Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@09:28:51 GMT

اوج گیری اختلاف میان عبدالله عبدالله و آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۷۵۹۰

اوج گیری اختلاف میان عبدالله عبدالله و آمریکا

به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع نزدیک به کاخ سپیدار از تلاش ناکام نمایندگان آمریکا برای دیدار با ریاست اجراییه افغانستان خبر دادند.

خیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به همراه راس ویلسون سفیر آمریکا در کابل که به دیدار عبدالله آمده بودند، نتوانستند با وی ملاقات کنند.

یک منبع نزدیک به ریاست اجراییه افغانستان در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در این باره گفت: عبدالله درخواست ملاقات خلیلزاد و سفیر آمریکا در کابل را نپذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره دلایل این عدم پذیرش از سوی عبدالله گفت: ریاست اجراییه به دلیل حضور خلیلزاد در مراسم تحلیف غنی و همچنین حمایت آمریکا از تقلب در افغانستان این ملاقات را رد کرده است.

وی همچنین گفت که حامد کرزی نیز درخواست نمایندگان آمریکا را نپذیرفته است.

امروز حامد کرزی در بیانیه‌ای مسبب وضعیت نگران‌کننده فعلی افغانستان را آمریکا دانست و آن را نتیجه سیاست و عملکرد تحقیرآمیز و تفرقه افکنانه آمریکا در برابر مردم افغانستان خواند.

وی پیش از این نیز روند انتخابات افغانستان را منعکس کنندۀ اهداف خارجی‌ها دانست که به مردم افغانستان تحمیل شد و مغایر با اصول و ارزش‌های مردم سالاری است.

اختلافات میان عبدالله و آمریکا از آنجایی بالا گرفت که این کشور به دخالت در امور انتخاباتی افغانستان از سوی احزاب مختلف متهم شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران تل زینبیه فاطمه رهبر حسن قزوینی محمدرضا راه چمنی اشرف غنی افغانستان عبدالله عبدالله ریاست اجراییه افغانستان کروناویروس کرونا در ایران تل زینبیه فاطمه رهبر حسن قزوینی محمدرضا راه چمنی اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.

این وزارت روز جمعه، ۷ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته است در این نشست بر روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در تورغندی و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

وزارت تجارت طالبان همچنان گفته است که در این نشست بر افزایش صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان از جمله مرمر، آهک و سمنت تاکید صورت گرفت.

انکشاف خط‌آهن افغانستان، تسهیل انتقال نفت و گاز، رفع قرنطینه بر کالاهای صادراتی افغانستان و توسعه روابط بانکی از دیگر محورهای بحث هیأت‌های دو طرف عنوان شده است.

دو طرف همچنان بر سر برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان توافق کرده‌اند.

هیأتی از ترکمنستان به ریاست محمدخان چاقییف، رییس اداره ترانسپورت و ارتباطات کابینه ترکمنستان سه روز پیش به کابل آمد و طی این سفر با مقام‌های مختلف طالبان در کابل دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • اختلاف میان عمو‌های فیتیله‌ای با مجید قناد عمو قناد
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود