Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، روشی ابداع شده که با استفاده از آن می‌توان الیافی مستحکم، رسانا و با خواص منحصربه‌فرد با استفاده از نانولوله‌های کربنی تولید کرد.

پژوهشگران موفق به توسعه روشی شدند که با استفاده از آن می‌توان الیاف مبتنی بر نانولوله‌کربنی تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روش از پیوند شیمیایی برای ایجاد الیاف استفاده می‌شود که موجب بهبود خواص الکتریکی و مکانیکی در این مواد شده است.

گانگ وانگ از محققان این پروژه در موسسه علوم و فناوری پیشرفته بکمن می‌گوید: نانولوله‌های کربنی ساختار قدرتمندی داشته و از هدایت الکتریکی و گرمایی بالایی برخوردارند. بنابراین، این مواد می‌توانند کاربرد‌های گسترده‌ای در ساخت باتری، الیاف و ترانزیستور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: جزئیات چهارمین دوره فراخوان «نوپا‌های فناوری‌های همگرا»

با این حال، ترکیب این نانولوله‌ها با مواد مختلف می‌تواند منجر به از دست دادن برخی از این خواص بسیار مهم شود. لیدینگ از محققان این پروژه می‌گوید: ما روشی ارائه کردیم که با استفاده از آن می‌توان این خواص را دوباره به مواد بازگرداند. در این روش از اتصال نانولوله‌های کربنی منفرد به هم استفاده شده است. زمانی که جریان را از میان این مواد عبور می‌دهد، مقاومت در محل اتصال به حداکثر می‌رسد، جایی که نانولوله‌ها به هم متصل شده‌اند. در نتیجه، گرما در این نقاط تولید می‌شود و ما از این گرما برای اتصال نانولوله‌ها به هم استفاده می‌کنیم.

این فرآیند یک مرحله‌ای است، به محض تشکیل پیوند، مقاومت در محل اتصال کاهش می‌یابد و ماده سرد می‌شود. همانند درست کردن پاپ کورن که با باز شدن دانه، فرآیند به اتمام می‌رسد.

این گروه تحقیقاتی در ابتدا با مشکلاتی برای این کار مواجه بودند؛ برای مثال، جریان و شرایط مناسب برای ایجاد اتصالات برای آن‌ها مشخص نبود. با آزمایش‌های متعدد آن‌ها موفق به تعیین جریان مناسب شدند.

به اعتقاد محققان این پروژه، این نتایج اولین گام در مسیر ساخت دسته جدیدی از مواد است. آن‌ها علاقه‌مند هستند تا ببینند که این دسته از مواد را تا چه حد می‌توان مستحکم تولید کرد و چگونه می‌توان هدایت الکتریکی را بهبود داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نانو ذرات نانولوله های کربنی نانولوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، شاید شما هم جزو خانم هایی باشید که به موهای فر علاقه دارید اما از فر کردن مو با بابلیس خسته شده اید، همیشه برای فر کردن مو نیاز به دستگاه های حرارتی نیست ما در این مطلب روشی متفاوت و شگفت انگیز برای فر کردن موها به شما معرفی میکنیم.

این بار برای فر کردن مو به یکی از وسایل آشپزخانه نیاز دارید، شاید باورتان نشود اما به راستی با چنگال می‌توان موها را هر چقدر هم که لخت باشند فر کرد.

آموزش فر کردن موها با چنگال

یک چنگال بردارید و از انتهای موها شروع کنید موها را درون چنگال بپیچید دقیقا مثل زمانی که ماکارونی می‌خورید، بعد از پیچیدن موها درون چنگال اسپری بزنید و سشوار بکشید گرمای فلز چنگال فر زیبا و ماندگای خلق خواهد کرد.

در صورتی که موهای خیلی صافی دارید و میخواهید آن ها را فر کنید باید از قیچی مارپیچی استفاده کنید در این صورت فر موها مدت زیادی ماندگاری خواهد داشت.

آموزش فر کردن مو با استفاده از جوراب آیا سشوار برای مو خوب است ؟ ؛ بهترین دما برای خشک کردن موها | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

برای جلوگیری از وز شدن موها از نرم کننده استفاده کنید زیرا موهای فر به راحتی وز میشوند.
روغن نارگیل از وز شدن موها جلوگیری میکند.
موها را بعد از حمام شانه کنید زیرا شانه کردن موهای خشک باعث وز شدن آنها میشود.

کد خبر 848002 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن موی سر خبر مهم

دیگر خبرها

  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • آیا با خرده های پاک کن می توان دوباره پاک کن ساخت؟ (فیلم)