Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@15:00:49 GMT

بیانیه اتحادیه اروپا درباره حمایت از برجام

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۸۳۴۹

بیانیه اتحادیه اروپا درباره حمایت از برجام

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، اتحادیه اروپا با صدور یک بیانیه تعهد راسخ خود را برای ادامه حمایت از برجام ابراز و تأکید کرد که این نهاد اروپایی مصمم است تا با جامعه بین‌المللی در جهت حفظ این توافق همکاری کند.

اتحادیه اروپا در این بیانیه ضمن تأکید بر لزوم اجرای تأییدشده تعهدات هسته‌ای از سوی ایران، اذعان کرد که رفع تحریم‌های هسته‌ای یکی از بخش‌های ضروری این توافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که «اتحادیه اروپا بارها به صراحت نگرانی‌های جدی خود را از اقدام ایران در انباشت اورانیوم کم‌غنا، فراتر از میزان‌های تعیین‌شده در برجام و بالاتر بودن سطح غنی‌سازی ایران از حد مشخص‌شده در توافق بیان کرده است».

این نهاد اروپایی در بیانیه خود اعلام کرد: «قویاً از ایران می‌خواهیم تمام فعالیت‌های مغایر با [تعهدات مندرج در] برجام را متوقف کرده و بی‌درنگ به اجرای کامل تعهدات خود بازگردد».

در پایان این بیانیه آمده است: «تمام اعضای اتحادیه اروپا از تلاش‌های شرکای برجام برای بررسی این مسائل در چارچوب مورد توافق از جمله از طریق سازوکار حل اختلاف حمایت می‌کنند».

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان