Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها ازجمله ایران را هم گرفته است. ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم‌، همانطور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه گیر شد به طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شده و خیلی‌ها نیز به سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده ‌ که ‌‌با بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن زده و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به سرعت به دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل گرفته و هر چه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.

9:24| روزانه 130 بیمار تنفسی در گلستان بستری می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی استان گفت: با توجه به گسترش این بیماری روزانه بین 120 تا 130 بیمار با علایم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری می‌شوند. عبدالرضا فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: قدرت سرایت و شیوع ویروس کرونا به شدت زیاد است و مردم برای اینکه به این بیماری مبتلا نشوند باید دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.وی با اشاره به افزایش بار مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گفت: با توجه به گسترش این بیماری روزانه بین 120 تا 130 بیمار با علایم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری می‌شوند.

9:04| کشف انبار غیرمجاز مواد اولیه تولید ضدعفونی‌کننده

جانشین سپاه نینوای استان گلستان گفت: انباری غیرمجاز با 20 تن مواد اولیه که برای تولید ضدعفونی‌کننده‌ها به کار می‌رود از سوی اطلاعات سپاه نینوای استان کشف شد. سرهنگ سیدموسی حسینی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی خبری اظهارداشت: سپاه برای مقابله با بیماری کرونا خود را در کنار مردم و مسئولان می‌داند و تلاش می‌کند تا اقدامات موثری در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: در روزهای اخیر سازمان اطلاعات سپاه نینوای استان توانست 8 هزار و 600 لیتر مواد ضدعفونی کننده را کشف کند و با هماهنگی مراجع قضایی این مواد را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم.

 8:43| میزان ورود بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها‌ کاهش یافت‌

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان گفت: طبق درخواست‌های مکرر افراد از بنده جهت قرنطینه کامل استان گیلان، صحبت‌های مختلفی با مسئولان کشوری داشتم اما صحبت‌ها و دلایل شورای امنیت ملی ما را قانع کرد که از این خواسته منصرف شویم. محمدحسین قربانی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان رشت نیازمند برپایی یک بیمارستان سیار بود اظهار داشت: حجم بالای بیماران کرونایی و خالی نبودن ظرفیت بیمارستان‌ها باعث شد که با همکاری سپاه یک بیمارستان سیار 120 تخت‌خوابی در رشت راه‌اندازی کنیم و هم‌اکنون کادر درمانی مستقر در آن آماده خدمات دهی هستند.

 

08:23|28  بیمارستان نیروی زمینی ارتش آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی را دارد

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: تمام 28 بیمارستان نیروی زمینی ارتش در اقصی نقاط کشور، به‌محض اینکه ستاد مبارزه با بیماری‌های وزارت بهداشت اعلام نیاز کند، این آمادگی را دارد که به کمک وزارت بهداشت بیاید. امیر سرتیپ دوم بهزاد مؤذنی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: از همان روزهای نخست اعلام نیاز وزارت بهداشت، ارتش بیمارستان‌های خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار داد و در حال پذیرش بیمار است.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش با اشاره به نیاز استان قم به بیمارستان صحرایی برای مبارزه با بیماری کرونا گفت: این بیمارستان در شهرک پردیسان در اختیار این بیماران قرار داده شد.

 انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,60/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراکز درمانی استان نیروی زمینی ارتش بیماران کرونایی ضدعفونی کننده بیمارستان ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تأمین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعاً در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقباً جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 6094880

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است