Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@04:57:14 GMT

بیعت مدافعان حرم با حضرت زینب (س)

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۴۹۹۷

بیعت مدافعان حرم با حضرت زینب (س)

عطر شهادت فرزندان غیور ایران زمین نه از خاکهای تفتیده جنوب بلکه از خرابه‌های شام و صحرای حلب به مشام ‌می رسد.  رزمندگان مدافع حرم بی وفایی کوفیان را جبران می کنند و معنای حیات عند رب را در می یابند و حیات عند رب، نقطه پایان معراج بشریت است که به آن جز با شهادت دست نمی توان یافت.

به بهانه وفات عقیله بنی هاشم و زینت پدر  

زینب یعنی تبلور صبر علی و تجسم عصمت فاطمه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینب یعنی، زینت شب های بی کسی و تنهایی و بی زهرایی پدر. زینب یعنی مرحم زخم های سینه مادر. زینب یعنی سنگ صبور غربت و مظلومیت حسن. زینب یعنی خطبه گویای رشادت و حقانیت حسین. زینب یعنی زهرایی که سقیفه خون بارش کربلا آفرین شد. زینب یعنی پرستار زخم های عاشورایی. زینب یعنی آغوش پناه کبوتران پر و بال سوخته کربلایی. زینب یعنی زن، اسوه، وقار، شکیبایی، عصمت، نجابت، شجاعت. زینب یعنی وصف تمام خوبی ها تا بی نهایت.

تو نه تنها زینت پدر، بلکه زینت تمام بانوان عالمی. از هر طرف برای وصف تو وارد می‏شوم، به کربلا می‏رسم. دشت نینوا، قله‌‏ای بود تا تمامی بلندای تو را نشان دهد، که بانوی مسلمان، غنچه لای گلبرگ پیچیده پرده ‏نشین نیست؛ بلکه می‏تواند قوت استدلال و سخنوری را در مصاف با شمشیرها، رویارو کند. می‏تواند زورآوریِ بازوان صبر و تقوا را به رخ مصیبت بکشد. زن، می‏تواند به اوج برسد و حتی زینب علیها سلام باشد.

مدافعان حرم حضرت زینب (س)

جان در ره خانه اهل بیت می دهند، اما نمی گذارند که دست تجاوزگر به حرم ایشان برسد. آخر مگر غیرتشان اجازه می دهد، مگر وجودشان اجازه می دهد که شخصی بخواهد به حرم اهل بیت دست درازی کند؟ اگر این اتفاق بیفتد، پس شوق حسینی شدنشان چه می شود؟ آنها می خواهند راه مولایشان را در پیش گیرند. پس به جنگ با تجاوزگران می روند. چه گروه ها که کشته نمی شوند و جانشان را در این راه از دست نمی دهند. اما آنها هدفی دارند. هدفی والاتر از زندگی و آن هم حفظ حرمت اهل بیت است که بر هر چیزی ارزش دارد. آری مدافعان حرم به جنگ می روند که اقتدار اسلام زیر سوال نرود.

شهدای بزرگواری از جمله فرماندهان و حتی رزمندگان متولد دهه ۶۰ و ۷۰ که نسل سوم انقلاب بودند در این آوردگاه نقش‌آفرینی کردند. مدافعان حرم، بزرگ‌ترین گروه نظامی متشکل از شیعیان و برادران اهل سنت کشورهای مختلف در قالب تیپ‌های فاطمیون، زینبیون، حشدالشعبی عراق، حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند که در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی جبهه مقامت نهضت جهانی اسلام را علیه تکفیری ها و برای دفاع از حرم آل‌الله شکل دادند. برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) جان در طبق اخلاص نهاده و در سال‌ها مبارزه با تکفیری‌ها امنیت پایداری را در منطقه و شاید در جهان ایجاد کرده‌اند.

جهاد مدافعان حرم تنها معطوف کمک به مظلومان سوریه و عراق و با هدف تامین امنیت برای آنها نبود، بلکه تمام مردم جهان از اثرات مادی و معنوی این انسان‌های بی‌ادعا که در مقابله و مبارزه با تروریسم قدم برداشتند نفع می‌برند.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی

شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان به دنیا آمد.

سردار شهید قاسم سلیمانی، در همان سال‌ها نیز فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد. وی پس از پیروزی انقلاب، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. او در ابتدای جنگ فرماندهی دو گردان از نیروهای کرمانی را برعهده داشت تا اینکه با پیشنهاد شفاهی سردار شهید حسن باقری، تیپ جدیدی از نیروهای کرمان را تشکیل داد که اندکی بعد در زمستان سال ۶۱ به لشکر ۴۱ ثارالله ارتقا یافت که شامل نیروهایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شد.

وی در طول دوران دفاع مقدس، با لشکر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور مؤثر داشت.لشکر ۴۱ ثارالله را باید جزو لشکرهای خط شکن سپاه در سال‌های دفاع مقدس نامید که نیروهای آن نقش بسزایی در عملیات‌های بزرگی مثل والفجر۸، کربلای ۵ و... داشتند.

اگر برای بسیاری از همرزمان قاسم سلیمانی، جنگ در تابستان سال ۶۷ به پایان رسید، ولی برای او آغاز دوران جدیدی در میادین نبرد بود.وی به واسطه حضور در مرزهای شرقی و سابقه مبارزه با اشرا و باندهای مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان، در سال ۱۳۷۶ از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا از کرمان به تهران فراخوانده و مسئولیت نیروی قدس سپاه به او سپرده شد.

از جمله نقاط درخشان فرماندهی سردار سلیمانی بر نیروی قدس، تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی بود که نمود عینی آن را در نبردهای متعددی ازجمله جنگ ۳۳روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و پیروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه غزه علیه ارتش مجهز اسرائیل دیدیم.در واقع قاسم سلیمانی توانسته بود استراتژی جمهوری اسلامی یعنی کمک به گروه های مبارز علیه اسرائیل را به خوبی دنبال کرده و هر روز در این مسیر گام‌های دیگری بردارد.

سلیمانی در عراق «حشد الشعبی» و در سوریه «بسیج مردمی» (قوات دفاع وطنی) را شکل داد و با کمک آنها و هدایت و مشاوره نیروی قدس سپاه، طی ۶ سال، بساط تروریست‌ها در این دو کشور تقریبا جمع شد.در واقع باید این طور گفت که او و نیروهایش که با درخواست رسمی دولت‌های سوریه و عراق، به این دو کشور رفتند، مانع سقوط دمشق و بغداد شدند و هم او بود که با سفر به مسکو، نقش بسزایی در همراه کردن روسیه و پوتین برای ورود به میدان نبرد سوریه داشت.

نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در مدیریت منطقه و مقابله با دشمنان، القابی چون «شبح فرمانده»، «قدرتمندترین فرد خاورمیانه» و «کابوس اسرائیل» را از سوی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، برای او به دنبال داشته است.

حضور موثر حاج قاسم در صحنه مبارزه با داعش و شکست این توطئه‌ صهیونیستی در منطقه باعث شد تا در اسفندماه ۱۳۹۷ نشان ذوالفقار به عنوان عالی‌ترین نشان نظامی ایران از سوی فرمانده معظم کل قوا به سردار سلیمانی اهدا شود.

سرانجام این فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه امروز (۱۳ دی‌ماه ۹۸) در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل وی در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

شهیدان ابو مهدی ،‌ پور جعفری ،‌ طارمی ،‌ مظفری نیا و زمانیان همراهان شهید سلیمانی

در جریان حمله پهپاد آمریکایی به کاروان حشد الشعبی که منجر به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب‌رئیس حشد الشعبی عراق شد، ۴ نفر از همراهان سردار سلیمانی نیز به شهادت رسیدند.

شهید حسین پورجعفری متولد سال ۱۳۴۵ در کرمان است. این شهید بزرگوار از دوران دفاع مقدس همراه سردار سلیمانی بوده است و در سال ۷۶ با سردار سلیمانی وارد نیروی قدس سپاه شد و در سال‌های اخیر نیز دستیار ویژه شهید سلیمانی بوده است. از شهید پورجعفری دو دختر و دو پسر به‌یادگار مانده است.

شهید دیگر همراه حاج قاسم سلیمانی شهید هادی طارمی از نیروهای محافظ سردار سلیمانی بوده است. شهید طارمی متولد سال ۱۳۵۸ در تهران است. وی که دارای دو دختر بود در بسیاری از مأموریت‌های خطیر سردار سلیمانی را همراهی می‌کرد تا اینکه در بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه براثر حمله پهپاد آمریکایی همراه سردار سلیمانی به شهادت رسید.

یکی دیگر از شهدای همراه سردار سلیمانی شهید شهرود مظفری‌نیا است.وی اصالتاً اهل کهک استان قم بوده و او نیز از نیروهای کادر حفاظت سردار سلیمانی بوده است. شهید مظفری‌نیا در سال ۱۳۵۷ در تهران متولد شده و از وی دو فرزند دختر به‌یادگار مانده است.

چهارمین شهید ایرانی حادثه ۱۳ دی‌ماه شهید وحید زمانیان است. این شهید متولد سال ۱۳۷۱ و اهل شهر ری تهران است و از نیروهای حفاظت سردار سلیمانی بوده است.

سردار شهید حاج حسین همدانی

سردار حاج حسین همدانی در سال ۱۳۳۳ دیده به جهان گشود. وی در همان ابتدای جوانی در صف مبارزان انقلابی درآمد و با حضور در محضر آیت‌الله شهید مدنی در همدان به مبارزه به رژیم شاهنشاهی پرداخت.وی در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال فرمان حضرت امام خمینی (ره) در جبهه مبارزه با اشرار و گروهک داخلی جان‌برکف تن به مجاهدت داد و در سال ۱۳۵۹ به همراه خانم مرضیه دباغ از پایه‌گذاران سپاه استان همدان و بعدها کردستان بود.

سردار شهید سرلشگر حسین همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

سردار حسین همدانی آخرین مأموریتش، دفاع از حریم مطهر حضرت زینب و کمک به مردم سوریه برای رهایی از دست گروهک صهیونیستی تکفیری داعش بود که در همین راه شهد شهادت را نوشید و در سن ۶۱ سالگی پس از سال‌ها مجاهدت و نبرد در جبهه اسلام، ندای حق را لبیک گفت و در تاریخ ۱۶ مهرماه ۱۳۹۴ به فیض شهادت نائل گردید.

شهید محسن حججی

یکی از شاخص ترین شهید مدافع حرم  شهید محسن حججی است. وی در سال ۱۳۷۱ در نجف آباد اصفهان متولد شد. حججی در زمینه ترویج و تبلیغ کتاب و از اعضای فعّال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود و به فعالیت‌های خیریه و نیکوکارانه و کمک به محرومیت‌زدایی در مناطق فقیر کشور می‌پرداخت. شهید حججی همچنین از خادمینِ راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس نیز بود.

شهید حججی از رزمندگان لشکر ۸ نجف، شهر نجف‌آباد اصفهان بود؛ این رزمنده سلحشور روز دوشنبه ۱۶ مرداد سال ۹۶ در عملیات مستشاری در منطقه التنف در مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و دو روز بعد از آن پس از شکنجه توسط متوحشان داعشی با لبان تشنه همچون سرور و سالار شهیدان سر از تنش جدا شد.

شهید مصطفی صدر زاده با نام جهادی سید ابراهیم

مصطفی صدر زاده متولد ۱۹ شهریور ۱۳۶۵ در شهرستان شوشتر استان خوزستان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدرش پاسدار و جانباز جنگ تحمیلی و مادرش از خاندان جلیله سادات هستند. مصطفی ۱۱ ساله بود که از اهواز به همراه خانواده به استان مازندران و پس از دو سال به شهرستان شهریار استان تهران نقل مکان و در آنجا ساکن گردید.ایشان دوران نوجوانی خود را با شرکت در مساجد و هیئت‌های مذهبی، انجام کارهای فرهنگی و عضویت در بسیج و یادگیری فنون نظامی سپری کردند. در دوران جوانی درحوزه علمیه به فراگیری علوم دینی پرداخت، سپس در دانشگاه دانشجوی رشته ادیان و عرفان شدند، هم‌زمان مشغول جذب نوجوانان و جوانان مناطق اطراف شهریار و برپایی کلاس‌ها و اردوهای فرهنگی و نظامی و جلسات سخنرانی و... برای آنان بودند. نتیجه ازدواج ایشان در سال ۸۶، دختری به نام فاطمه و پسری به نام محمدعلی است.

مصطفی صدر زاده در سال ۹۲ برای دفاع از دین و حرم بی‌بی زینب (س) با نام جهادی سید ابراهیم، داوطلبانه به سوریه عزیمت و به علت رشادت در جنگ با دشمنان دین، فرماندهی گردان عمار و جانشین تیپ فاطمیون شد، سرانجام پس از چندین بار زخمی شدن در درگیری با داعش، ظهر روز تاسوعا مقارن با ۱ آبان ۹۴ در عملیات محرم در حومه حلب سوریه به آرزوی خود، یعنی شهادت در راه خدا رسید و به دیدار معبود شتافت و در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار آرام گرفت.

لیست بلند بالای شهدای بزرگ مدافع حرم

آنچه خواندة شد اشاره ای هرچند مختصر به تعدادی از شهدای والامقام مدافع حرم داشت، این چند شهدا، نمونه هایی از لیست بلند بالای شهدای بزرگ مدافع حرم هستند .

همیشه برای مدافعان حرم و به خصوص شهیدان این راه احترام خاصی قائل بوده ام. نمی دانم که چگونه قرار است پاداش از خود گذشتگی هایشان داده شود، اما همین قدر می دانم که من به اندازه ی خود باید بکوشم تا در مسیرشان قدم برداشته و یادشان را گرامیدارم. آنها رفتند تا از حریم اهل بیت (ع) دفاع کنند. پس ما نیز همانند آنها باید در مسیر اهل بیت (علیهم السلام) گام برداشته و زندگی کنیم و برای هدفی که شهدا برایش جان خود را در کف اخلاص می گذارند و از خود گذشتگی می کنند تلاش کنیم و هرگز باز نایستم.

کربلا شهری است ای دل، شهریارش زینب (س) است

اعتبارش از حسین (ع) و اقتدارش زینب (س) است

نام زینب (س) با حسین (ع)، حک گشته در ایوان دل

دل که شد بیت الحسین، نقش و نگارش زینب (س) است

برچسب‌ها جنگ تحمیلی دفاع مقدس گروه تروریستی داعش سوریه شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) حزب الله لبنان عراق قاسم سلیمانی اهواز بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس گروه تروریستی داعش سوریه شهدای مدافع حرم حضرت زینب س حزب الله لبنان عراق قاسم سلیمانی اهواز بغداد عراق لبنان سوریه عراق افغانستان لبنان لبنان عراق سوریه سوریه عراق روسیه سوریه عراق سوریه سوریه عراق سوریه سوریه جنگ تحمیلی دفاع مقدس گروه تروریستی داعش سوریه شهدای مدافع حرم حضرت زینب س حزب الله لبنان عراق قاسم سلیمانی اهواز بغداد سردار سلیمانی بوده دوران دفاع مقدس حزب الله لبنان نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی حسین همدانی مدافعان حرم سردار شهید حضرت زینب زینب یعنی مدافع حرم اهل بیت سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟

سردار محمد شیرازی، رئیس دفتر نظامی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده سردار مجاهد شهید محمدرضا زاهدی به بیان خاطراتی از شهید راه قدس پرداخت.

کد خبر 750672

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی