Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ششمین نشست کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر اداره کل بهزیستی استان سمنان، گفت: مرکز تلفنی ۱۴۸۰ اداره کل بهزیستی استان سمنان خدمات مشاوره رایگان کاهش استرس‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا را به منظور ارائه خدمات غیرحضوری برای خارج نشدن شهروندان از منزل به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: سهل‌انگاری با کاهش بار روانی نباید اشتباه گرفته شود و تفکیک نشدن این دو امر مشکلات و آسیب‌های جبران ناپذیری را به همراه دارد.

ایزدپور ادامه داد: کنترل و کاهش شیوع بیماری کرونا در میان کارکنان و مراکز شبانه روزی تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان به درستی انجام شده است، اما این امر نباید سبب غفلت در وظایف و نظارت‌های مستمر توسط مسئولان مربوطه شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: نظارت مستمر بر کلیه مراکز به ویژه مراکز شبانه‌روزی در روز‌های اخیر و تعطیلات فروردین ماه به جهت ملاقات‌ها باید به درستی انجام گیرد.

او گفت: امکان تعطیلی این مراکز وجود ندارد و این امر نشان دهنده حساسیت این مراکز است.

ایزدپور در ادامه بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تاکید و بیان کرد: برای برخی از فعالیت‌های نظارتی و به منظور کاهش حضور فیزیکی افراد می‌توان از این فضا استفاده کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از معاونان، مدیران شهرستان‌ها و رابطان خواست تا اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را از طریق کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر بهزیستی استان را اطلاع رسانی کنند.

او گفت: با اعلام درخواست شهرستان‌های تابعه در خصوص تامین اقلام مورد نیاز ضدعفونی و بهداشتی و پیگیری معاونت پشتیبانی ستاد، ۲۵۰ عدد ماسک و ۶۰ لیتر مواد ضدعفونی تهیه و در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ترخیص از مراکز شبانه روزی نباید کمتر از ۱۴ روز صادر شود، بیان کرد: مراکز مجاز به پذیرش افراد کمتر از این مدت نیستند و پس از بازگشت مددجو باید کلیه اقدامات لازم از جمله قرنطینه و تایید سلامت فرد انجام شود.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی ویروس کرونا مقابله با کرونا مدیرکل بهزیستی استان سمنان شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسین آبادی گفت: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و برقراری مشاوره تخصصی رایگان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان جامعه مددجویان می‌توانند از طریق شماره ۱۴۸۰ از مشاوره تخصصی غیرحضوری بهره‌مند شوند.
او ادامه داد: در سال گذشته شش هزار و ۷۵۷ مراجعه کننده حضوری به صورت رایگان در ۲۴ مرکز غیردولتی خدمات تخصصی مشاوره دریافت کردند.
مدیر کل بهزیستی استان اختلافات خانوادگی، اختلال اضطراب، اختلال شخصیت و اختلال در ارتباطات فردی را از مهمترین موضوعات عنوان شده در مشاوره‌های تخصصی عنوان کرد.
حسین آبادی بر لزوم مشاوره‌های قبل از ازدواج تأکید کرد و گفت: در حال حاضر مشاهده می‌شود زوجین در سال‌های پس از شروع زندگی مشترک برای حل مشکلات به مشاور مراجعه می‌کنند و یا به دلیل به تفاهم نرسیدن برای طلاق راهی محاکم قضایی می‌شوند.
در پایان این مراسم از خدمات مددکاران، مشاوران و روانشناسان قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • استمرار بارندگی‌ها در لرستان
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای