Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@04:21:43 GMT

برش لیزری پارچه، گامی بلند در پیشرفت صنعت مد و پوشاک

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۶۸۸۵

یکی از کاربردهای منحصر به فرد برش با اشعه‌ی لیزر، در صنایع مربوط به پارچه، پوشاک و مد است. برش‌های غیر تماسی با دقت بسیار بالا، سریع و بدون خطا، ویژگی‌هایی هستند که هر تولید کننده‌ای را ترغیب می‌کند تا از روش‌های سنتی برش پارچه، به سمت برش‌های لیزری تغییر مسیر دهد.

به لطف پیشرفت تکنولوژی در دهه‌های اخیر، برش لیزری بخشی از صنعت و تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برش متریال مختلف با لیزر، که روشی نوین با مزایای بسیار بیشتر نسبت به روش سنتی است، تقریبا در همه‌ی صنایع نفوذ کرده است.

فناوری برش لیزر به منظور به حداقل رساندن خطاها و نقص‌ها در طی فرآیند برش طراحی شده است. هنگام برش پارچه‌ها، دقت بسیار مهم است و اگر به نحو مطلوب رعایت شود، نتیجه، تولید یک محصول خوب خواهد بود. دستگاه برش لیزر هر نوع برشی را تضمین می‌کند و به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای برش پارچه است.

مزیت اصلی برش لیزر در این صنعت، این است که می‌توان با اشعه‌ی لیزر انواع متریال‌های مختلف مانند ابریشم، پلی استر، پنبه، نمد، چرم و ... را برش داد و نیازی به استفاده از دیگر ابزارهای برش وجود ندارد.

اشعه‌ی لیزر بدون هیچ‌گونه تماس و فشار بر روی پارچه آن را برش می‌دهد و یا حکاکی می‌کند. این نوع برش باعث می‌شود تا فرآیند تولید با کمترین میزان خطا صورت گیرد. از طرفی قطر پرتو لیزر تنها چند دهم میلی‌متر است که ضخامت برش را بسیار ناچیز می‌کند و به همین علت، دقت و ظرافت در دستگاه‌های برش لیزری بسیار بالاست.

از همین رو جهت برش و حکاکی طرح‌های پیچیده بر روی انواع متریال، بهترین گزینه دستگاه برش لیزر خواهد بود. دلیل این انتخاب نیز سطح بالای فناوری به کار گرفته شده در این ماشین است. در واقع پس از انتقال طرح به دستگاه، اپراتور دیگر وظیفه‌ای جز کنترل عملکرد برش نداشته و نیازی به مداخله نیروی انسانی در این فرآیند نیست. در نتیجه، با کم شدن دخالت نیروی انسانی، احتمال بروز خطا کاهش یافته و سرعت و دقت انجام کار افزایش می‌یابد.

سرعت حرکت لیزر نیز می‌تواند متغیر باشد و در زمانی که نیاز به سرعت عمل بیشتری باشد، دستگاه برش لیزر این قابلیت را دارد تا با اِعمال تنظیمات توسط اپراتور، سرعت برش یا حکاکی را تا میزان مد نظر بالا ببرد.

همچنین در مقایسه با میزان تولید توسط نیروی انسانی، یک دستگاه برش لیزر با توجه به سرعت و دقت فوق‌العاده‌ی خود، می‌تواند تا چند برابر تولید بیشتری را در زمان یکسان به ارمغان آورد. در حال حاضر دستگاه‌های برش لیزر صنعتی، قابلیت کارکرد بدون وقفه و امکان قرارگیری در خط تولید محصولات را دارند که نتیجه‌ی آن، افزایش راندمان خواهد بود.

امروز در قرن 21، صنایع پوشاک و مد بیش از پیش از منسوجاتی که توسط دستگاه لیزر، برش خورده‌اند استفاده می‌کنند. منسوجات برش لیزری برای طراحان مد نیز بسیار جذاب هستند، زیرا با وجود دستگاهی که هر طرحی را به راحتی برش می‌دهد، می‌توانند دقیقا آنچه را که در ذهن دارند روی متریال‌های مختلف اجرا کنند.

دستگاه‌های برش لیزر علاوه بر این که خود می‌توانند طرح‌های زیبا و برش‌های سفارشی روی پارچه ایجاد کنند، قابلیت شناسایی الگوهای موجود در پارچه‌های چاپ شده و برش‌های حساب شده را نیز دارند. این روش می‌تواند برای تولید پوشاک ورزشی که اغلب به روش سابلیمیشن چاپ می‌شوند مورد استفاده قرار ‌گیرد.

در این روش یک دوربین تشخیص خودکار، طرح‌ها و الگوهای روی پارچه را شناسایی کرده و پس از تجزیه و تحلیل آن، اقدام به انجام برشی دقیق و بدون نقص می‌کند. فرآیند شناسایی، پردازش و برش، بدون مداخله‌ی دست صورت گرفته و تا حد زیادی هزینه‌ی تولیدات را کاهش می‌دهد.

در حال حاضر بیشترین استفاده و کاربرد دستگاه برش لیزر در موارد زیر است:

· تولید انواع پوشاک

· استفاده در صنعت مد و برش الگوها

· تولید روکش‌های صندلی خودرو

· تولید عروسک

· تولید پارچه‌های رومبلی و روتختی

· استفاده در صنعت دکوراسیون

پوشاک تولید شده با روش برش لیزری بسیار مدرن محسوب می‌شوند و برندهای معتبر و پیشروان طراحی لباس، به سمت منسوجات برش لیزری گرایش پیدا کرده‌اند.

در صنعت دکوراسیون نیز می‌‌توان نمونه‌های بی‌شماری از محصولات لیزری را مشاهده کرد که با پارچه، چرم و نمد تولید شده‌اند. انواع رومیزی، پرده، زیر لیوانی و ... را می‌توان از این مجموعه نام برد.

در ایران نیز چند سالی است که فناوری لیزر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته و همچنان رو به گسترش است. در بین شرکت‌هایی که این فناوری را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند، شرکت روتک جزء باسابقه‌ترین مجموعه‌هایی است که دستگاه‌های برش لیزر را متناسب با کاربردهای متفاوت عرضه می‌کند. همچنین روتک به عنوان بزرگترین عرضه کننده‌ی دستگاه‌های برش لیزر، نصب‌های موفق و متعددی در ایران و کشورهای همسایه نیز انجام داده است.

از مزایای دستگاه‌های برش لیزری روتک می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:

· استفاده از قطعات با کیفیت از برندهای معتبر در ساخت

· عملکرد سریع و سرعت بالای برش

· برش دقیق و بدون نقص

· انعطاف پذیری در برش متریال‌های گوناگون

شرکت روتک، 2 مدل از دستگاه‌های برش لیزر خود که برای برش پارچه مناسب هستند را پیشنهاد می‌دهد:

دستگاه برش لیزری مدل RT1318

دستگاه برش لیزری مدل RT1610

هر دوی این دستگاه‌ها از تیوب لیزر CO2 جهت تولید اشعه‌ی لیزر بهره می‌برند. میز کار بزرگ و متناسب با طاقه‌های رول پارچه، این امکان را می‌دهد تا به راحتی انواع پارچه‌ها را بر روی دستگاه بارگذاری کرد.

مهم‌ترین مزیت دستگاه‌ برش لیزر روتک این است که می‌تواند گستره‌ی بزرگی از غیرفلزات را برش دهد. در حقیقت با خرید یک ماشین، می‌توان موادی از قبیل: چوب، پلکسی گلس، MDF، چرم، پارچه و ... را برش داد.

کارشناسان روتک با توجه به شرایط و با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان، آماده‌ی پاسخگویی و ارائه‌ی راهنمایی‌ها و پیشنهادات لازم در راستای خرید و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و بزرگ هستند و همه‌ی مخاطبان می‌توانند با مراجعه به مرکز تماس روتک، به صورت رایگان مشاوره‌ی تخصصی خود را از این مجموعه دریافت کنند.

منبع: روتک


منبع: خرداد

کلیدواژه: دستگاه برش لیزر اشعه ی لیزر دستگاه ها برش لیزری برش پارچه پارچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

حسن شیخ الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این تعداد پوشاک با همت یکی از خیرین تهیه و در بین فرزندان ایتام شهرستان پاوه توزیع شد.

وی افزود: ارزش ریالی ۸۰ دست پوشاک اهدایی به ایتام این شهرستان یک میلیارد ریال بوده و از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان پاوه بیان کرد: پوشاک اهدایی در کمترین زمان ممکن به فرزندان مورد نظر تقدیم شد.

شیخ الملوکی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم فعالیت‌های گسترده‌تری در این خصوص انجام شود و این هدایا با توجه به نیازسنجی به ایتام و نیازمندان مورد نظر و طبق نیت خیرین اهدا شود.

کد خبر 6088596

دیگر خبرها

  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • دستیابی به دانش فنی نسل جدید دستگاه طیف سنجی لیزری
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور