Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:30:02 GMT

توزیع ۳۰۰ هزار بطری الکل و ۵۰ هزار ماسک در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۷۲۹۰

توزیع ۳۰۰ هزار بطری الکل و ۵۰ هزار ماسک در لرستان

دکتر امین حسنوند شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور مجوز تولید سه شیفت برای شرکت‌های الکل سازی افزود: کارخانجات ملزم شدند الکل‌ها را با تعرفه دولتی و تخفیف ویژه با نظارت معاونت غذا و دارو توزیع کنند.

وی اظهار داشت: تولید و عرضه روزانه ۱۰ هزار بطری الکل ۷۰ درصد بین داروخانه‌ها و بیمارستان‌های استان، صدور مجوز تولید پک الکلی ضدعفونی سطوح و دست در حجم‌های مختلف برای شرکت الکل سازی «گوارا» شهرستان چگنی، صدور مجوز تولید ۳۰ هزار عدد ژل و اسپری ضدعفونی برای شرکت پرمون خرم آباد، استقرار دو تیم دو نفره از معاونت غذا و دارو در کارخانجات الکل سازی نصر و ویسیان جهت نظارت بر تولید و توزیع الکل از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انجام تعداد ۸۵ بازرسی با گشت مشترک از داروخانه‌های استان، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار الکل و ماده ضدعفونی کننده در استان با نرخ مصوب تعزیرات با نظارت معاونت غذا و دارو، توزیع ۱۰۰ هزار دستکش یکبار مصرف با نرخ مصوب تعزیرات با نظارت معاونت غذا و دارو، توزیع ۵۰ هزار ماسک با نرخ مصوب تعزیرات با نظارت معاونت غذا و دارو از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

حسنوند بیان کرد: تأمین ۲ هزار و ۴۰۰ عدد قرص کلت را که وزارت متبوع در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه قرار داده است و سپس معاونت بهداشتی در اختیار معاونت غذا و دارو قرار داده که از این تعداد ۶۰۰ عدد در اختیار بیمارستان عشایر قرار داده شده تا زیر نظر خانم دکتر زواره‌ای متخصص عفونی تنها به بیماران کرونا مثبت داده شود.

وی اضافه کرد: ۱۳ هزار  عدد قرص هیدروکسی کلروکین، ۶ هزار عدد کپسول اسلتامیویر توزیع شده و موجودی ۶۰۰ عدد قرص ریباورین در بیمارستان امام الشتر و ۲۰۰ عدد در بیمارستان شهدای عشایر از اقدامات صورت گرفته در حوزه تأمین دارو است.

وی افزود: طراحی، چاپ و توزیع ۵۰۰۰ پوستر آموزشی پیشگیری و مراقبت‌های ایمنی ویروس کرونا توسط واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو به منظور کاهش تشویش اذهان عمومی و رعایت صحیح نکات ایمنی از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا الکل بیمارستان تعزیرات دارو ماسک بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نظارت معاونت غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با برنامه ریزی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب