Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@22:03:32 GMT

مصرف الکل در کردستان جان ۶ نفر را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۶۴۱۲

مصرف الکل در کردستان جان ۶ نفر را گرفت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دکتر ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  امروز در سخنانی با بیان این که ۶ نفر در استان به دلیل مصرف الکل صنعتی جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: این افراد از یک اسفند تا ۲۰ اسفند جان خود را از دست داده اند و مردم باید بدانند مصرف الکل هیچ تاثیری در مقابله با  ابتلای انسان به ویروس کرونا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: در جلسات و نشست‌های مختلف به ویژه نشست کمیته اطلاع رسانی مقابله با بیماری کرونا در هفته گذشته هشدارهای لازم در خصوص وجود الکل‌های تقلبی در بازار به شهروندان داده شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: بارها تاکید کردیم مردم مواد ضدعفونی کننده را از مراکز مجاز و داروخانه‌ها تهیه کنند تا بجای الکل طبی (اتانول) الکل صنعتی (متانول) را به آنها نفروشند.

قادری با بیان اینکه مصرف الکل صنعتی منجر به مسمومیت‌های شدید و حتی مرگ می‌شود، افزود: الکل متانول به شدت سمی است و از طریق جذب پوستی و یا استنشاق بخار باعث مسمومیت شدید در حد کوری و مرگ افراد می‌شود.

او  آب و صابون را بهترین وسیله ضدعفونی کننده دانست و گفت: در صورت استفاده از دیگر مواد ضدعفونی کننده، از اصل بودن آن اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس مبتلایان به کرونا مصرف الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دریافت 31 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!