طراحی و ساخت بازی آنلاین اعضای یک خانواده حتی دور از هم
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۳۷۸۲
یک تیم دانشجویی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توانستند با استفاده از واقعیت مجازی، دستگاهی را طراحی کنند که افراد خانواده در هر کجای جهان با یکدیگر بازی کنند.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاههای جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بازی یکی از مهمترین راهها برای به اشتراک گذاشتن دانش بین نسلها از طریق داستان پردازی و تخیل است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده هنرهای سینمایی USC در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با استفاده از واقعیت مجازی (AR) دستگاهی را طراحی کردند که افراد خانواده در هر کجای دنیا باشند می توانند با هم بازی کنند.
این فناوری نمونهای از واقعیت افزوده است، گرافیکهای مجازی که بر دنیای فیزیکی پوشانده شدهاند. دوربینهای مادون قرمز و رنگی تعبیه شده ویدئوی زنده دست و اسباب بازی را روی سطح بازی ضبط میکنند. تصویر به صورت زنده در یک دستگاه منطبق در یک مکان جداگانه پخش میشود.
تیم دانشجویی با تلفیق مجموعهای از فناوریهای موجود، مانند پخش مستقیم فیلمهای ویدئویی و حسگرهای عمق، دستگاه جدیدی را ایجاد کرده است که تقریباً روشهای بیپایانی برای بازی ارائه میدهد. به عنوان مثال یک پسر و پدربزرگش با اتومبیلهای Hot Wheels در کنار هم در مکانهای جداگانه مسابقه میدادند و بازی می کردند.
انتهای پیام/۴۰۸۴/
منبع: آنا
کلیدواژه: رقابت کالیفرنیا بازی آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
صالح اصغری در گفتوگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی در شرایط امروز کشور اظهار کرد: امروز در کشور دو کلان مسئله ناظر به فضای مجازی داریم که باید بر روی آن کار کنیم.
وی افزود: کلان مسئله اول همبستگی اجتماعی و کیان ایران است بعضاً در فضای مجازی شاهد اخبار و مطالب نادرست هستیم که بحث همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و میتواند باعث مشکلاتی در کشور شود.
وی با بیان اینکه کلان مسئله دوم خانواده ایرانی است، تصریح کرد: خانواده ایرانی به مثابه یک کل منسجم است که یکی از محورهای اصلی آن تربیت است اما به نظر میرسد این نهاد اجتماعی در نسبت با فضای مجازی دچار اعوجاج شده است.
اصغری اضافه کرد: فضای مجازی یکی از فرصتهای خانوادهها محسوب میشود که متأسفانه شاهد آن هستیم بعضاً مخاطرات آن در خانواده پررنگ شده است.
وی با بیان اینکه باید فعالیتهای ترویجی را در قالب کمپینهای مردمی جلو ببریم، اضافه کرد: ما در سازمان مرکز سواد مجازی سازمان سراج تلاش میکنیم گروهها و مجموعههای مردمی را که دغدغه بهبود شرایط اجتماعی-خانوادگی را در مدل خرد را دارند همراهی کنیم و نیازهای آنان را برطرف کنیم.
مسؤول مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: جنس فعالیتهای اجتماعی ارگانیک و مردم برای مردم را باید تقویت کنیم.
این مدرس دانشگاه بیان کرد: حاکمیت و دولت عزم خوبی برای حل مسائل حوزه رسانه و فضای مجازی دارند اما الگوی مردم برای مردم یک الگوی مکمل محسوب میشود.
وی گفت: نباید و نمیتوانیم به عنوان یک جامعه پویا منتظر باشیم تا همه اقدامات از سوی ساختارهای دولتی انجام شود بلکه باید توان خود در سطح خرد تقویت کرده و با احساس مسؤولیت اجتماعی نسبت به مسائلی همچون خبر جعلی دغدغه داشته باشیم.
اصغری تاکید کرد: در جامعه باید الگوهای موفق کوچک را توسعه و رسانهای نمائیم.
وی در پایان با بیان اینکه فضای مجازی ما باید انسجام اجتماعی را افزایش دهد نه اینکه این فضا باعث دو قطبی شدن جامعه و اختلاف در جامعه شود، ادامه داد: ایجاد کمپین ملی مواجهه با خبر جعلی یکی از فعالیتهایی است که امسال به آن میپردازیم.
کد خبر 6088323