Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا قامتی معاون استاندار و فرماندار نیشابور گفت: قرمز اعلام شدن وضعیت این شهرستان به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاسی از وضعیت استان بوده است، چون نیشابور جزء اولین شهرستان‌هایی بود که این ویروس در منطقه مشاهده شد، در همین خصوص از ۱۹ اسفندماه از طریق بلندگو در سطح شهر از شهروندان خواسته شده حداقل رفت و آمد در سطح شهر را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او ادامه داد: اگر مکان‌های موجود پاسخگو نباشند، بیمارستان صحرایی در کنار سایر بیمارستان‌ها می‏‌تواند کمک کند، البته با تدابیر اتخاذ شده فعلا ضرورتی به بیمارستان صحرایی نداریم اگر هم جمعیت بیش از حد انتظار باشد، مجتمع‎های ورزشی پیش‌بینی شده است.   معاون استاندار و فرماندار نیشابور گفت: در حال حاضر تمامی حوزه مدیریتی، اعضای شورای تامین و شورا‌های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرستان در آماده‌باش کامل هستند.   قامتی در خصوص منشاء ویروس کرونا در نیشابور افزود: هر ساله کاروان‌هایی به مناطق مختلف زیارتی از جمله قم می‎روند، امسال نیز در دی‌ماه و بهمن‎ماه تعدادی از کاروان‌ها برای زیارت به قم رفته بودند.   او تصریح کرد: به محض مشاهده اولین مورد بیماری در سطح نیشابور خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان با توجه به اطلاعاتی که از قبل داشت، بخشی از بیمارستان ۲۲ بهمن را به این موضوع اختصاص داد و کادر درمانی با آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری در آماده‌باش قرار گرفتند.   معاون استاندار و فرماندار نیشابور گفت: شیوع این بیماری در مناطقی که کاروان‌ها بازگشتند از جمله دو تا سه روستا از بخش میان جلگه و یکی از شهر‌های زبرخان کاملا مشاهده شد و بلافاصله به همه این افراد اطلاع رسانی‎های لازم و هشدار‌های اولیه ارائه و درخواست خود قرنطینگی شد، همچنین در گام اول آموزش‎های لازم در مقاطع و گروه‌های هدف مختلف از جمله دهیاران، مربیان آموزش و پرورش قبل از تعطیلی مدارس، اصناف، حوزه صنعت، معدن و تجارت ارائه شد.   قامتی افزود: تا روز دوشنبه ۱۹ اسفندماه در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور ۹۶ نفر بستری و ۲۳۹ نفر ترخیص شده‎اند و با مدیریت انجام شده وضعیت بهبود یافتگان مطلوب است.   او ادامه داد: ۹۰ درصد بخش اول بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور که برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده بود، تکمیل شده است، اما سایر بخش‎های این بیمارستان هنوز خالی هستند، همچنین فضای جدیدی در بیمارستان حکیم آماده شده و تا پایان هفته کمتر از ۱۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستانی اضافه خواهد شد.   معاون استاندار و فرماندار نیشابور گفت: با انتقال دیگر بیماران به بیمارستان حکیم، کلیه بخش‌‏های بیمارستان ۲۲ بهمن صرفا برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس اختصاص خواهد یافت، البته منابع پزشکی و پرستاری شهرستان و توان آن‌ها مشخص است بنابراین انتظار داریم مردم کمک کنند تا پزشکان و پرستاران توان خود را برای بهبود افرادی که تاکنون مراجعه کرده و بستری هستند، بگذارند.   قامتی در خصوص آمار افراد فوت شده در این شهرستان افزود: به دلیل اینکه آزمایش‎ها به مشهد فرستاده می‌‏شوند، آمار مبتلایان و فوتی‎ها از سوی متولیان بهداشت استان اعلام می شود، اما به طور قطعی ۴ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان فوت شدند، البته افراد مشکوک نیز داشته‌ایم که باتوجه به اینکه  نتیجه آزمایش هنوز تایید نشده نمی توانیم به طور قطعی اعلام کنیم.   انتهای پیام//ر.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری فرمانداری ویروس کرونا هشدار مدیریت بحران بیمارستان ۲۲ بهمن ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • وضعیت روستاهای حاشیه دز در اهواز تحت کنترل است
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • وضعیت قرمز در بازار طلا؛ ۲ سیگنال «رافائل» به بازار سکه
  • هفت پله قرمز بورس
  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل