Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای علی‌رغم اذعان به اینکه رفع تحریم‌ها بخش ضروری برجام است از ایران خواسته به اجرای کامل این توافق هسته‌ای برگردد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اتحادیه اروپا درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص اجرای تعهدات ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اتحادیه اروپا علی‌رغم اذعان به اینکه رفع تحریم‌های مرتبط هسته‌ای یکی از بخش‌های ضروری تعهدات آمریکا و کشور‌های غربی به ایران ذیل برجام است از تهران خواسته گام‌هایی را که در واکنش به بدعهدی طرف‌های غربی برداشته به عقب برگرداند.

اتحادیه اروپا در بخش آغازین این بیانیه بر «تعهد راسخ» خود برای ادامه حمایت از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) تأکید کرده و گفته مصمم است با جامعه بین‌المللی در جهت حفظ این توافق هسته‌ای همکاری کند.

در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا تعهد راسخ خود را برای ادامه حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک ابراز داشته و مصمم است با جامعه بین‌المللی در جهت حفظ برجام، به عنوان یک دستاورد چندجانبه‌ی مهم و مورد تأیید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، همکاری کند.»

اتحادیه اروپا همچنین همانند موضع‌گیری‌های گذشته، از برجام به عنوان یکی از «عناصر کلیدیِ معماری منع اشاعه در جهان» یاد و تأکید کرده است: «هدف برجام ارائه اطمینان‌های ضروری به جامعه بین‌المللی درباره ماهیت صرفاً صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران است.»

بروکسل در یکی از بند‌های بیانیه خود در روز سه‌شنبه از «خروج آمریکا از برجام» و احیای تحریم‌ها «عمیقاً» ابراز تأسف کرده است: «اتحادیه اروپا عمیقاً از خروج ایالات متحده از برجام و بازاعمال تحریم‌ها عمیقاً متأسف است و از همه کشور‌ها می‌خواهد از انجام اقداماتی که مانع اجرای تعهدات برجامی می‌شوند خودداری کنند.»

اتحادیه اروپا در ادامه تأکید کرده است: «در کنار اجرای تأییدشده تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران رفع تحریم‌های هسته‌ای یکی از بخش‌های ضروری این توافق است.»

بعد از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته اتحادیه اروپا وعده داد اثرات خروج آمریکا را جبران خواهد کرد. اتحادیه اروپا از آن زمان نتوانسته به این وعده خودش عمل کند.

ایران با توجه به ناتوانی آمریکا در عمل به وعده‌هایش از اردیبهشت‌ماه سال جاری در ۵ گام برخی از تعهداتش در برجام را معلق کرده است.

علی‌رغم این، اتحادیه اروپا در بیانیه جدید مدعی شده به طور کامل به تعهداتش در برجام پایبند بوده است.

بند‌هایی دیگر از بیانیه به انتقاد از گام‌های ایران برای کاستن از تعهداتش ذیل برجام اختصاص یافته است.

در یکی از این بند‌ها آمده است: «اتحادیه اروپا بار‌ها نگرانی‌های روشن و جدی خود را از اقدام ایران در انباشت اورانیوم کم‌غنا، فراتر از محدوده‌های تعیین‌شده در برجام و بالاتر بودن سطح غنی‌سازی ایران نسبت به حد مشخص‌شده در این توافق ابراز کرده است.»

اتحادیه اروپا از ادامه غنی‌سازی در سایت فردو، افزایش ذخائر اورانیوم ایران، فعالیت‌های تحقق و توسعه و افزایش ذخائر آب سنگین ایران نیز ابراز نگرانی کرده است.

اتحادیه اروپا علی‌رغم ابراز نگرانی از اعلانیه ایران در ۵ ژانویه مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران مشمول هیچ نوع محدودیت عملیاتی نخواهد بود، نوشته است: «ما متوجه شده‌ایم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچگونه تغییراتی را در اجرای تعهدات از سوی ایران در ارتباط با این اعلانیه یا در سطح همکاری تهران با فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی آژانس شاهد نبوده است.»

بروکسل از گام‌های برجامی ایران به عنوان اقدامات «ناهمخوان» با این توافق یاد کرده و از تهران خواسته بدون تأخیر آن‌ها را به عقب برگرداند: «قویاً از ایران می‌خواهیم تمامی فعالیت‌هایی را که ناهمخوان با برجام هستند را به عقب برگردانده و بی‌درنگ به اجرای کامل تعهداتش برگردد.»

در ادامه آمده است: تمامی اعضای اتحادیه اروپا از تلاش‌های شرکای برجام در بررسی این مسائل در چارچوب برجام، من‌جمله از طریق "مکانیسم حل اختلاف" که فرانسه، آلمان و انگلیس آن را کلید زده‌اند، حمایت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اتحادیه اروپا توافق هسته ای برجام تحریم ایران اتحادیه اروپا رفع تحریم ها بین المللی علی رغم هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا ، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

کد خبر 848875 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم فلسطین

دیگر خبرها

  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه