Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@23:28:46 GMT

آب، اصلی ترین پاد زهر برای جنگ با کرونا است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۱۴۵۳

آب، اصلی ترین پاد زهر برای جنگ با کرونا است

میثم سلیمانی گفت: مصرف آب در استان سیستان و بلوچستان با توجه به وضعیت پیش‌آمده و شیوع ویروس کرونا، نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم سلیمانی،مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی اداره آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار عصرهامون افزود: با شیوع ویروس کرونا در استان و وضعیت پیش‌آمده، شهروندان برای رعایت مسائل بهداشتی و سلامت، روزانه به‌دفعات زیاد دست و صورت خود را با آب شستشو می‌دهند که این امر ممکن است با هدر رفتن آب مصرفی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور و استان مصرف آب در سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی اداره آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: شهروندان می توانند با استفاده صحیح و صرفه جویی آب، موارد بهداشتی را برای پیشگیری از ویروس کرونا با خیال راحت انجام دهند.

سلیمانی با اشاره به این که فعلا در تأمین آب منطقه سیستان و بلوچستان مشکل نداریم، عنوان کرد: مصرف بیش‌ازحد آب، ممکن است در برخی نقاط استان خصوصا زاهدان باعث افت فشار و سپس این افزایش مصرف، کل شبکه را تحت تاثیر قرار می دهد که می تواند به نوعی هشدار تبدیل شود.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در صورتی که شهروندان توصیه‌های بهداشتی را در حد متعارف و منطقی انجام و هم زمان مدیریت مصرف را نیز مورد توجه قرار دهند، مشکلی در تامین آب آشامیدنی ایجاد نمی‌شود.

به گفته سلیمانی؛ شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیرضروری خصوصا سنت حسنه خانه تکانی فعلا خودداری کنند تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: یکی از اصلی حلقه های مبارزه با ویروس کرونا نعمت حیاتی آب می باشد؛ شهروندان می توانند با اجتناب از مصارف غیرضروری با خیال راحت به نظافت فردی و خانه خود که مهم ترین پایگاه آرامش در برابر کرونا شناخته شده است بپردازند. تا بتوانیم به راحتی و بدون پیش آمدن مشکلی از شرایط بحرانی مبارزه با این بیماری عبور کنیم.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران