع ویروس کرونا لغو کرده است. کابینه دولت لهستان این تصمیم را امروز صبح اتخاذ کرده است. در لهستان تا به حال 17 نفر مبتلا به کرونا شده‌اند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم تمام ایتالیا را به عنوان منطقه خطر کرونا اعلام کرده است. در آلمان خطر کرونا برای سلامت مردم از طرف این انستیتوی آلمانی همچنان متوسط ارزیابی می شود. رئیس این انستیتو که  نهادی ملی مربوط به بیماری های همه گیر در این کشور است از همه شهرداری ها، مدیران و کادر پزشکی درخواست کرد که برنامه های بحران خود را تنظیم کنند.

وزارت خارجه اتریش همچنین به دلیل شیوع بالای ویروس کرونا در ایتالیا یک هشدار سفر کامل را برای ایتالیا صادر کرده است. این وزارتخانه در وب سایت خود اعلام کرد که سطح امنیتی به بالاترین حد خود یعنی سطح 6 رسیده است.

وزارت امور خارجه اتریش تنها در شرایط ویژه اخطارهای کامل سفر به کشورها را از جمله در شرایط جنگ و یا درگیری های داخلی در یک کشور و یا شرایطی که خطر بالایی برای زندگی شهروندانش دارد صادر می کند.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا ویروس کرونا خطر کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ و کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دامپزشکی کشور، مجتبی نوروزی با حضور در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به تشریح اقدامات و اهم برنامه‌های پیش روی سازمان دامپزشکی کشور پرداخت و با اشاره به اینکه پرورش دام و طیور سهم و نقش ۳۰ درصدی در ارزش افزوده بخش کشاورزی دارد، اظهار کرد: ارزش اقتصادی دام، طیور، آبزیان و تولیدات سالیانه آن، بالغ بر هزار همت سرمایه است و تأمین بهداشت مهمترین مؤلفه حفاظت از سلامت و امنیت این سرمایه و بر عهده سازمان دامپزشکی کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی متولی است.

وی افزود: مهمترین اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲، شامل کاهش مدت ترخیص نهاده‌ها از ۱۵ به هفت روز، واردات گوشت گرم از کشورهای مختلف جهت تأمین گوشت قرمز کشور (گرفتن مصوبه از هیئت دولت جهت اعزام ناظران مقیم)، اجرای دیپلماسی بین‌المللی، راه اندازی آزمایشگاه سطح سه ایمنی زیستی (Bsl3) و دریافت گواهی اعتبار بخشی مؤسسه آنالیتیکا روسیه، ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ و کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی طیور کشور با عملکرد به موقع و فراگیر سازمان دامپزشکی کشور، آغاز به کار مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فرآورده‌های خام دامی، افزایش میزان صادرات تخم مرغ از ۵۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ (رشد ۱۶۳ درصدی وزنی و ۲۲۱ درصدی ارزش مالی) است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: سازمان دامپزشکی چشم ناظر ۱۳ میلیون تن نهاده وارداتی و ۱۸ میلیون تن فراورده تولید داخلی اعم از بخش دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم است و به تازگی بیش از یک هزار تن مرغ به کشور عراق صادر شده است و با افزایش میزان جوجه‌ریزی‌ها می‌توان بخشی از نیاز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تنی مرغ در کشورهای همسایه را تأمین کرد.

نوروزی افزود: بخش‌های مرزی و داخلی قرنطینه دامپزشکی و حضور این پست‌ها در سطح استانی، منطقه‌ای و ملی بسیار حائز اهمیت است، به طوری که پست‌های قرنطینه دامپزشکی تضمین کننده سلامت واقعی و توسعه بهداشت عمومی جامعه و اقتصادی کشور است و به تعبیری پست‌های قرنطینه دامپزشکی رسالت دیده‌بانی از سلامت و بهداشت و اقتصاد کشور را برعهده دارند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در حوزه بین الملل می‌توان به صادرات محصولات لبنی به کشورهای مختلف، برقراری صادرات آبزیان به اتحادیه اروپا، برگزاری دوره آموزشی ویژه هیئت کارشناسان دامپزشکی کشورهای مالی و سنگال، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی و گسترش همکاری دو جانبه با کشورهای مختلف، امضای الزامات بهداشتی جهت واردات گوشت در راستای تأمین بازار با کشورهای مبدا واردات اشاره کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۲۹۳ آزمایشگاه، ۱۱۰ بیمارستان دامپزشکی، ۲۵۸۹ درمانگاه، ۲۳۱۰ داروخانه، ۹۲۳ کارخانه خوراک دام و طیور ،۳۲۳ کشتارگاه دام و ۲۵۵ کشتارگاه طیور بخشی از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور است که همکاران این سازمان در راستای ایمنی غذایی و بهداشت جامعه نظارت شبانه روزی بر آنها دارند.

نوروزی اضافه کرد: بازمهندسی مأموریت‌ها و فرایندهای سازمان دامپزشکی کشور، بازمهندسی ساختار سازمان، حمایت از تولید داخلی دارو، واکسن، مواد ضدعفونی کننده و مکمل‌ها، حمایت از صادرات، ساماندهی نظارت بهینه و نحوه دریافت حقوق مسئولان فنی و هرگونه اقدام که به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم نیز کمک کند، از جمله مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

بعد از ارائه این گزارش، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و اعضای حاضر کمیسیون، از اقدامات نوین سازمان دامپزشکی کشور جهت ارتقای تولید و سلامت بهداشتی جامعه تقدیر ویژه و اعضای کمیسیون بر اهمیت حمایت از افزایش اعتبارات و جذب نیروهای متخصص جهت افزایش سطح خدمات بهینه و حداکثری به تولیدکنندگان تاکید کردند؛ همچنین اعضای حاضر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی انتظارتی را از سازمان دامپزشکی کشور مطرح کردند و مقرر شد برای آنها اقدامات جدی صورت گیرد.

کد خبر 750008

دیگر خبرها

  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • تسنیم: رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور