Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:39:09 GMT

آلودگی هوای البرز تا پایان هفته ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۱۵۰۵

آلودگی هوای البرز تا پایان هفته ادامه دارد

ایسنا/البرز مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از ادامه آلودگی هوای البرز تا پایان هفته جاری خبر داد.

محمدرضا فلاح نژاد روز چهارشنبه ۲۱ اسفند با بیا این مطلب اظهار کرد: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان، الگوهای پیش یابی حاکی از جوی پایدار در منطقه به دلیل رخداد لایه وارونگی در سطوح پایینی جو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این راستا تا انتهای هفته به ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ اسفند پتانسیل تشدید غلظت آلاینده‌ها، غبار محلی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش سطح کیفیت هوا به تناوب در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای همه گروه‌ها مورد انتظار است.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی، توصیه می‌شود افراد مبتلا به این بیماری‌ها و نیز سالمندان و کودکان، فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و همچنین از تردد غیر ضرور وسایل حمل و نقل در سطح شهر خودداری به عمل آید.

فلاح نژاد خاطر نشان کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان به عنوان روسای مدیریت بحران هر شهرستان باید ضمن حفظ آمادگی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم اقدامات لازم را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

همچنین براساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تنها یک ایستگاه (منطقه ۳ پاسداران) شاخص عدد بالاتر از ۱۰۰ را نشان می هد و حساس برای گروه های نا سالم است و ۶ ایستگاه شرایط پاک (شاخص زیر ۵۰ ) و مابقی ایستگاه شرایط قابل را نمایش می دهند.

کد خبر 848284 منبع: ایسنا برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هوای تهران طی تعطیلات پایان هفته
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هوای گرم و آفتابی تا پایان هفته در مازندران
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم