Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاج رفت، اما آثار زیان باری که او بر فوتبال کشور گذاشت، به این زودی پاک شدنی نیست.

طرفداری- 3 ماه دیگر، قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس 1 ساله می شود. قراردادی که تاج می گفت حرفه ای بسته شده است.

به گزارش طرفداری، در برنامه شب گذشته فوتبال برتر ثابت شد که قرارداد سه ساله مارک ویلموتس با تیم ملی ایران مبلغی 8 میلیون یورویی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع واکنش های زیادی را به همراه داشت. پیش از آن اعلام می شد که اصلا چنین مبلغی صحت ندارد و به طورکلی صحبتی در خصوص مبلغ کلی قرارداد ویلموتس مطرح نبود اما اکنون شفاف سازی جالبی در این خصوص شده است. فدراسیون در زمانی که رسانه ها از قرارداد 3 میلیون یورویی ویلموتس با تیم ملی خبر دادند همه چیز را تکذیب کرد. فدراسیونی ها معتقد بودند که قرارداد ویلموتس و کادرفنی اش با تیم ملی ایران چیزی کمتر از قرارداد کی روش بوده است. موضوعی که ماه های ماه، مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون روی آن تاکید داشت.

در برنامه شب گذشته اتفاق جالبی افتاد. در حالی که موضوع برنامه در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال بود، در بخشی از بحث میان کارشناسان، احسان قاضی زاده هاشمی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی حرف قراردادهای خارجی فوتبال ایران را پیش کشید. در همین حین، محمدحسین میثاقی، مجری برنامه در این خصوص کنجکاو شد و از قاضی زاده هاشمی درخواست کرد تا مفاد قرارداد ویلموتس را به طور کامل افشا کند. قاضی زاده هاشمی که خود یکی از افراد بوده که همواره به قراردادهای فوتبالی ها و عملکرد آنان ایراد وارده کرده است، در اقدام جالب تمام مفاد قرارداد ویلموتس را شرح داد. پیش از این فدراسیون فقط 1 صفحه از قرارداد و شکایت ویلموتس را منتشر کرده بود اما قاضی زاده سمتی دیگر از قضیه را نشان ملت ایران داد.

قاضی زاده هاشمی در اظهاراتی تکان دهنده عنوان کرد که قرارداد ویلموتس با تیم ملی ایران برای 3 سال، مبلغ 8 میلیون یورو بوده است. او اظهار داشت:

رقم این قرارداد در سال اول معادل سه میلیون یورو، در سال دوم معادل 2.5 و در سال سوم نیز معادل 2.5 میلیون یورو منعقد شده است که از این رقم تا کنون معادل 2 میلیون یورو به صورت نقد و چمدانی و از مسیر دوبی به این مربی پرداخت شده است.

اما موضوع اصلی اینجا نبود. مهدی تاج ماه ها قبل در برنامه زنده تلویزونی عنوان کرده بود که قرارداد مارک ویلموتس با تیم ملی کاملا فسخ شده است و همکاری او با تیم ملی با همان 2 میلیون یورو برای 1 ماه کار واقعی تمام شده است. موضوعی که تاج در آن زمان بسیار روی آن تاکید داشت که بسیار در این خصوص کار کارشناسی کرده اند اما واقعیت چیز دیگری بود.

قاضی زاده هاشمی شب گذشته از افتضاحات بزرگ رئیس سابق فدراسیون فوتبال پرده برداشت. او گفت شکایت مارک ویلموتس از تیم ملی ایران مباحث ویژه ای دارد. باتوجه به اینکه همسر ویلموتس وکیلی خبره است و سال ها در پارلمان کشور بلژیک حضور داشته است، شکایتی سفت و سخت علیه ایران مطرح کرده است. شکایتی که اکنون باعث می شود فدراسیون ایران محکوم به پرداخت مبلغ کل قرارداد ویلموتس شود. 8 میلیون یورو برای 5 ماه کاری که در مجموع سرمربی وقت تیم ملی 1 ماه آن را در داخل کشور سر کرد. اکنون به اظهارات مهدی تاج در زمان عقد قرارداد با ویلموتس می پردازیم:

بعد از بازی‌های جام ملت‌های آسیا در تدارک انتخاب سرمربی مناسب بودیم و در برنامه و جزئیات ما رنج سن 45 تا 55 سال بود و بر انتخاب سرمربی جوان تاکید داشتیم. همین‌طور می‌خواستیم سرمربی تیم ملی تجربه مدیریت و رزومه درخشانی داشته و در بحث سازندگی موثر باشد. با شمار زیادی از سرمربیان صحبت و مذاکره کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مارک ویلموتس سرمربی محترم و موفق تیم ملی بلژیک استفاده کنیم. ویلموتس سوابق درخشانی دارد و خودشان هم به این موضوع اشاره خواهند کرد. او دوره طلایی و بسیار درخشانی را برای تیم ملی بلژیک به وجود آورد. این قرارداد نسبت به قراردادهای قبل با سایر مربیان کامل‌تر است. تجربیات ما نشان داد که همه مواردی را که ممکن است مورد اختلاف باشد، در این قرارداد لحاظ کنیم. تلاش کردیم موضوعی جا نمانده باشد و می‌خواستیم که احترام متقابل به یکدیگر، باشگاه‌ها، سرمربیان تیم‌ها، هواداران و همه موارد را در قرارداد ببینیم. فرق ویلموتس نسبت به سرمربی قبلی تیم ملی این است که او فدراسیون‌محور است و البته قرارداد او فردا امضا می‌شود ولی همه چیز در آن گنجانده شده.‌ از مصاحبه نکردن علیه مربیان داخلی تا روزهای مرخصی و نحوه تعامل ما مربیان لیگ و مسائل دیگر. مبلغ قرارداد این مربی قابل افشا نیست مگر آنکه دو طرفه باشد البته مفاد قرارداد قابل انتشار است و مشکلی وجود ندارد. در واقع عقد قرارداد با ویلموتس به نوعی تجربه قرارداد با کی‌روش است که ما آن را لحاظ کردیم.

در زمانی که رسانه ها مبالغی در خصوص قرارداد ویلموتس منتشر کردند، تاج همه آنها را رد کرد. خبرگزاری تسنیم در آن زمان اشاره داشت که قرارداد مارک ویلموتس با تیم ملی سالی 3 میلیون دلار است که این موضوع توسط مهدی تاج به طور کلی تکذیب شد و او این ادعای رسانه ها را کذب مطلق خواند. در همان حال مدیربرنامه های ویلموتس لو داد که او سالانه 3 میلیون یورو دستمزد می گیرد. مصاحبه وقت مهدی تاج، رئیس فدراسیون در خصوص قرارداد ویلموتس اینگونه بود:

مبالغ منتشر شده درخصوص رقم قرارداد کادرفنی تیم ملی را قاطعانه تکذیب می‌کنم. با منتشر کنندگان این شایعه برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

تاج این مورد را با تهدید عنوان کرد. تهدیدی برای رسانه هایی که کار تاج را انجام دادند. شفاف سازی! چیزی که در دوران فدراسیون مهدی تاج در فوتبال ایران شاهد آن نبودیم. او  گفت با منتشر کنندگان این شایعه برخورد می کند اما به چه دلیل؟ به این دلیل که آنها حقیقت را گفتند اما مهدی تاج حاضر نبود واقعیت و چیزی که توافق کرده را علنی کند؟

قرارداد ویلموتس فسخ شد، شکایت کرد، غرامت خواست هرچیزی که خواست را به فیفا ارائه کرد. یواش یواش پای مجلس و فراکسیون ورزش به موضوع قراردادهای بین المللی باز شد. تاج و اطرافیانش همچنان در مصاحبه ها و اظهارات خود تاکید داشتند که قرارداد ویلموتس فسخ شده و آنها در تلاشند تا حق فوتبال ایران را از ویلموتس بگیرند! مصاحبه 2 ماه پیش تاج با خبرگزاری فارس اینگونه بود:

قرارداد ویلموتس یکی از بهترین قرارداد هاست که در آن فسخ دو طرف با غرامت سه ماهه در نظر گرفته شده است. اگر ما ثابت کنیم که فسخ قرارداد وی غیرقانونی و بدون دلیل خاصی انجام گرفته، سرمربی باید سه ماه به ما غرامت بدهد. ولی اگر ویلموتس ثابت کند که مشکل از پرداخت ما بوده که واقعاً هم اینطور است، آن وقت ایشان می تواند سه ماه غرامت از ما بگیرد.

گذشت، فراکسیون ورزش مجلس از وزیر ورزش و تاج درخواست پاسخ در خصوص موضوع قرارداد ویلموتس داشت. جلسه میان طرفین در سکوت کامل برگزار شد. هیچ چیز رسانه ای نشد. به یکباره و در حالی که انتظار نمی رفت، مهدی تاج به دلیل مشکل قلبی از ریاست فدراسیون فوتبال کنار رفت. کنار رفتن تاج از فوتبال ایران در آن نقطه به پایان نرسید، اکنون پرونده ویلموتس نشان دهنده تمام نشدن عصر تاج در فوتبال کشور است. تاج رفت، اما مهریه ای که او برای فوتبال ایران برجای گذاشت، جبرانش کاری سخت در وضعیت کنونی کشور است.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ویلموتس با تیم ملی فدراسیون فوتبال قرارداد ویلموتس قاضی زاده هاشمی تیم ملی ایران مارک ویلموتس فوتبال ایران میلیون یورو رسانه ها مهدی تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی تاج تماشاگر ویژه دیدار ایران و قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال،مهدی تاج،نایب رئیس AFC و رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون امروز تماشاگر ویژه دیدار تیم ملی فوتسال کشورمان مقابل قرقیزستان بود. احسان اصولی، عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته فوتسال هم در این دیدار در کنار تاج حضور داشت.

تیم ملی فوتسال کشورمان امروز با برتری قاطع ۶ بر یک مقابل قرقیزستان علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی این مسابقات، به جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان هم صعود کرد.

کد خبر 6087837

دیگر خبرها

  • چرا هیچ وقت یادمان نمی‌ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • حذف پرسپولیس از جام حذفی فوتبال ایران
  • بادامکی: با این نفرات باید با تجربه‌تر عمل می‌کردیم/ در مورد تمدید قرارداد اوسمار مدیرعامل و هیات مدیره تصمیم می‌گیرند+فیلم
  • یادآوری یک خاطره فراموش‌نشدنی: نساجی قهرمان!
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • (ویدئو) تجربه فریدون زندی از اقتصاد ایران
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • مهدی تاج تماشاگر ویژه دیدار ایران و قرقیزستان
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟