Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@14:29:36 GMT

نماینده سمنان: بیش از ۲۰ نماینده مجلس کرونا گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۹۹۳۴

نماینده سمنان: بیش از ۲۰ نماینده مجلس کرونا گرفتند

خبرگزاری ایسنا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم با انتقاد از تاخیر در لغو پرواز‌ها به چین مجموعه‌ای از سهل‌انگاری‌ها را در شیوع کروناویروس در کشورمان موثر دانست.

دکتر احمد همتی اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه وزارت بهداشت بر لغو همه پرواز‌ها به چین اصرار داشت، اما در آن مقطع این پرواز‌ها لغو نشد و یا حداقل به صورت کامل پرواز‌ها لغو نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از اصرار بر تداوم برخی پرواز‌های خارجی به عنوان یک خطا یاد کرد و افزود: اولین موارد بروز کروناویروس در کشورمان علائمی تیپیک داشته و با توجه به شیوع کووید ۲۰۱۹ در چین می‌شد به شیوع آن در همان روز‌های نخست پی برد، اما متاسفانه با تاخیر تست‌های کرونا در کشور انجام شد.
این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه نخستین تست‌ها با اصرار خانواده بیماران مبتلا انجام شده تصریح کرد: اولین تست انجام شده کروناویروس ۲۸ بهمن‌ماه انجام شده و از قضا مربوط به اعضای یکی از همکاران ما بوده که به دنبال اصرار همکار ما تست کرونا از برادر وی انجام و مشخص می‌شود که کروناویروس دارد. این در حالی است که پیش از آن نیز افرادی با چنین علائم بالینی در بیمارستان وجود داشته بود.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه از عدم پیش‌بینی لازم در خصوص تهیه کیت‌های تشخیصی به عنوان دیگر سهل‌انگاری در این ارتباط نام برد و افزود: بعد از شیوع کروناویروس در چین باید از همان موقع پیش‌بینی‌های لازم برای مواجهه احتمالی با این ویروس در کشور انجام می‌شد که متاسفقانه با تاخیر صورت گرفت.

وی با بیان اینکه انجام پیش‌بینی‌های لازم و فراهم کردن کیت‌های تشخیصی می‌توانست از فراگیری کرونا در کشور بکاهد افزود: متاسفانه دو سه اشتباه و یا کم‌کاری صورت گرفت که اگر نبود شاید کروناویروس تا این حد در کشور پخش نمی‌شد.

وی از عدم توجه به کانون‌های کروناویروس به عنوان دیگر سهل‌انگاری انجام شده نام برد و گفت: مسوولان حوزه سلامت باید در تشخیص بیماری‌ها و خصوصا بیماری‌های فراگیر باید حساسیت بیشتری داشته باشند.

دکتر همتی با اذعان به اینکه کیت‌های تشخیصی باید به فراوانی در کشور وجود داشته باشد ادامه داد: البته مسوولان در حال حاضر در تلاش‌اند که به خدمات‌رسانی و تهیه فرآیند ملزومات و خصوصا کیت‌های تشخیصی سرعت ببخشند.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل تفاوت‌های آماری به آزمایش‌های خاص این بیماری برمی‌گردد گفت: آزمایش‌ها معمولا چند مرحله‌ای صورت می‌گیرد و از همین رو بخشی از مبتلایان در بخش مبتلایان مشکوک طبقه‌بندی می‌شوند. ضمن اینکه وجود آزمایش‌های منفی و مثبت کاذب نیز در این نوع آزمایش‌ها وجود دارد و البته مختص به این بیماری خاص هم نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اذعان به اینکه ابهام در آمار‌های اعلام شده ممکن است به نگرانی مردم دامن بزند گفت: این ابهام‌ها می‌تواند به اعتماد عمومی نیز آسیب برساند به ویژه در کروناویروس که ما برای کنترل بیماری به شدت به همراهی و اعتماد مردم نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه در جامعه ما بیش از آنکه به تقدیر‌ها توجه شود، تخریب‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد به تقدیر از پرسنل بیمارستان‌ها و ایثار ستودنی آن‌ها در این شرایط پرداخت و گفت: قدردانی از مسوولان سلامت و کادر بیمارستانی یک وظیفه ملی و دینی است؛ و باید از تلاش‌های این عزیزان تقدیر ویژه کرد.
دکتر همتی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص تعطیلی مجلس، اظهار کرد: تعطیلی مجلس به دنبال نامه و دستور لازم الاجرای وزیر بهداشت به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا صورت گرفت. ضمن آنکه بیش از ۲۰ نفر از همکاران ما نیز به دلیل حضور در بطن مردم به کروناویروس مبتلا شده بودند. فضای مجلس فضای سرپوشیده‌ای است و رفت و آمد‌ها در آن زیاد هستند و از همین رو بود که تست تعداد زیادی از همکاران مثبت شده بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا نمایندگان مجلس همتی کیت های تشخیصی آزمایش ها انجام شده پرواز ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید

یک شرکت اسلواکیایی موفق شد اولین پرواز یک خودروی پرنده به همراه یک مسافر را به انجام برساند.

به گزارش ایسنا، یک شرکت هوانوردی متعلق به کشور اسلواکی موسوم به کلاین ویژن(Klein Vision) اولین پرواز مسافربری جهان را با خودروی پرنده خود انجام داد.

به نقل از آی‌ای، شرکت کلاین ویژن با خودروی پرنده خود به نام ایرکار(AirCar) در حالی که یک نوازنده فرانسوی به نام ژان میشل ژار را به عنوان مسافر در خودروی پرنده خود داشت، به این نقطه عطف دست یافت.

این آزمایش در یک باند فرودگاهی در کشور اسلواکی انجام شد.

در ویدیویی که این شرکت منتشر کرده است، یک خودروی پرنده اسپرت بال‌دار دیده می‌شود که در ابتدا روی باند فرودگاه روی چهار چرخ خود حرکت می‌کند و سپس با باز شدن بال‌های کنار و عقب و سرعت گرفتن، از زمین بلند می‌شود و در هوا معلق می‌ماند. چند دقیقه بعد نیز به سلامت فرود می‌آید.

گفتنی است که در ژوئن ۲۰۲۳ یک خودروی پرنده به نام «مدل ای»(Model A) که توسط شرکت الف ایروناتیکس(Alef Aeronautics) که مقر آن در کالیفرنیاست، توسعه یافته است، گواهینامه صلاحیت پروازی ویژه را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده دریافت کرد. این اولین وسیله نقلیه در نوع خود است که مجوز رسمی پرواز را از دولت ایالات متحده دریافت می‌کند.

توسعه خودروهای پرنده

در سال ۲۰۲۱ خودروی پرنده AirCar اولین پرواز درون شهری خود را انجام داد که طی آن یک پرواز ۳۵ دقیقه‌ای بین فرودگاه‌های بین المللی نیترا و براتیسلاوا را در اسلواکی انجام داد.

این خودروی پرنده در ژانویه ۲۰۲۲ گواهی صلاحیت پروازی دریافت کرد و این شرکت ادعا می‌کند که نمونه اولیه آن ۱۳۰ ساعت پرواز و ۵۲۰ برخاست و فرود در فرودگاه‌های بین‌المللی مختلف را به ثبت رسانده است.

خودروی پرنده AirCar شامل چندین واحد کاربردی است که برای انجام همزمان سفرهای زمینی و هوایی طراحی شده‌اند. بدنه آیرودینامیکی آن نه تنها مسافران را به راحتی در خود جای می‌دهد، بلکه عملکرد بالابری را در طول پرواز نیز افزایش می‌دهد.

از جمله ویژگی‌های پیشرفته آن می‌توان به بال‌های جمع شونده، دُم تاشو و سیستم استقرار چتر نجات اشاره کرد. دم تاشوی آن نقش مهمی در بهبود پایداری طولی و قابلیت‌های برخاستن مانند هواپیماهای سنتی دارد. ضمن اینکه در حالت سفر زمینی، این دم جمع‌ شده و با اندازه جمع ‌و جورتر به تطبیق‌پذیری ایرکار در محیط‌های شهری کمک می‌کند.

این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد در پیشرفت‌های آتی خود اقدام به تولید خودروهای پرنده دارای سه و چهار نفره، موتورهای دوگانه و یک نسخه آبی-خاکی کند.

نمونه اولیه AirCar به موتور ۱۶۰ اسب بخاری شرکت بی‌ام‌و مجهز شده است که دارای یک ملخ ثابت و یک چتر برای اقدامات ایمنی بیشتر است.

کلاین ویژن می‌گوید مدل دو نفره این خودروی پرنده وزنی در حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم دارد و ظرفیت بلند کردن بار آن ۲۰۰ کیلوگرم است. همچنین قادر است تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر اوج بگیرد و به حداکثر سرعت ۱۰۳ گره(۱۹۰ کیلومتر بر ساعت) دست یابد.

این شرکت برای ساخت نمونه‌های آینده ایرکار، آزمایش موتور هوانوردی پیشرفته ADEPT Airmotive را به پایان رسانده است که به طراحی قوی، سبک و کم‌مصرف مشهور است.

همچنین می‌توانید در اینجا ویدیوی یکی از آزمایش‌های پروازی ایرکار را در سال ۲۰۲۱ که بین دو فرودگاه به پرواز درآمده است، مشاهده کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی