Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این کارشناسان روز چهارشنبه در گفت و گو با روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست خاطر نشان کردند تحریم های آمریکا مشکلات ایران را دوچندان کرده است و اجازه نمی دهد تا دیگر کشورها نیز بتوانند کمک های موثری به تهران داشته باشند.

«لی گوفو» از موسسه مطالعات بین المللی چین به این روزنامه گفته است: نقش چین در کمک رسانی به ایران و همکاری با تهران بسیار کلیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا جدید و ناشناخته است چین در این زمینه تجربیاتی دارد و می تواند نیازهای ایران را درک کند و باید بتواند با این کشور در این راستا و برای پیشگیری از شیوع ویروس همکاری نزدیک و بدون دردسر داشته باشد.

«چن شی» کارشناس و اقتصاددان مدرسه یاله هم می گوید: چین و ایران هر دو از اعضای سازمان بهداشت جهانی هستند آنها باید در همین چارچوب قادر به همکاری باشند تحریم ها کار را دشوار کرده است.

او می افزاید که بسیاری از تجربه ها و اطلاعات باید مبادله شود و اینکه بتوان نیازهای ایران از جمله بسیاری از اقلام مرتبط با کرونا را برای این کشور تامین کرد.

«هوا لی مینگ» سفیر پیشین چین در ایران هم در این باره می گوید: طبیعتا شیوع ویروس کرونا و تحریم های آمریکا علیه ایران می تواند فرصتی برای همکاری ایران و چین باشد.

او گفت: روابط ایران و چین با آمریکا بخصوص پس از شیوع کرونا تیره شده است ایران هم برای دریافت کمک ها و تجارت با دیگر کشورها زیر فشار تحریم ها است و در این شرایط کرونا فرصتی برای نزدیکتر شدن دو کشور و افزایش همکاری ها است.

وی گفت: آمریکا این بار بشدت برای چین مشکل تراشی کرد روابط دو کشور تیره تر شده و نحوه تعامل آمریکا با چین گستاخانه و خصمانه بوده است.

او افزود: شاید در گذشته برای اینکه آمریکا عصبانی نشود ما ملاحظاتی داشتیم اما به نظر می رسد اصلا لازم نیست چین برای دلخوشی آمریکا از ایران فاصله بگیرد.

آنها همچنین از آمریکا خواستند تا محدودیت ها و ممنوعیت های تجاری برای اقلام مختلف چون لوازم بهداشتی، پزشکی و دارو را که مصارف انسانی دارد و اقلامی بشردوستانه محسوب می شود، لغو کند.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست نوشته است متاسفانه تحریم ها و محدودیت ها حتی دست کشورهای دوست را برای کمک رسانی به ایران و تجارت این اقلام با تهران بسته است.

نشریه خاطر نشان کرده است کشورهایی که خواستار کمک به ایران هستند و یا می خواهند با ایران در این زمینه تعاملات تجاری داشته باشند، زیر فشار تحریم ها با مشکل مواجه شده اند.

این گزارش تصریح می کند که اگر نتوان در این زمینه با تهران تعامل کرد و حتی برای ارسال کمک به ایران مشکل داشت آن زمان همین تحریم ها می تواند باعث بروز یک فاجعه در کل منطقه خاورمیانه شود.

این کارشناسان گفتند: ایران می تواند از این بحران به سلامت عبور کند. ثبات کشور حفظ خواهد شد و تهران با عبور از این دوره می تواند فرصت های بیشتری نیز برای تقویت اقتدار خود داشته باشد.

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست برچسب‌ها ویروس کرونا چین پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا ویروس کرونا چین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۶ هزار نفر از دواطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری تخصصی ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند، فردا آخرین مهلت انتخاب رشته است.

وی افزود: پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸و اطلاعیه‌های اصلاح آن به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند؛ بنابراین داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

کریمیان تصریح کرد: در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

وی گفت: برای مشاهده فایل اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ و بارگذاری فایل‌های مرتبط اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»