Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:12:24 GMT

بیش از ۷۰۰ زندانی خراسان شمالی مرخصی گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۷۷۲۵

بیش از ۷۰۰ زندانی خراسان شمالی مرخصی گرفتند

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی از اعطا مرخصی به تعداد ۷۵۳ نفر از زندانیان استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری با اشاره به دستورالعمل ریاست قوه قضائیه در خصوص اعطاء مرخصی به زندانیان واجد شرایط به مناسبت فرارسیدن اعیاد رجبیه و به‌منظور جلوگیری از انتشار کرونا ویروس (کووید ۱۹) اظهار کرد: به ۷۵۳ زندانی واجد شرایط در خراسان شمالی طی چند روز گذشته مرخصی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و استفاده از ایام اعیاد رجبیه  اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه‌ای که به انجام رسیده اعطاء مرخصی به زندانیان واجد شرایط در استان است.

گفتنی است طی روزهای گذشته تمام زنان زندانی جرائم غیرعمد تحت حمایت این نهاد از زندان‌های سطح استان آزاد شدند.

رضا استاجی اظهار کرد: مجموعاً هفت زن به دلیل جرائم غیرعمد و محکومیت‌های مالی ناشی از صدور چک (غیرکلاهبرداری) در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کردند که با کمک خیران زمینه آزادی تمامی این مددجویان فراهم شد.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون هیچ زندانی زنی به دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس نیست، افزود: زنان زندانی 4 میلیارد ریال بدهی داشتند که این مبلغ موردنیاز از محل کمک‌های خیرین استانی وام و تسهیلات قرض‌الحسنه، اخذ گذشت از شکات و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم‌به تسویه شد.

وی با اشاره به این‌که  ۲ درصد از زندانیان غیرعمد این استان را زنان شامل می‌شدند اظهار کرد: در جشن‌های گلریزان استان سعی شده بود که بانوان زیادی دعوت شوند که به دنبال آن تمامی کمک‌های زنان برای آزادی زنان اختصاص یافت.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی اعلام کرد: هم‌اکنون ۹۵ زندانی جرائم غیرعمد استان با بدهی مبلغی معادل ۶۶  میلیارد ریال در بند حضور دارند که از این تعداد 3 نفر محکوم‌به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی، 4 نفر بابت ناتوانی در پرداخت نفقه و مهریه و مابقی نیز بدهکاران مالی ناشی از صدور چک یا سفته هستند.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد حمایتی در سال جاری گفت: تا پایان بهمن تعداد ۲۵۲ زندانی جرائم غیرعمد با رقم بدهی بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال از بند حبس آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

استاجی بیان کرد: متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳۳ مددجو است که این میانگین در کشور ۲۶۹ نفر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان خراسان شمالی مرخصی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی جرائم غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد

میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

بر این اساس بجنورد ۶.۵ میلی متر، آشخانه ۵.۱ میلی‌متر، راز ۴.۹ میلی‌متر، شیروان ۱۱.۹ میلی‌متر و صفی‌آباد ۵.۵ میلی‌متر بارندگی را ثبت کردند.

همچنین ۱۰.۷ میلی متر بارش در فاروج را شاهد بودیم.

ایستگاه کلات اسفراین با ۳۵.۶ میلی‌متر بیشترین بارش را طی گذر سامانه بارشی به خود اختصاص داده است.

کد خبر 750744

دیگر خبرها

  • تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفط کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند