Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرمانده کل ارتش تاکید کرد در کنار ملت در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی امروز با حضور در قرارگاه پدافند زیستی ارتش در دیدار با فرماندهان این قرارگاه و روسای ادارات بهداشت و درمان ارتش و نیرو‌های تابعه ضمن تشکر و خدا وقت به آن‌ها گفت: امروز، جامعه بهداشتی و درمانی کشور شایستگی‌های خود را در حفظ سلامت مردم به خوبی نشان داده است به نحوی که مجاهدت مجاهدان نظام سلامت در تاریخ کشور ماندگار و افتخار آفرین خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آنچه که ملت بزرگوار ایران به خوبی نظاره گر آن هستند، تلفیق علم، تخصص، تعهد و پزشکی و فداکاری و سربازی به صورت توامان توسط بخش بهداشت و درمان ارتش برای کمک به مردم در عرصه مبارزه با کروناست به نحوی که ارتش جمهوری اسلامی همزمان با خدمت به مردم و یاری دولت به تقویت امنیت مرز‌ها نیز توجه کافی داشته و علاوه بر تلاش در حفظ سلامت مردم، به امنیت کشور و حفظ و ارتقای توان دفاعی خود نیز توجه لازم را مبذول داشته است و می‌دارد.
سرلشکر موسوی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان لحظات شیوع این ویروس، برنامه‌ها و اقدامات مناسبی را در حوزه‌های عملیاتی و آموزشی برای بهبود سلامت مردم پیش بینی کرده و اقدامات لازم را به عمل آورده و بخش بهداشت و درمان ارتش در این عرصه کارزار نیز با حضور به موقع و به کارگیری ظرفیت و توان خود جوهره واقعی اش را در راستای شعار "ارتش فدای ملت" به خوبی نشان داده است.
وی گفت: امروز، سپیدپوشان بخش بهداشت و درمان ارتش همانگونه که تاکنون در خط مقدم تمامی حضور‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و اقدامات بازدارندگی، سربلندی و موفقیت در بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل و ... بوده اند؛ این بار نیز در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفته و با خدمت رسانی به مردم شریف ایران اسلامی در قالب طرح‌های مردم یاری علاوه بر حفظ سلامت، امنیت و توان رزم؛ افتخار دیگری را نصیب ارتش غیرتمند جمهوری اسلامی ایران کرده و جلوه دیگری از " رحماء بینهم" را به نمایش گذاشته است.
سرلشکر موسوی گفت: سرعت عمل در حاضر شدن و بروز روحیه‌های ستودنی کادر بهداشت و درمان ارتش نیز بسیار جالب توجه بود البته بنده اعتقاد داشتم بهداشت و درمان ارتش دارای توانمندی‌های فوق العاده‌ای است که متناسب با توان و ظرفیت هایش مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما اینکه در یک شرایط تلخ، شیرینی ارائه این توان را بچشیم از زیبایی‌های روزگار است.
فرمانده کل ارتش اظهار داشت: اینجانب به عنوان نماینده قشر شریف ارتش ولایتمدار و مردمی ایران اسلامی اعلام می‌دارم در این شرایط که کشور و ملت ما در مبارزه همه جانبه و فراگیر با این بیماری و ویروس هستند؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به گسترش ویروس کرونا و فرایند بیماری در تمامی جغرافیای کشور، به عنوان یک تکلیف شرعی بر خود واجب دانسته علاوه بر انجام وظایف ذاتی و قانونی خویش؛ با استفاده از همه امکانات بالفعل و بالقوه خود و خدمت رسانی به ملت بزرگوار ایران؛ عشق و ارادت خود به ملت غیور و صبور ایران اسلامی را به منصه ظهور برساند و مجاهدتی دیگر از سربازان وطن در بخش بهداشت و درمان را بر صفحات پرافتخار این نظام، نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی بیفزاید.
سرلشکر موسوی گفت: از همه عزیزان بخش‌های مختلف بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران از پزشکان و پرستاران تا دیگر کارکنان این بخش در اقصی نقاط کشور که با ایثار و از خودگذشتگی علاوه بر ارتقای سطح بهداشت و درمان در سطح یگان‌های مختلف ارتش، به صورت مستقیم در بیمارستان‌های ارتش که پذیرای بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند، خدمت رسانی می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم و به همه شما خداقوت می‌گویم و از خداوند بزرگ می‌خواهم که در عرصه مبارزه با کرونا موفق و سربلند بوده و بار دیگر با روحیه جهادی عزت و فداکاری سربازان وطن در ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران را با خدمت به ملت به نمایش بگذارید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: معاون بهداشت و درمان ارتش نیز به دو نکته توجه لازم را داشته باشد، اول اینکه کسانی که در خط مقدم درگیری با ویروس کرونا هستند شایسته بهترین تقدیر‌ها هستند که البته خداوند بزرگ بهترین پاداش دهنده است، اما لازم است حتما امتیاز‌هایی را برای این عزیزان در نظر بگیرند و دوم اینکه بر نیروی انسانی خود مدیریت کنید تا بتوانید این ماموریت را حدود سه ماه (تا زمان نیاز) ادامه دهید و افراد همچنان با روحیه و شاداب بمانند، یعنی ماموریت و استراحت‌ها دقیقاً پیش بینی و مدیریت شود.
در این دیدار، امیر دریادار سیاری فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش و امیر دریادار دوم پزشک مداح معاون بهداشت و درمان ارتش، گزارش‌هایی از اقداماتی که تاکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ویروس کرونا و اقدامات مردم یاری در این زمینه در کشور انجام داده است، ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ملت خط مقدم مبارزه ارتش جمهوری اسلامی ایران بهداشت و درمان ارتش بخش بهداشت و درمان خط مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

 فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» گفت: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

 سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی افزود : اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می شود.

وی بیان کرد: منطقه شمال شرق استانهای مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استانها اداره کنیم.

مکفی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

 استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

مکفی ادامه داد: سیاستمداران وقتی در عرصه دیپلماسی کم می آورند، ارتش و نیروهای مسلح وارد عمل می شوند.

وی اضافه کرد: نیروهای ارتشی در زمان انقلاب در روز ۲۲ بهمن در حمایت از مردم ارتش اعلام بی طرفی کرد و پیروزی انقلاب رقم زده شد، بعد از جنگ نیز ارتش در تثبیت انقلاب نقش مهمی ایفا کرد.

وی ادامه داد: سرلشکر فلاحی نیز بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی در ارتش و ساماندهی نیروها ایفا کرد.

تاسیسات شرکت آبفا مشهد به نام شهید فلاحی نام گذاری شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز اظهار کرد: ارتش بعد از انقلاب بیشترین خدمات را انجام داده و بزرگترین عملیات نظیر عملیات بیت المقدس در دوران جنگ تحمیلی توسط نیروهای ارتشی انجام شد.

حسین اسماعیلیان افزود: شهید فلاحی نیز از نیروهای ارتشی بازنشسته بود که بعد از پیروزی انقلاب فراخوان شده و به ارتش جمهوری اسلامی پیوسته بود.

وی ادامه داد: امروز نیز به مناسبت سالروز تولد شهید فلاحی و همچنین آغاز عملیات بیت المقدس، تاسیسات این شرکت به نام این شهید ارزشمند نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره این شهدای بزرگ همیشه همراه ما باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: اینک ارتش مقتدری داریم که قابل مقایسه با ارتش زمان پهلوی نیست و از لحاظ ظرفیت انسانی، تجهیزات و قدرت در جایگاه مقتدری ایستاده است.

همزمان با دهم اردیبهشت ماه زادروز تولد شهید «ولی الله فلاحی» ، اداره کنترل و بهره برداری تاسیسات آب شرب به نام این شهید والا مقام مزین گردید.

ولی‌الله فلاحی نظامی ارشد ایرانی، سرتیپ نیروی زمینی ارتش و رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی از ۲۹ خرداد ۱۳۵۹ تا هقتم مهر ۱۳۶۰ و همچنین اولین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

او پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و از آغاز جنگ ایران و عراق در جبهه‌ها حضور دائم داشت. فلاحی در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۵۹ به سمت کفیل ریاست ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی برگزیده شد.

ولی‌الله فلاحی در سانحهٔ سقوط هواپیمای سی-۱۳۰ در هفتم مهر ۱۳۶۰ شهید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است