Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به ساختار ستاد ملی مقابله با کرونا ایراد اساسی دارم و باید ریاست این ستاد با شخص رییس جمهور یا حداقل معاون اول رییس جمهور باشد تا بتوانند با یک سازکار مناسب، در مقابل بحران‌های جدی متاثر از کرونا در کشور مقابله کند.

"شهباز حسن‌پور" در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد شدید از مدیریت کشور در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: در دنیا روسای جمهور کشورهای مختلف شخصا بحث کرونا را دنبال می‌کنند اما متاسفانه در ایران این موضوع خطیر و مهم فقط به وزارتخانه بهداشت و درمان سپرده شده است که یکی از ایرادات اساسی و ساختاری کار می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید واقع بین بود. کجا وزیر کشور و وزیر دفاع از وزیر بهداشت برای در اختیار گذاشتن همه امکانات کشور تمکین می‌کنند؟! بنده به این ساختار ایراد اساسی دارم و باید ریاست ستاد مقابله با کرونا با شخص رییس جمهور یا حداقل معاون اول رییس جمهور باشد تا بتوانند با یک سازکار مناسب، در مقابل بحران‌های جدی متاثر از کرونا در کشور مقابله کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از ابعاد بحران شیوع کرونا در کشور درمان بیماران است اما در کنار این بحران، بحث کسب و کار مردم و بحث پیوست‌های اجتماعی کشور نیز مطرح خواهد شد که متاسفانه تاکنون برای این موارد هیچ کاری انجام نشده است و تعداد زیادی از کسبه خرد در این وضعیت در حال نابود شدن هستند و از سوی دولت هیچ فکر اساسی برای آنها نشده است.

وی به افزایش شیوع این ویروس در سطح کشور اشاره و اضافه کرد: متاسفانه با افزایش شیوع این ویروس، بخش‌های عمده‌ای از کشور به حالت فلج شدن در آمده است که باید هرچه سریعتر برای آنها ساز و کارهای ویژه اندیشیده شود.

حسن‌پور با اشاره به توصیه‌های دولت مردان مبنی براینکه مردم در خانه بمانند، تصریح کرد: اگر دولت اصرار دارد که مردم در خانه بمانند، تکلیف کسب کارهایی همچون آژانس‌های مسافرتی، بوم‌گردی‌ها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، کارگران فصلی و ... را چه کسی پس باید مشخص کند؟ آیا این افراد برای نان شبشان دچار مشکل و معضل شده‌اند یا خیر؟ دولت باید در این شرایط تدابیر ویژه و خاص بیندیشد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم افراد زیادی کالای مخصوص شب عید را از قبل خریداری کرده بودند و منتظر فروش آنها در شب عید بودند، حال شما می‌گویید که مردم از خانه بیرون نروند و مغازه‌ها بسته شوند. این اجناس تا یک سال دیگر امکان فروششان برای این اشخاص وجود ندارد و صاحب این کالاها با چک‌های برگشتی‌اش چه باید بکند؟ چه کسی پاسگو خواهد بود؟ 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید همه وزارتخانه‌ها متناسب با خساراتی که به مردم وارد می‌شود راهکارهای ویژه ای را ارائه کنند و همچنین جلسه سران قوا که تاکنون هفته‌ای یکبار برگزار می‌شد اکنون باید هر روز تشکیل شود.

وی با تاکید برآنکه بیمه‌های بیکاری در این زمان باید به کمک مردم بیایند، تصریح کرد: واقعا جای سوال است که بیمه بیکاری می‌خواهد چه زمانی به داد مردم برسد؟ زمان آن اکنون است.

حسن‌پور در خصوص احتکار اقلام بهداشتی گفت: بنده چیزی به عنوان احتکار را قبول ندارم. باید فراوانی کالا به میزانی در بازار داشته باشیم که فردی جرات احتکار نداشته باشد. اکنون شما ببینید که مواد شوینده در استان کرمان به راحتی پیدا نمی‌شود و همچنین ماسک و مواد ضد عفونی به راحتی یافت نمی‌شود. تدبیر دولت کجا رفته است؟ باید آمار تولیدی مواد به صورت روزانه از استان‌ها به مرکز ارسال شود و تحت نظر استانداران و فرمانداران در مناطق مختلف مواد مورد نیاز توزیع شود و نباید توزیع فقط در یک نقطه خاص صورت گیرد.

وی خطاب به دولتمردان اضافه کرد: شما می‌گویید که مردم از خانه بیرون نیایند، حال فردی که در روستا زندگی می‌کند برای تامین مواد شوینده و اقلام بهداشتی نباید به شهر مراجعه کند؟ آیا اصلا این مواد در شهر وجود دارد؟ لذا باید برای همه این موارد دولت پیش‌بینی‌های فوری، دقیق و کارشناسی شده را اتخاذ کند و این اقلام به‌صورت بسته‌هایی به درب منازل ارسال شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی خدمت‌رسانی به مردم در چنین شرایطی را مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه دولت دانست و بیان کرد: دولت باید از نیروهای مسلح کمک بگیرد. باید دنظر داشت که کشور امکانات بسیار خوبی دارد اما در بحث مدیریت بسیار ضعیف عمل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اخبار سیاسی کرمان استانی سیاسی نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه سال انتظار برای ارشاد مدیران

اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

به گزارش هم میهن، ابراهیم رئیسی، از ریاست قوه‌قضائیه به ریاست‌جمهوری (حوزه اجرایی کشور) آمد. از جمله مهمترین موضوعات در مناظرات انتخابات مبارزه با فساد بود که موجب بحث‎هایی بین عبدالناصر همتی و ابراهیم رئیسی شد. همان زمانی که تازه چندی از طرح و شروع بررسی پرونده اکبر طبری، از معاونان سابق رئیس قوه قضائیه گذشته بود و ابراهیم رئیسی در قامت رئیس قوه قضائیه آن را به‌عنوان برگ برنده‌ای در مقابله با فساد در اختیار داشت.

در همین اثنا او درباره گشت ارشاد به صراحت اعلام کرد: «ما معتقدیم فضای مجازی بهترین بستر است برای نظارت مردم بر دولتمردان. ما این کار را در دادگستری اجرا کردیم. نه که بعدها خواهیم کرد بلکه در حال حاضر به آن عمل می‌شود. چرا برخوردهایی می‌شود؟ ما گشت ارشاد خواهیم داشت برای مدیران؛ «الناس علی دین ملوکهم» اگر دولتمردان خوب عمل کنند مردم خوب هستند. »

البته رئیسی چندی بعد اعلام کرد که «گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست‌جمهوری تشکیل شد و به دستگاه‌های مختلف سرکشی می‌شود.» در این بین خبرگزاری فارس در گزارشی در حمایت از عملکرد دولت در این زمینه نوشته بود: «نگاهی به تصمیمات مدیران ارشد دولتی نشان می‌دهد در سه ماه گذشته، ۲۰ مدیر دولتی پس از ارزیابی عملکردشان از مجموعه دولت کنار گذاشته شدند. این تغییرات در سطح بالای مدیریتی دولت هم صورت گرفته است؛ که از آن میان می‌توان به پذیرش استعفای عبدالملکی وزیر سابق کار، یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش و برکناری سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲).»

در آذرماه سال گذشته هم رئیسی در یکی از جلسات هیئت‌دولت گفته بود: «دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را نیز به دستگاه قضایی ارجاع داده و حال انتظار عمومی از قوه قضائیه رسیدگی به این پرونده‌هاست.»

حالا پس از ۳ سال از آن وعده و با وجود این اظهارنظرها هم محدودیت‌های فضای مجازی که رئیسی آن را بستری برای نظارت مردم بر دولتمردان عنوان کرده بود، به ستوه آورده و هم آن گشت ارشادی که از آن سخن گفته‌اند و آن تلاش برای مقابله با فساد که رئیسی ادعا کرده بود هم افکار عمومی را پاسخگو نبوده و «بوی بهبود ز اوضاع جهان (بخوانید مملکت در مسئله فساد)» شنیده نمی‎شود.

هرچند دولت سیزدهم برکناری چند مدیر رده میانی را به‌عنوان گشت ارشاد مسئولان به خورد رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی داد، اما فسادهای بزرگ مانند تخلف ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه، فساد ۳/۷میلیارد دلاری چای دبش و در آخر نیز تخلف مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کاظم صدیقی و پسرانش که گویا در برخورد مومنانه با آن کسی دنبال شفاف‌سازی و اقناع افکار عمومی نرفت.

در چنین شرایطی و در سال آخر دولت موضوع عملکرد دولت در حوزه مقابله با فساد و گشت ارشاد مدیران که وعده‌ای از وعده‌های آن بود نیز گاهی در میانه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به‌عنوان یک مطالبه مطرح می‎شود.

چنانچه معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار روز سوم اردیبهشت در صحن علنی مجلس هم به این موضوع به عنوان یک مطالبه اشاره کرده است.

حالا این سوالات باقی است که اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران