Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرگروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان گزارشی از مبتلایان، بهبودیافتگان، ظرفیت های درمانی، نقاهت گاه های پیش بینی شده و... ارائه کرد و گفت: آمار قطعی مبتلایان در استان تاکنون ۴۰ نفر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر مهدی شفیعی، عصر سه شنبه(۲۰ اسفند) در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد؛ با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته و براساس نتایج آزمایشگاهی، جواب قطعی ۴ مورد در استان کرمان مثبت اعلام شد؛ افزود: در مجموع آمار مبتلایان استان تاکنون 40 نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

مدیرگروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از ۴ مورد مثبت جدید سه مورد مرد با میانگین سنی بالای ۶۰ سال و یک مورد زن در گروه سالمندان با حدود ۷۰ سال سن و یک مورد مربوط به شهرستان رفسنجان و سه مورد مربوط به بیمارستان های زیر مجموعه شهرستان کرمان است.

 

 

 

وی با ابراز خرسندی از اینکه مورد فوتی قطعی طی 24 ساعت گذشته نداشتیم و حال عمومی بیماران نسبتاً خوب است؛ بیان کرد: یک مورد نیز در بخش ICU قرار دارد که حال این فرد نسبت به روزهای گذشته چندان تغییری نکرده است.

 

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تصریح به این مطلب که دیگر رد و پای سفرها در موارد جدید ابتلا به کووید 19 دیده نمی شود؛ نتایج رصد افراد مبتلا به کروناویروس را حاکی از آن دانست که این ویروس به شکل بومی شده و این اپیدمی در استان کرمان استقرار پیدا کرده است.

 

 

 

وی با تأکید بر اینکه مردم مواردی همچون احساس کسالت، کوفتگی، سردرد، تنگی نفس، بدن درد و سرفه بدون تب را جدی بگیرند؛ اظهار داشت: این افراد حداقل فاصله با دیگر افراد خانواده داشته باشند و در صورت تشدید این علائم، به نزدیکترین پزشک مراجعه کنند.

 

 

شفیعی ادامه داد: ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا به صورت سرپایی درمان می‌شوند و بحث بیماریابی به صورت جدی از هفته جاری به منظور جلوگیری از ازدحام بی مورد مردم در بیمارستان‌ها دنبال می شود.

 

 

وی مراجعه بی مورد و ازدحام را باعث افزایش کار کادر درمانی و بهداشتی و در نتیجه خستگی کادر درمانی و افزایش آلودگی محیط بیمارستان ها دانست و احتمال ابتلا به این ویروس در جنوب کرمان و شهرستان سیرجان را نیز مطرح کرد و گفت: طبق گزارش همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، در جنوب استان کرمان بیماری تنفسی زیاد شده و قطعاً این ویروس در جنوب استان در گردش است.

 

 

شفیعی با بیان اینکه گزارش های دریافتی حاکی از آن است از تمامی مناطق شهری کرمان حتی حاشیه‌ شهر مواد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا داریم؛ افزود: حتی بیماران غیربومی نیز در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند که دو مورد از این مسافران بهبود یافته و به نقاهت گاه منتقل خواهند شد ضمن آنکه تأکید می شود تا اطمینان کامل از سلامتی افراد، اجازه سفر به این افراد را نخواهیم داد.

 

 

 

وی ادامه داد: با توجه به مصوبات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، ملاقات‌ در زندان ها را محدود کرده و روزانه اطلاعات سلامت زندانیان را از حوزه درمان اداره کل زندان ها دریافت می کنیم که تاکنون مورد مشکوکی در زندان‌ها نداشته‌ایم.

 

 

 

مدیرگروه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از ۴۰ مورد بیماری که تاکنون جواب آزمایش آنها مثبت اعلام شده، ۷ مورد زن و مابقی آنها مرد و میانگین سنی این افراد حدود ۶۵ سال است؛ افزود: از مبتلایان  یک نفر در شهرستان ارزوئیه، یک نفر در شهرستان بم، یک نفر در شهربابک، ۷ مورد در رفسنجان و مابقی در کرمان و بیشتر بیماران در بیمارستان افضلی‌پور و سپس در بیمارستان پیامبراعظم شهر کرمان بستری هستند.

 

 

 

وی با افزودن این مطلب که با توجه به افزایش این اپیدمی در سطح استان کرمان پیش بینی می شود در روزهای آتی بیمارستان های بیشتری در سطح استان درگیر این موضوع شوند؛ متذکر شد: به ایزوله خانگی مطمئن نیستیم و پیش بینی می کنیم شاید افراد به درستی نتوانند در خانه بحث ایزوله را به خوبی انجام دهند لذا نقاهتگاه هایی تعریف کردیم تا بیماران در این نقاهتگاه‌ها مورد مراقبت قرار گیرند تا سلامتی کامل پیدا کنند.

 

 

 

شفیعی ادامه داد: در این راستا هتل کرمان را برای نقاهتگاه تعیین کرده و از دیروز به صورت کامل این هتل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار گرفته و فعلاً تعداد تخت‌های این هتل کافی است و در صورتی که ۵۰ درصد تخت‌های این هتل پر شود، مکان دوم نقاهتگاهی استان را آماده می کنیم.

 

 

وی به مصوبات خوب قرارگاه استانی مقابله با کرونا ویروس در خصوص تأمین ماسک هم اشاره و بیان کرد: استان به دنبال این است که نیاز ماسک خود را از داخل استان تولید و تأمین کند و منتظر واردات از استان‌های دیگر نباشد.

 

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ازدحام های بی مورد توسط مردم انتقاد کرد و با بیان اینکه درباره مکان‌هایی که ما می‌توانستیم تعطیل یا تمهیداتی برای کاهش رفت و آمد آنها داشتیم، تصمیماتی خوبی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شد؛ افزود: همچنین مقرر شد مکان های پر ازدحام شهری نیز توسط شهرداری با همکاری نیروهای انتظامی و نظامی گندزدایی شوند لذا شهر منطقه‌بندی‌ خواهد شد و گندزدایی مکان های حساس دو تا سه مرتبه در روز انجام می شود.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش آمار بهبودیافتگان را تا روز گذشته، ۶ نفر اعلام کرد و گفت: اما از دیروز تاکنون حدود ۵ یا ۶ نفر امکان ترخیص دارند که تعدادی از آنها مسافرین و مابقی این ۶ نفر کرمانی هستند و برای آنکه خانواده این افراد مبتلا نشوند مدتی باید در نقاهت گاه ساکن شوند و از امروز که این نقاهت گاه راه اندازی خواهد شد، این ۶ نفر را به نقاهت گاه منتقل خواهیم کرد.

 

 

شفیعی با اعلام اینکه آزمایش تشخیص کرونا که پس از سی‌تی‌اسکن و ... انجام می‌شود و به عنوان آزمایش نهایی مطرح است تنها در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی کرمان به صورت رایگان انجام می شود؛ ادامه داد: در هیچ یک از آزمایشگاه‌های طبی شهر این آزمایش انجام نمی شود و بیمارستان افضلی‌پور سایر بیماران بخش های دیگر خود را به بیمارستان‌های شهر منتقل کرده و همه تخت‌های خود را خالی کرده که اکنون حدود 250 تخت در بیمارستان افضلی‌پور فعال شده و آماده پذیرش از بیماران احتمالی کرونا است.

 

 

وی گفت: تاکنون خوشبختانه همه تخت‌های آن استفاده نشده و خالی هستند، ضمن آنکه بیمارستان هایی به عنوان مراجع پشتیبان بیمارستان افضلی پور در نظر گرفته‌ایم اما چون نقاهتگاه تعریف کرده‌ایم کمبودی در این خصوص نداریم اما سعی داریم ظرفیت ICU های همه بیمارستان‌ها کرمان را برای بیماران تنفسی حاد در صورت زیاد شدن این بیماران خالی نگه داریم.

 

 

مدیرگروه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر فوت دکتر علوی، متخصص کودکان به دلیل بیماری کرونا  را کذب دانست و افزود: دکتر علوی به هیچ عنوان به این بیماری مبتلا نشده و در سلامت کامل است.

 

استان کرمان تاکنون تنها یک فوتی ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ داشته است.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا مهدی شفیعی استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیمارستان افضلی پور بیماری های واگیردار بیمارستان ها استان کرمان نقاهت گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با هدف گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین الملل در سال جدید، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی شامل ۴ بیمارستان و ۶ درمانگاه تخصصی صادر شده است تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند.

دکتر داوود خوش شکن افزود: از ۴ بیمارستان، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند.

وی افزود: ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  امکان ارائه خدمات به گردشگران سلامت را دارا است.

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فروردین امسال جدید ۲ هزار و ۵۸۷ گردشگر سلامت از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع ۴۶ مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۹ بیمارستان خصوصی و ۳ مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه‌های تخصصی هستند.


دکتر خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات امسال است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می‌تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه‌های درمانی را بپردازند.

وی  با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات امسال دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می‌شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی ۲۰ ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند.

 مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه جامع گردشگری سلامت برای دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای نخستین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود

دکتر خوش شکن افزود: این سامانه ابتدا در یک نوبت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی گفت: پارسال بیش از  ۸۰ هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید