Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@00:07:06 GMT

بیماران کرونایی غرامت دستمزد می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۱۵۹۲

خرداد: سرپرست اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خبر داد: طبق قانون تامین اجتماعی، بیمارانی که موقتا قادر به اشتغال نیستند، غرامت دستمزد ایام بیماری دریافت می کنند.

به گزارش خرداد از  ایسنا، مهدی شکوری در یک برنامه رادیویی با اشاره به اینکه تعهدات بیمه ای و درمانی در قبال بازنشستگان، بیمه شدگان و مستمری بگیران از سوی تامین اجتماعی در شرایط بحرانی فعلی ارائه می گردد، اظهار کرد: در تنگنای پیش آمده ضمن آرزوی سپری شدن هرچه زودتر این شرایط، تمهیداتی را از سوی مدیران ارشد سازمان در نظر گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری فرم هایی که در قراردادهای ارائه خدمات بیمه ای بود، نیازمند ثبت اثر انگشت شخص متقاضی بود و به جهت تبعات خطرناک این کار، این روند حذف شده است.

وی گفت: برگزاری جلسات کمیسیون های پزشکی برای افراد از کار افتاده و نیاز مند به درمان، به لحاظ پرهیز از تجمعات، متوقف شده و همچنین معرفی بیمه شدگان برای معاینات مورد نیاز برای بدو بیمه حذف شده است و به محض ارائه درخواست انعقاد قرارداد با این افراد صورت می گیرد و پرداخت بیمه را باید انجام دهند. معاینات نیز به زمان مناسب دیگری موکول خواهد شد.

به گفته شکوری، بسیاری بیمه شدگان نیازمند استراحت های پزشکی بودند. در این راستا به جای تایید این استراحت ها در شعب مورد اعتماد به منظور پرداخت غرامت دستمزد، این روند حذف شده تا آمد و شدها کاهش یابد.

سرپرست اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به افزایش اعتبار دفاتر بیمه تا پایان فروردین 99 بدون مراجعه مردم به شعب و کارگزاری ها، گفت: برای رانندگان نیز که نیازمند مراجعه به سازمان پایانه ها بودند، بیمه پردازی بدون اخذ استعلام تا پایان فروردین ماه صورت می پذیرد.

شکوری همچنین این تسهیلات را برای کارگران ساختمانی قابل اجرا دانست و تصرح کرد: همچنین برای تشویق و ترغیب مخاطبان، خواهش کردیم مردم به سامانه سازمان مراجعه و درخواست های خود را بصورت غیر حضوری ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: به بسیاری بیماران عزیز مبتلا به ویروس جدید، غرامت دستمزد ایام بیماری پرداخت خواهد شد. این عزیزان که نیازمند استراحت طولانی هستند، موقتا قادر به اشتغال نیستند و طبق قانون تامین اجتماعی، غرامت دستمزد ایام بیماری به این عزیزان پرداخت می شود. از این رو ضمن حفظ سابقه بیمه این عزیزان، غرامت دستمزد خود را دریافت کرده و وقفه ای در بیمه پردازی آن ها ایجاد نمی شود.

سرپرست اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خاتمه رقم این غرامت را متناسب با حقوق و مزایای دریافتی تخمین زد و افزود: همچنین در مورد بازنشستگان با سنین بالا که آیا در قید حیات هستند یا ازدواج یا اشتغال جدید داشته اند، هر ساله پیامکی ارسال می کردیم تا وضعیت این افراد کنترل شود که این روند نیز تا پایان تیر ماه متوقف شده است برچسب ها: کرونا ، غرامت ، دستمزد

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا غرامت دستمزد تامین اجتماعی غرامت دستمزد بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی افزود: سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص نیازمند تجهیزات حرکتی، تا سقف ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق بیماران خاص برای تهیه دست و پای کربنی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: برای سایر افرادی که در سوانح و تصادفات دچار قطع عضو می‌شوند سهم هر دستگاه تقسیم شده و توافقاتی با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که بر اساس ابلاغ این معاونت سهم بیمه سلامت ۳۰ درصد و سهم سازمان بهزیستی ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که ما منتظر اجرایی شدن این مصوبه در سال جاری هستیم.

ناصحی گفت: قرار است سازمان بهزیستی متولی این امر باشد تا دست و پای کربنی که در شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شدند بر اساس این مصوبه مورد حمایت قرار گیرند.

کد خبر 6095069 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی