Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@20:33:54 GMT

نتایج دومین سه‌شنبه بزرگ انتخابات درون‌حزبی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۰۹۸۱

ساعت24-نتایج دومین سه‌شنبه بزرگ انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها که ۲۰ اسفند در ۶ ایالت آمریکا کلید خورد، تاکنون در سه ایالت میشیگان، میسوری و می. سی. سی. پی مشخص شد و براساس آن «جو بایدن» معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا توانسته برنی سندرز رقیب خود را شکست دهد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان درباره نتایج دومین سه‌شنبه بزرگ گزارش داد: اکنون سندرز با شکست بزرگی مواجه شده و با وضعیت دشواری در ادامه رقابت‌های مقدماتی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نقل از سی‌ان‌ان، بایدن در ایالت‌های میشیگان، میسوری و می. سی. سی. پی توانسته است به ترتیب ۵۲.۸، ۶۰.۱ و ۸۱.۱ درصد آرا را به دست آورد. سندرز نیز در میشیگان ۳۸ درصد، میسوری ۳۴.۵ و می. سی. سی. پی ۱۴.۸ درصد آرا را به دست آورد.

با توجه به این نتایج، بایدن تاکنون بزرگترین آرا هیات نمایندگان مربوط به میشیگان با ۱۲۵ آرا را به دست آورد.

سی‌ان‌ان گزارش داد، تاکنون بایدن توانسته ۷۴۵ آرای هیات نمایندگان را و سندرز نیز ۶۰۹ آرا را به دست آورده است.

نتایج آرا سه ایالت آیداهو، واشنگتن و داکوتای شمالی همچنان در حال شمارش بوده و اعلام نتیجه نهایی این سه ایالت تا ساعت‌ها به طول خواهد انجامید.

انتخابات مقدماتی

انتخابات مقدماتی در آمریکا که نزدیک به پنج ماه زمان می‌برد، از این نظر برگزار می‌شود تا شمار نامزد‌ها پیش از برگزاری انتخابات سراسری محدود شود؛ این انتخابات بعنوان ابزاری برای احزاب سیاسی در آمریکا با هدف دست یافتن به یک وحدت نظر روی یک نامزد پیش از انتخابات است.

انتخابات مقدماتی آمریکا در برگیرنده دو نوع انتخاب نامزد‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست که در ابتدا انتخابات با عنوان انجمن‌های حزبی (Caucus) و در پایان تشکلات حزبی برای دست یافتن به وحدت نظر و انتخاب نامزد نهایی خود در همایش حزبی- سیاسی (Political convention) که به نشست گزینش نامزد نیز شهره است، برگزار می‌شود.

طبق بند دوم قانون اساسی آمریکا، فردی که قرار است نامزد ریاست جمهوری آمریکا شود باید زاده خاک آمریکا، حداقل ۳۵ سال و دست‌کم ۱۴ سال در آمریکا اقامت داشته باشد.

برگزاری همایش حزبی

پس از پایان یافتن انتخابات مقدماتی که به مدت پنج ماه از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۰ تا ژوئن ادامه می‌یابد، هریک از احزاب همایش حزبی خود را برای تعیین نامزد نهایی برگزار می‌کند.

حزب دموکرات همایش حزبی خود را بین ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۳ تا ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹) در شهر میلواکی ایالت ویساکنسین برگزار می‌کند؛ البته دیگر شهر‌های هوستون، تگزاس، میامی و فلوریدا نیز برای این منظور در نظرگرفته شده است.

حزب جمهوریخواه نیز همایش حزبی خود را قرار است در شهر شارلوت (Charlotte) در ایالت کارولینای جنوبی بین ۲۴ تا ۲۷ ماه اوت (۳تا۶ شهریور ۱۳۹۹) برگزار کند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: انتخابات مقدماتی آرا را به دست همایش حزبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، اورژانس شهر هیوز اعلام کرد که بر اثر وقوع گردباد ۴ نفر از جمله یک کودک در ایالت اکلاهما و یک نفر در آیووا واقع در آمریکا جان خود را از دست داده‌ اند.

بر اساس اعلام این رسانه، در نتیجه وقوع این گردباد حدود ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.

این در حالیست که در شهر سالفر در جنوب اکلاهما نیز حدود ۳۰ نفر مصدوم شده‌ اند.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد که در طول شب گذشته، گردبادهای عظیم و بسیار مرگبار زیادی در نقاط مختلف ایالت اوکلاهاما ثبت شد.

کوین استیت، فرماندار اوکلاهاما نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که چهارمین مورد مرگ در شهر سولفور در شهرستان موری که به شدت آسیب دیده است، رخ داده است.

عملیات پاکسازی در مناطق حادثه‌دیده در جریان است.

کد خبر 6092509

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت