Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینتویت (Intuit) یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه طراحی نرم‌افزارهای مالی است که در سال‌های اخیر خدمات آنلاین را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اینتویت از جمله برندهای پیش گام صنعت نرم افزار به شمار می‌رود که عمده مشتریان آن اشخاص حقیقی و کسب و کارهای کوچک است. دفتر مرکزی این شرکت در "مانتین ویو" کالیفرنیا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصولات معروف و مهم اینتویت شامل Turbo Tax (آماده سازی اسناد مالیاتی)، نرم افزار QuickBooks (مخصوص حساب‌داری و کسب و کارهای کوچک)، ProConnect Tax Online، ProSeries Lacerte و بسیاری سرویس‌های دیگر است.

تاریخچه تأسیس اینتویت

شرکت اینتویت در سال ۱۹۸۳ توسط"اسکات کوک" و "تام پرولکس" راه‌اندازی شد. این شرکت به منظور آسان‌سازی تنظیم اسناد مالیاتی شکل گرفت. پایه اولیه راه‌اندازی اینتویت، برنامه توسعه یافته Quicken توسط تام پرولکس بود. پرولکس بخش فنی شرکت را مدیریت می‌کرد و مسئولیت بازاریابی و توزیع نرم افزار به مشتریان واقعی بر عهده کوک بود. کوک در ابتدا تصمیم گرفت نرم افزار خود را از طریق شعب بانک به فروش برساند، اما پس از مدتی متوجه شد که بانک‌ها زیرساخت و توانایی لازم برای فروش پکیج‌های نرم افزاری را ندارند و این ایده با شکست رو به رو شد. بنابراین اینتویت که در زیرزمین خانه پرولکس و تنها با هفت کارمند فعالیت خود را شروع کرده بود، دوران سختی را پشت سر گذاشت.

روند صعودی پیشرفت اینتویت

اولین نشانه‌های پیشرفت اینتویت در سال ۱۹۸۶ پدیدار شد. نسخه اپل نرم افزار Quicken، بازخوردهای خوبی در رسانه‌ها دریافت کرد و فروش آن افزایش یافت. بنیانگذاران این شرکت تصمیم گرفتند به جای فروش نرم افزار به بانک، آن‌ها را به طور مستقیم به مشتریان بفروشند. روند صعودی شرکت از همین دوره زمانی آغاز شد، البته حضور شرکت‌های مشابه جدید، چالش‌های رقابتی به وجود آورد. نرم افزار محبوب QuickPlay در سال ۱۹۹۱ و با اوج‌گیری اینتویت در بازار نرم افزارهای مالی معروف شد. در همان سال سرویس جامع QuickBooks معرفی شد که جایگزین مناسبی برای نرم‌افزارهای حساب‌داری دیگر محسوب می‌شد.

دوران اوج اینتویت

اولین مدیر عامل اینتویت به نام "ویلیام وی کمپل" در سال ۱۹۹۴ استخدام شد. او سابقه فعالیت اجرایی در اپل داشت و فردی با سابقه در زمینه توسعه کسب و کار شناخته می‌شد. بنابراین فرد مناسبی برای هدایت اینتویت در دوران اوج‌گیری بود. اینتویت در سال ۱۹۹۳، WINTAX که نرم افزار مالی و مالیاتی پیش‌گام کانادا بود را به زیرمجموعه خود اضافه کرد.

توسعه محصولات اینتویت

شرکت اینتویت در سال‌های میانه دهه ۱۹۹۰ با چالش‌های مختلفی رو به رو شد، به طوری که مجبور به اخراج ۱۰ درصد از نیروی انسانی خود شد. بنابراین این شرکت به سرعت استراتژی خود را تغییر داد و تصمیم گرفت به یک شرکت اینترنتی تبدیل شود. همچنین اینتویت بعضی از کسب و کارهای غیرهسته‌ای خود را از شرکت جدا کرد و زیر مجموعه Intuit Services Corporation که در زمینه پردازش تراکنش‌های الکترونیکی و بانک‌داری آنلاین فعالیت داشت را به Checkfree فروخت. علاوه بر این، زیر مجموعه Parsons که نرم افزار مخصوص مصرف کننده و عملیات بازار یابی مستقیم را بر عهده داشت به Broderbund Software فروخته شد.

محصولات مهم اینتویت

یکی از محصولات مهم اینترنتی اینتویت، WebTurboTax بود؛ کاربران با استفاده از این سرویس می‌توانستند فعالیت‌های مالیاتی خود را به صورت آنلاین ثبت کنند. این شرکت در سال ۱۹۹۷ از طریق زیر مجموعه ژاپنی خود"Nihon Micom"، توسعه دهنده نرم افزارهای حساب‌داری را برای شرکت‌های کوچک خریداری کرد. یک سال بعد نیز Lacerte Software Corporation و Lacerte Educational Services خریداری شدند. همچنین شرکت مشابه دیگر، Compucraft Tax Services در سال ۱۹۹۹ به اینتویت اضافه شد. SecureTax.com از دیگر خریدهای اینتویت بود که فعالیت‌های مشابهی با هدف آماده‌سازی اسناد مالیاتی انجام می‌داد.

وضعیت کنونی اینتویت

با آغاز قرن ۲۱، اینتویت چند محصول انقلابی خود را وارد بازار کرد. یکی از سرویس‌های اصلی اینتویت Mint.com بود که جزء مهمترین محصولات این شرکت به شمار می‌رود. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد فرآیندهایی مانند ردگیری حساب بانکی، کارت‌های اعتباری، حساب‌های سرمایه‌گذاری، وام‌ها و بسیاری موارد دیگر را در یک رابط کاربری واحد مدیریت کنند. علاوه بر این، کنترل بودجه و اهداف مالی را نیز می‌توان در رابط کاربری مینت انجام داد.

اینتویت در سال ۲۰۰۳، شرکت Innovaiove Merchant Solutions را که ارائه دهنده خدمات تجاری به کسب و کارها بود، خریداری کرد. از خریدهای مهم بعدی این شرکت می‌توان به MyCorporation.com اشاره کرد؛ خرید این سرویس امکان ارائه خدمات ثبت اسناد آنلاین را در پلتفرم‌های اینتویت فراهم می‌کرد. اینتویت در سال‌های اخیر تمرکز زیادی بر خدمات آنلاین داشته و سرویس‌های تحلیل داده را به زیر مجموعه خود اضافه کرده است. اکنون مدیر عامل این شرکت، فردی ایرانی به نام ساسان گودرزی است که جزء سرمایه‌گذاران مشهور دنیای فناوری به شمار می‌رود.

کد خبر 412910

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تکنولوژی نرم افزارهای تخصصی حسابداری تازه های تکنولوژی آنلاین کسب و کار اينترنتي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نرم افزارهای زیر مجموعه نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، خمیس آبادی در نشست کمیته فنی شتر کشور در بافق گفت: اولین کنفرانس بین المللی شتر در آبان ماه ۱۴۰۳ که سال جهانی شتر است، در ایستگاه تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه کشور، وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور برگزار خواهد شد. 

وی افزود: نشست هماهنگی برگزاری این کنفرانس، به میزبانی فرمانداری بافق برگزار و برای تدوین برنامه‌های آن برنامه ریزی شد چراکه این کنفرانس نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان بافق خواهد شد. 

خمیس آبادی بیان کرد: استان یزد از نظر تعداد نفرات شتر، سومین استان کشور ولی از نظرتحقیقات و مطالعات فناورانه و کاربردی انجام شده، جایگاه استان یزد در کشور برتر است.

وی ادامه داد: در سند یزد نوین که برنامه دولت سیزدهم در استان یزد است، قرار است تعداد نفرات شتر از حدود ۱۵ هزار نفر به ۳۰ هزار نفر در بازه زمانی پنج ساله و براساس پهنه‌های موجود در استان، افزایش پیدا کند و فعالیت‌های جمعی و نیاز‌های فناورانه آن به نتیجه برسد.

رئیس مؤسسه تحقیقات دام کشور گفت: در راستای توسعه تحقیقات شتر یکی از محورها، موضوع سامانه بهره وری شتر است که طرح تحقیقاتی آن در چندسال اخیر انجام شد و خروجی این طرح، نرم افزار ساربانیار است که توانسته ایم با این نرم افزار تمامی شتر‌ها و شترداران، را ردیابی کنیم. 

وی، افزود: این نرم افزار باعث می‌شود که شتر‌ها رصد شوند و درصورت خطر و خارج از حوزه چرای خود، نرم افزار اخطار می‌دهد و علاوه بر این، وضعیت تولیدمثلی شتر، تغذیه، وزن شتر و... از طریق این نرم افزار مشخص می‌شود و می‌توان مدیریت تغذیه و بهداشت و... شتر را توسعه داد.

خمیس آبادی بیان داشت: سالیانه در استان یزد حدود ۸۰۰ تن گوشت شتر تولید می‌شود که قرار است طبق سند یزد نوین، این میزان ۲ برابر شود. 

وی گفت: شهرستان بافق دارای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شتر است که حدود ۵۰۰ نفر بهره بردار در این حوزه فعالیت دارند.

رئیس مؤسسه تحقیقات دام کشور بیان کرد: پهنه ۵۰ هکتاری برای بحث تخصصی و صنعتی کردن پرورش شتر در نظر گرفته شده است که برای واگذاری در حال اقدام است.

دیگر خبرها

  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل