Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@10:04:16 GMT

قطع شبانه درختان شاهدیه

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۸۸۵۰

قطع شبانه درختان شاهدیه

شهردار شاهدیه با بیان اینکه پرونده قطع شبانه تعدادی از درختان این شهر از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و شهرداری در حال پیگیری است، گفت: در حال کارشناسی و میزان خسارت وارده در این زمینه هستیم.

به گزارش ایمنا، سیدعلی میرنژاد اظهار کرد: حفظ باغ‌ها و فضای سبز شهر از جمله اولویت‌های اصلی شهرداری و شورای شهر است و با خاطیان قطع درختان برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تغییر کاربری باغ‌های بایر و خشک را از دیگر برنامه‌های شهرداری برشمرد و افزود: در کنار حفظ باغ‌ها و فضای سبز، ساماندهی و حفظ بناهای تاریخی دنبال می‌شود.

شهردار شاهدیه افزود: به منظور حفظ هویت تاریخی شهر و در کنار آن توسعه صنعت پاک گردشگری در این منطقه، چند طرح در دستور کار است که یکی از این طرح‌ها ساماندهی قلعه ابرندآباد است که فاز اول آن در میراث فرهنگی یزد تصویب شد، امیدواریم فاز دوم آن هم به تصویب برسد.

میرنژاد تبدیل خیابان اصلی نصرت آباد به گذر فرهنگی را از جمله طرح‌های توسعه گردشگری شاهدیه برشمرد و یادآور شد: در این گذر، مسجد، حسینیه، آتشکده، آب انبار و بادگیر به عنوان نماد معماری یزد دیده می‌شود که قابلیت تبدیل به گذر فرهنگی را دارند.

وی به بودجه شهرداری شاهدیه اشاره کرد و افزود: ۲۳۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه به شورای شهر تقدیم شد، امیدواریم این مبلغ به تصویب برسد.

شهردار شاهدیه زیرسازی و بهسازی معابر شهر به میزان ۱۱۰ هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر ۶۵ میلیارد ریال را از جمله طرح‌های اجرا شده ذکر کرد و گفت: چند طرح هم در دست مطالعه است، در صورت تأمین اعتبار سال آینده اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، شاهدیه در بخش مرکزی شهرستان یزد قرار دارد که از سه بخش ابرندآباد، گردفرامرز و نصرت آباد تشکیل شده‌است و حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

سحرگاه جمعه، ۱۸ بهمن ماه امسال، فرد یا افراد ناشناسی بیش از یکصد اصله درخت کاج و زیتون را در خیابان شاهد شهر شاهدیه قطع کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 414406

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی مدیریت شهری شهرداری شهر قطع درختان درختان شهر دادستان عمومی و انقلاب یزد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم

شهردار رباط کریم گفت: ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است که در فضایی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط کریم، حمیدرضا اللهیاری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه مترو رباط کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مکان‌یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران و توسط شهرداری تهران تعیین شده و شهرداری رباط کریم بر اساس توافقات صورت گرفته آن را اجرا خواهد کرد.

 وی افزود: در شروع به کار به عنوان شهردار رباط کریم به مردم قول هایی دادم که بخشی از آنها عملی شده و امروز با افتخار شاهد تحقق وعده ساخت ایستگاه مترو هستیم. 

شهردار رباط کریم در ادامه به مصوبات سفر ریاست جمهوری به رباط کریم اشاره کرد و گفت: مصوب شده بود که این ایستگاه توسط شهرداری تهران ساخته شود اما به دلایلی امکان پذیر نبود و ما تصمیم گرفتیم این کار را برای مردم رباط کریم به سرانجام برسانیم.

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

اللهیاری در پایان با بیان اینکه ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه در فضایی به مساحت 2700 متر مربع ساخته می‌شود که طول سکوی ایستگاه 145 متر در دو طرف خواهد بود و هر طرف 7 متر عرض خواهد داشت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی