Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز جمعی از پزشکان نیز با انتشار بیانیه‌ای به رؤسای سه قوه خواستار مدیریت واحد ستاد کشوری اپیدمی بیماری کووید-۱۹ (کرونا) شدند.

در همین راستا، رییس سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا مسؤولیت مدیریت بحران کرونا بر عهده سران سه قوه با اخذ اختیارات لازم از رهبری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 "محمدرضا ظفرقندی" روز سه‌شنبه در این نامه به "سعید نمکی" نوشت: اپیدمی و گسترش روز افزون بیماری کووید- ۱۹ در کشور، شرایط ویژه‌ای را در ابعاد مختلف بهداشتی و درمانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به وجود آورده است. ضرورت عزم ملی و وفاق ملی برای عبور از این بحران چاره بدون تردید این روزهاست. قطع زنجیره انتقال بیماری و حل و فصل مشکلات عدیده‌ای از قبیل کنترل و محدودیت مسافرت‌ های بین شهری و تعطیل سفرهای سیاحتی و زیارتی، تأمین نیازهای مالی و ارزی سیستم بهداشت و درمان، حل مشکلات اقتصادی و کسب و کار مردم، محدودیت اکید و حاکمیتی رفت و آمد به استان‌های شدیداً مبتلا، دستور تعطیلی برخی ادارات، تأمین اقلام مورد نیاز کشور از داخل و خارج کشور، هماهنگی و به کارگیری نیروهای مسلح و موارد متعدد دیگری از این دست، از ید قدرت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ولو با اختیارات ویژه خارج است و مصداق تکلیفی مالایطاق است.

وی ادامه داد: توجه شایسته به ابعاد گسترده و فراقوه‌ای چنین شرایطی ساماندهی و فرماندهی در بالاترین سطوح را ایجاب می‌کند.

ظفرقندی خطاب به نمکی نوشت: اینجانب ضمن تحسین عزم و تلاش فداکارانه و زائدالوصف جناب عالی و همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این ایام و مشاهده بیماری و آسیب همکاران و سرداران جان بر کف این صحنه، به عنوان برادری دلسوز اکیداً معتقدم و از جناب عالی می‌خواهم برای حل و فصل همه جانبه و سریع‌تر این معضل، ضمن اعلام شرایط فوق‌العاده، ترتیبی اتخاذ گردد تا مسؤولیت مدیریت بحران به عهده سران سه قوه با اخذ اختیارات لازم از رهبری قرار گرفته و در جلسات روزانه با حضور جناب عالی امور مورد بررسی و ساماندهی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، امروز جمعی از پزشکان نیز با انتشار بیانیه‌ای به رؤسای سه قوه خواستار مدیریت واحد ستاد کشوری اپیدمی بیماری کووید-۱۹ (کرونا) شدند.

تاکنون ۸۰۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین ۲۷۳۱ نفر بهبود یافته‌اند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سه قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • رگبار و رعدوبرق تهران را دربرمی‌گیرد / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان