Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@05:15:58 GMT

چرا به ترکیه و با تور سفر کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۳۲۸۲

رپورتاژ تبلیغی / اگر از افرادی هستید که دوست دارید سالانه چند مرتبه به سفر های خارجی بروید، مطمئنا یکی از گزینه های شما برای رفتن به سایر کشور ها می تواند کشور ترکیه باشد.

اما چرا باید تور ترکیه را برای سفر انتخاب کرد. مثلا چرا به جای ترکیه به کشور های عربی امارات و قطر نرویم و یا به سراغ کشورهای باستانی مثل مصر نرویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین مسئله ای که در این میان به وجود می آید هزینه مناسب سفر به ترکیه است. دومین ویژگی سفر به ترکیه را می توان تنوع بسیار زیاد جاذبه های گردشگری در این کشور دانست. شما در ترکیه می توانید هم به امارات سفر کنید و ساختمان های لوکس و مراکز تفریحی و فروشگاه های جذاب را تجربه کنید و هم به مصر بروید و از آثار باستانی آن دیدن کنید. در واقع با انتخاب سفر به ترکیه شما می توانید همزمان به چند کشور پر طرفدار دنیا سفر کنید و مجموعه ای از جاذبه های گردشگری را در آن ببینید. سفر به ترکیه از نظر مناظر طبیعی موجود در این کشور تاریخی می تواند شما را به شدت شگفت زده نماید.

 در سفر به ترکیه حتما به سراغ کوه نمرود بروید

خوب حالا اگر قصد این را دارید که با  تور ترکیه سفر کنید، حتما در تور ترکیه سفر به کوه نمرود را از دست ندهید و آن را در اولویت کار خودتان قرار دهید. این کوه از چند جهت می تواند جذابیت هایی را برای شما به همراه بیاورد. اولین ویژگی و مشخصه این کوه، شکل طبیعی آن است و لذتی که از سفر به کوه در همه جای دنیا می توان برد. اما ویژگی دیگر این کوه باستانی بودن آن است. نمرود کوه که با ارتفاعی بیش از 2 متر در جنوب شرقی ترکیه و در نزدیکی شهر ادیامان واقع شده است، در خود یک مقبره قدیمی را می بیند. در سال 62 پیش از میلاد آنتیوکوس اول تئوس کاماژین یک آرامگاه مقبره ای را بر این کوه عظیم ساخت که در کنار آن با استفاده از سنگ های بزرگی که از دل کوه جمع آوری شده بوده است اقدام به ساختن مجسمه هایی از خود پادشاه، دو شیر و دو عقاب و همچنین چندین خدای مختلف یونانی و پارسی در بالای کوه بنا شده است. در همان زمان ساخت این مجسمه ها در اتفاقی عجیب سر مجسمه ها جدا شده و به پایین سرازیر شده و هنوز هم آن سر ها در پایین کوه قابل مشاهده است. یکی دیگر از ویژگی های این کوه را می توان دید بسیار خوب از روی قله آن بر دامنه و مناظر اطراف دانست. همچنین از قله مرتفع این کوه شما می توانید مناظر اطراف را به خوبی مشاهده نمایید. اما زیباترین ویژگی طبیعی نمرود کوه را می توان نمای فوق العاده آن در سر های از بدن جدا شده دانست. در هنگام طلوع آفتاب می توان از قسمت شرقی به رنگ نارنجی سر های بی بدن نگاه کرد و از این منظره طبیعی و خدادادی لذت برد. البته این کوه و رنگ پردازی آن را شاید کمتر در سایر کشورها به ویژه کشور خودمان بتوان مشاهده کرد. همچنین پیشنهاد می کنیم تور باکو مناسب ترین آفر را از دست دهید.

قلعه پنبه از دیگر جاذبه های ترکیه

به اعلام سفر باتو ، یکی دیگر از مکان های تاریخی و طبیعی ترکیه را می توان قلعه پنبه نامید. قلعه پنبه در غرب کشور ترکیه واقع شده است. این مکان در حقیقت از منظره ای طبیعی و جذاب برای جذب گردشگر بهره گرفته است و به دلیل وجود تراس های سفید معروف شده است. این تراس ها از سنگ تروارتن ساخته شده است. اما شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که سنگ تروارتن اصلا چه نوع سنگی می باشد. سنگ تروارتن در واقع نوعی سنگ رسوبی می باشد که توسط منابع معدنی و آب بسیار زیاد از چشمه ها مورد رسوب قرار گرفته است. از دیگر ویژگی قلعه پنبه این است که مردم باستانی در این منطقه هزاران سال خود را در استخر های آن غسل داده اند. همچنین یک شهر باستانی یونان قدیم که در این منطقه قرار داشته است در بالای چشمه های آب گرم توسط پادشاهان پرگامون ساخته شده است. این شهر هیراپولیس نام دارد و شهری در یونان باستان بوده است. این مکان و یا به عبارت بهتر شهر باستانی که در ترکیه کنونی واقع شده است تنها به همین موارد محدود نیست و شما می توانید ویرانه های حمام های قدیم آن را به خوبی مشاهده کنید. معابد قدیمی بسیار زیادی هم در قلعه پنبه وجود دارد و معماری یونانی را در این مکان تاریخی که هم اکنون در کشور ترکیه واقع است را به خوبی می توانید ببینید. منظره این قلعه پنبه هم بسیار زیبا می باشد و وقتی از بالا به آن نگاه می کنیم رنگ آبی را در حوضچه های آن می توانیم به خوبی مشاهده کنیم. حتما در تور ترکیه خودتان به قلعه پنبه سری بزنید و با آثار برجای مانده در آن اطلاعات خودتان را افزایش دهید.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سفر باتو سفر به ترکیه تور ترکیه قلعه پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، فیدان افزود: اگر از فاجعه کنونی، درس نگیریم و کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: ما کشورهای عربی را در پذیرش مسوولیت حمایت از قضیه تنها نخواهیم گذاشت و ما نیز به مسوولیت های خود در این باره عمل خواهیم کرد.

این در حالی است که جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیأت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه امروز در پایتخت مصر ادامه یافت و در همین ارتباط شبکه خبری «القاهره نیوز» به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس را بر عهده دارد، گزارش داد که ۲ طرف درباره بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیده‌اند.

این منبع افزود که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیده‌ایم» افزود: اما چند نکته باقی مانده است. این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می‌شود، بستگی به این دارد که اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است ارائه می‌دهد یا خیر.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • خجالت بکشید!
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟