Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد این روزها که باید در خانه بمانند، فعالیت های ویژه فرهنگی هنری در راستای مسجد را در اولویت های برنامه ریزی خود قرار داده اند.

خبرگزاری شبستان- البرز: نیم نگاهی به ظرفیت های فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد که تشکیل شده از گروه های مختلف مردمی به ویژه حضور نوجوانان و جوانان مسجدی است نشان می دهد که آنان در شرائط کنونی که شاهد شیوع بیماری کرونا ویروس هستیم، خانه نشینی و قرنطینه شدن را به معنای تمام شدن فعالیت مسجد نمی دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ساز و کار برنامه های فرهنگی هنری به اجتماعی بودن آن است و اکنون فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با شعار در خانه می مانیم، رویکرد جدیدی را در برپایی برنامه های مسجدی در نظر گرفته اند و آن بهره مندی از فضای مجازی است.

 

مسجد جامع رجایی شهر که از کانون فرهنگی هنری ممتاز مسجدی در سطح منطقه برخوردار است این روزها همانند دیگر مساجد استان از ظرفیت توان نیروی انسانی فعالان مسجدی برای ضدعفونی کردن مسجد، نظارت بر رعایت نکات بهداشتی و ... استفاده می کند.

 

این روزها حال و هوای دوران دفاع مقدس را دارد

 

« حجت الاسلام رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز روند این فعالیت ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این روزها مانند روزهای دوران دفاع مقدس شده است و ما شاهد حضور پرشور و روحیه مبارزه طلب نوجوانان و جوانان مسجدی در عرصه مقابله با ویروس کرونا هستیم.

 

امام مسجد جامع رجایی شهر کرج افزود: همبستگی، انعطاف همکاری و روحیه جهادی از شاخص های رفتاری فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر است که با رشد روزافزونی این روزها زبانزد اهالی محل شده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص برنامه های فرهنگی هنری مسجد گفت: به استثناء فعالیت های کانون در قالب اجتماعی و بهداشتی در زمینه مبارزه با کرونا ویروس، بهره مندی از بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز در برنامه های مسجد قرار گرفته است که با مراجعه به بخش آموزش الکترونیک سامانه بچه های مسجد از آن بهره برداری می کنند.

 

خسرو زاده با اشاره به لزوم همبستگی بیشتر میان فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در شرائط کنونی توضیح داد: تولید و نشر محتوا آموزشی در فضای آموزشی از دیگر برنامه هایی است که در حال انجام است.

 

 

برپایی مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب ویژه سامانه بچه های مسجد

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص روند فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در جهت مبارزه با کرونا ویروس گفت: قالب برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در این ایام در فضای مجازی برگزار می شود.

 

مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: برپایی مسابقه گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر متن بیانیه در ۱۰ شاخصه ویژه کاربران سامانه بچه های مسجد از دیگر برنامه های اصلی این ایام است.

 

وی با اشاره به اهمیت اهتمام فعالان مسجدی در مقابله با کرونا ویروس توضیح داد: فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد از پورتال بچه های مسجد به صورت مجازی ادامه دارد که طی آن طرح یاریگران زندگی با رویکرد آسیب های اجتماعی در قالب همکاری با ستاد مبارزه با موادمخدر اجرا می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دیگر محورهای اصلی و برنامه ریزی شده در این ایام است که متناسب با این امر مسابقه سراسری کتاب و خلاصه برداشت به عنوان یک پویش در کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال برپایی است.

 

 

پویش های مردمی در قالب کانون های فرهنگی هنری مساجد

 

از دیگر سو، خبرگزاری شبستان البرز با اجرای طرح فضای مجازی تربیت خبرنگار مسجدی از این ایام که بیشتر نوجوانان و جوانان مسجدی در خانه باید بمانند، طرح هر مسجد یک خبرنگار را در فضای مجازی به اجرا گذاشته است.

 

متناسب با اجرای این طرح، فعالان مسجدی با بیان داشته های خود در عرصه فرهنگی در جهت اطلاع رسانی اخبار کانون های فرهنگی هنری مسجد تلاش می کنند.

 

گفتنی است در سطح استان البرز ۳۰۱ کانون فرهنگی هنری مسجد فعالیت دارند که هر کدام از این کانون ها می توانند در جهت نشر و توسعه اخبار مسجد یاری رسان خبرگزاری شبستان در البرز باشند.

 

 

اجرای طرح فهما یکی از ویژه برنامه های موثر در جهت ثبت فعالیت برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز است که طی آن رونق و رشد فعالیت های فرهنگی هنری مساجد را شاهد بودیم.

 

فرصتی که می تواند در قالب رسانه خبرگزاری شبستان، بازتاب فعالیت ها و ویژه برنامه های فرهنگی هنری مساجد تلقی شود.

 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: در خانه می مانیم کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد جامع رجایی شهر کانون فرهنگی هنری فرهنگی هنری مسجد خبرگزاری شبستان بچه های مسجد استان البرز مساجد استان کرونا ویروس فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مقدم عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان گیلانی طرح ملی فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد استان گیلان در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه روح و جانمان را از حرف‌های خوب اشباع کرده و روح خود را ارتقا دهیم، باید در مسجد حضور یابیم و به مسجد رفت و آمد کنیم.

وی فعالیت در مسجد را تداوم راه شهدا عنوان کرد و افزود: شهدا در راه خدا و دفاع از میهن، جانشان را نثار کردند و اکنون شما بچه‌های مسجد با فعالیت در این مکان مقدس در راه رضای خدا و تداوم را شهیدان فعالیت می‌کنید.

مقدم با بیان اینکه کار باید در راه رضای خدا باشد تا ماندگار شود، ادامه داد: باید فعالیت‌های جهاد گونه خود را در هر مکانی که بستر لازم برای ارائه آن وجود دارد، چه مسجد محله خودمان و چه محله‌های دیگر حتی هزار کیلومتر دورتر انجام دهیم مانند همان رزمنده خرمشهری که با دست خالی جلوی دشمن تا دندان مسلح مقاومت کرد و روز ۳۳ مقاومت در خرمشهر به شهادت رسید.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۱۵ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان که حائز رتبه‌های برتر در چهارمین رویداد ملی فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد شدند، تقدیر شد.

کد خبر 6094644

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها