Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@14:52:44 GMT

نگاهی به وضعیت زندگی مهاجران روس در اسراییل

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۷۸۷۸

نگاهی به وضعیت زندگی مهاجران روس در اسراییل

وضعیت مهاجران روس در اسراییل و قوانین و تبعیض های اجتماعی علیه روس ها در این رژیم در برنامه این هفته «داخل اسرائیل» (Israel Inside) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه با مروری بر اظهارات خاخام اسحاق یوسف بر ضد یهودیان روسی تبار و انعکاس آن در رسانه های بین المللی به بررسی واکنش های صورت گرفته نسبت به این سخنان و بروز درگیری های پنهان میان جامعه مدنی و نهادهای مذهبی در اسرائیل می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این برنامه ضمن اشاره به قانون بازگشت در اسرائیل که به یهودیان اجازه مهاجرت به اسرائیل و گرفتن تابعیت اسرائیلی را می دهد، مهاجرت بیش از یک میلیون یهودی روسی به اسراییل طی سال های 1989 تا 2000، مسائل و مشکلات به وجود آمده بعد از بازگشت یهودی های روسی تبار به اسرائیل و نقش یهودی های روسی تبار در سیاست اسرائیل مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

واکاوی رویکردها و سیاست های رهبران یهودی روسی تبار در اسرائیل از جمله مخالفت با صلح با فلسطینیان، حمایت از توسعه شهرک سازی ها و محدود کردن حقوق عرب های ساکن اسرائیل از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه به شمار می رود.

برنامه «داخل اسراییل» به تهیه کنندگی حسین الشیماری چهارشنبه 21 اسفند ساعت 08:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 21:00 ، پنجشنبه ساعت 15:00، جمعه ساعت 19:00، دوشنبه ساعت 18:20 و سه شنبه ساعت 21:00 پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسراییل شبکه پرس تی وی داخل اسرائیل روسی تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی ایالت ورمونت امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی را در غزه ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی یهودی‌ستیزی نیست، بلکه روشن کردن یک حقیقت است.

وی در ادامه افزود: ما باید به هر شکلی با یهودی‌ستیزی مخالفت کنیم. کاری که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست نتانیاهو انجام می‌دهد، در تاریخ معاصر جنگ‌ها بی‌سابقه است. آنها (اشغالگران صهیونیست) در ۶.۵ ماه گذشته کشته ۳۳ هزار فلسطینی را کشته و ۷۷ هزار تَن را زخمی کرده اند؛ یک سوم از این تعداد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اسرائیل بیش از ۶۰ درصد از اماکن مسکونی آنها را ویران کرده است.

«برنی سندرز» تأکید کرد: آنها (صهیونیست‌های اشغالگر) سیستم بهداشت و درمان در غزه را ویران کرده اند؛ زیرساخت‌ها را از بین برده اند. برق نیست. آب بسیار کمی وجود دارد.

سناتور آمریکایی ایالت ورمونت در ادامه افزود: در حال حاضر احتمال وقوع گرسنگی و قحطی گسترده در غزه وجوددارد. وقتی شما این اتهامات را مطرح می‌کنید، این یهودستیزی نیست؛ بلکه واقعیت دارد. یهودی ستیزی، اسلام هراسی و سایر اشکال تعصب را به هر شکلی محکوم کنیم. ما باید به فاجعه انسانی بی سابقه‌ای که در حال حاضر در غزه رخ می‌دهد توجه کنیم. آنها دارند غزه را به طور کامل ویران می‌کنند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی روی آنتن می‌رود
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • دومین تصادف وزرای اسرائیل در 24 ساعت گذشته