Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@06:57:05 GMT

تفاوت های اختلال پانیک با ویروس کرونا چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۷۲۶۱

تفاوت های اختلال پانیک با ویروس کرونا چیست؟

از هر تنگی نفس، لرز یا خفگی هراس و ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا را نداشته باشید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مرجان پلویی روانشناس درباره تفاوت اختلال پانیک با ویروس کرونا اظهار کرد: ویژگی مشترک اختلالات اضطرابی ترس، اضطراب مفرط و آشفتگی‌های رفتاری مرتبط به آن است، ترس یک واکنش هیجانی به تهدیدات قریب الوقوع واقعی یا خیالی بوده در حالی که اضطراب پیش بینی خطرات و تهدیداتی است که قرار است در آینده روی بدهد این دو باهم تفاوت‌های زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس افزود: حملات ‍ پانیک  یک نوع پاسخ خاص به ترس هستند و در اختلالات اضطرابی به فراوانی روی می‌دهند به طوری که حملات پانیک  (حملات وحشت زدگی) مختص اختلالات اضطرابی نیست  و در سایر اختلالات روانی نیز ممکن است مشاهده شود.

او گفت: در اختلال  پانیک مکرر و غیرمنتظره ترس شدید یا ناراحتی شدید و ناگهانی که در عرض چند دقیقه به اوج خود می‌رسد و فرد در آن مدت دچار برخی از موارد  مانند تپش سریع و نامنظم قلب، با صدای بلندیا افزایش سرعت، تپش قلب، عرق زیاد، لرزیدن، احساس تنگی نفس یا خفگی، احساس گیر کردن چیزی در گلو، درد یا ناراحتی در قفسه سینه،  تهوع یا درد در ناحیه شکم، احساس سرگیجه، عدم تعادل، رسیدن به مرز غش کردن، احساس سردیا گرم شدن بدن، احساس بی حس شدن، مورمور یاسوزن سوزن شدن بدن، واقعیت زدایی،  ترس از دست دادن خود یا دیوانه شدن و  ترس از مردن می‌شود.

پلویی ادامه داد: بعد از حداقل یکی از این حملات پاتیک فرد به مدت یک ماه یا بیشتر نگرانی مکرر و مداوم درباره وقوع مجدد حملات را دارد، تغییرات ناسازگارانه وچشمگیر ومعنادار در رفتار که با این حملات مرتبط هستند همچنین برای این اختلال نمی‌توان دلایل بهتری پیدا کرد، اما افراد در روز‌های اخیر وشیوع بیماری کرونا استرس بالاتری را ممکن است تجربه کنند.

این روانشناس گفت: برخی از افراد دچار اختلال پانیک هستند و نباید با بیماری کرونا اشتباه گرفته شود، یعنی بیماری کرونا علاوه بر علایمی، چون تنگی نفس که شاید در پانیک هم مشترک باشد، و یا علایم مشترک دیگر، با یک تست سی تی اسکن و آزمایشات تکمیلی بیمار تشخیص واضحی از این بیماری را نشان می‌دهد. اما در حملات پانیک در عرض چند دقیقه به پایان می‌رسد، ولی ویروس کرونا علایم مداوم  دارد. همچنین افرادی که به این اختلال دچار شدن نباید پیگیری اخبار کرونا ویروس باشند.

او در پایان بیان کرد: برای درمان اختلال وحشت زدگی یا  پانیک  فرد نیاز به مصرف دارو دارد بعد از کنترل علائم بهتر است فرد مبتلا تا چند ماه براساس نظر روان پزشک دارو مصرف کند که علاوه بر دارو درمانی روش‌هایی مانند ریلکسیشن و انواع خاصی از روان درمانی هم کمک کننده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا پانیک ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون