Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»  ، سیده فاطمه ذوالقدر، با اشاره به لزوم پرهیز از هرگونه تردد و سفر غیر ضرور توسط مردم، درباره چگونگی مدیریت کردن زمان در خانه ماندن مردم اظهار داشت: در این روزها که دغدغه سلامت جسم و روح هموطنان عزیزمان مطرح است برای جلوگیری از گسترش این بیماری مسری، مرتب مردم را به خانه ماندن جهت در امان بودن از بیماری فرا می خوانیم که برای این موضوع باید برنامه ریزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانش آموزان از اوایل اسفند دیگر به مدرسه نمی‌روند و یادگیری از طریق تلویزیون و شبکه‌های مجازی صورت می گیرد، که البته در این‌باره چند سوال مطرح است، آیا این یادگیری واقعا می تواند خروجی و نتیجه مطلوب داشته باشد؟ آیا بر مبنای برنامه ریزی صحیح صورت گرفته است یا خیر؟ و  آیا دانش‌آموزان، آموزش لازم را جهت استقبال از این نحوه یادگیری دیده‌اند؟ بنابراین لازم است برای درست استفاده کردن از این ایام، به فراخور شرایط، آموزش لازم صورت گیرد.  

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: اینکه مردم برای مدت قابل توجهی در خانه بمانند، که قطعا موجب تنگ شدن عرصه و تحت فشار روحی قرار گرفتن می شود، مستلزم برنامه ریزی از سوی مسئولین برای چگونه پر کردن این ایام است. البته اگر بتوانیم آن را ایام فراغت بنامیم، چرا که شهروندان، این روزها، دغدغه بسیاری دارند و فارغ از مسائل نمی باشند.  

ذوالقدر تصریح کرد: بنابراین دستگاه‌های اجرایی مربوطه از صدا و سیما گرفته تا وزارت بهداشت و وزارت گردشگری و وزارت جوانان و ارتباطات و معاونت زنان و خانواده و شهرداری ها و... موظف هستند جهت بهبود اوضاع روحی - روانی مردم و ترغیب به خانه ماندن، برنامه های مشاوره ای جهت خویشتن داری و دوری از ترس و اضطراب، ارائه بازی و تفریحات آنلاین و انواع آموزش های لازم -برای ایام خوش بعد از این بحران- و لذت بردن از کنار خانواده بودن و موارد بسیار دیگری را برنامه ریزی کنند.  

نماینده مردم تهران در مجلس در این‌باره اضافه کرد: وزارت ارتباطات از در اختیار گذاردن ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان سخن می گوید که باید زودتر اجرایی و اطلاع رسانی و آموزش درست برای استفاده عموم مردم صورت بگیرد.    

این عضو فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر این‌که «برنامه های ارائه شده در این زمینه باید سریع و با اطلاع رسانی درست اجرایی شود و جنبه تبلیغاتی و شعاری نداشته باشد» عنوان کرد: برای حال خوب مردم ارزش قائل شویم و اقدامات لازم را جهت برقراری نشاط اجتماعی یا حداقل در این ایام جهت جلوگیری از آسیب روحی روانی هم وطنانمان  فراهیم کنیم.  

ذوالقدر در پایان بیان کرد: البته اینکه افراد بتوانند برای اوقات فراغت خود بخصوص در چنین شرایطی که اوقاتی طولانی و غیرمعمول است، برنامه ریزی کنند، خود، یک مهارت است که نیازمند آموزش می باشد و این آموزش باید در مدارس و از سنین پایین آغاز شود؛ بنابراین لحاظ چنین آموزشی در مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش نیز ضرورت دارد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون فرهنگی کرونا نماینده برنامه ریزی خانه ماندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام اجرای ۳۵۰ برنامه را در دهه کرامت در سراسر کشور مدنظر قرار داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، عمار خسروجردی در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی برای تبیین معارف اهل‌بیت (ع) و امتداد این معارف در شهرها و جوامع است.

 وی پیگیری محتوای دهه کرامت را از مأموریت‌های جدی مجموعه آستان قدس رضوی دانست و افزود: نشاط اجتماعی، معرفت افزایی و بسط خدمت کریمانه از زیر محورهایی این شعار است که در برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی دنبال می‌شود.

 مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام اجرای 350 برنامه را در دهه کرامت در سراسر کشور مدنظر قرار داده است گفت: مهم‌ترین رویداد آستان قدس که متناسب با جایگاه امام رضا علیه‌السلام است برگزاری دومین کنگره حضرت رضا علیه‌السلام است.

 وی عنوان کرد: تا کنون بالای 50 پیش‌نشست در سراسر کشور برای کنگره حضرت رضا علیه‌السلام برگزار شده و زمینه مشارکت و احیای امر اهل‌بیت (ع) به‌وسیله این رویداد بزرگ مدنظر است.

 خسروجردی رویداد دیگر آستان قدس در دهه کرامت را برگزاری جشن ویژه شب میلاد امام رضا (ع) در خیابان امام رضا (ع) دانست و تصریح کرد: تا جایی که می‌توانیم به دنبال این هستیم که کیفیت جشن و محتوای فرهنگی آن را ارتقا دهیم تا تبدیل به رویدادی فراگیر در شهر مشهد شود.

 وی خاطرنشان کرد: رویداد دیگر جشن‌های زیر سایه خورشید است که در مناطق مختلف کشور با حضور خادمان آستان مقدس رضوی انجام خواهد شد و در حوزه خدمات اجتماعی در سراسر کشور فعال خواهند بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • بزرگداشت مقام معلم به تمام ایام سال معطوف می‌شود
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری