Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه از سفر رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر به دمشق و دیدار وی با مقامات بلندپایه سوری با هدف بحث درباره راهکار مقابله با ترکیه در کشورهای عربی پرده برداشتند. ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم، «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر در تاریخ دوم مارس جاری (12 اسفند) به دمشق سفر و با مسئولان سوری دیدار کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «الوطن» سوریه در صفحه توییتری خود از دیدار محرمانه طرف مصری با طرف‌‌های سوری پرده برداشت؛ این درحالی است که روزنامه رای الیوم هفته گذشته به نقل از منابع آگاه خبر سفر عباس کامل را ضمن مقاله‌ای با عنوان « نگاه سوری‌ها به توافق پوتین و اردوغان» منتشر کرده بود.

«علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه با عباس کامل در دمشق دیدار و دو طرف درباره ماجراجویی‌های ترکیه در شمال سوریه و نیز پرونده مربوط به انتقال تروریست‌های مورد حمایت ترکیه از ادلب به لیبی٬ که این پرونده اهمیت زیادی برای مصر دارد بحث کردند.

گفته‌های فرستاده آمریکا در امور سوریه/ تماس تلفنی مقامات مسکو و آنکارا درباره ادلبپرواز هواپیماهای شناسایی آمریکا در نزدیکی پایگاه‌های روسیه در سوریهسوریه| کشف مخفیگاه زیرزمینی سرکرده «جبهه النصره» + تصاویر

قاهره به منظور مقابله با ترکیه در جهان عرب درصدد بالابردن هماهنگی‌ امنیتی با تعدادی از سرویس‌های اطلاعاتی عربی است.

این درحالی است که گزارش‌های رسیده از شمال سوریه٬ حاکی از آن است که آنکارا اقدام به اعزام گروه جدیدی از افراد مسلح از ادلب به لیبی کرده و به گفته منابع آگاه این گروه جدید از تروریست‌ها شامل عناصر گروه موسوم به «لواء المعتصم» است.

عناصر این گروه 5000 نفری آموزش‌های خود را در اردوگاهی داخل زمین‌های سوریه به پایان رسانده و از شمال سوریه عازم لیبی شده‌اند٬ در این میان صدها نفر از آنها در درگیری‌های اطراف طرابلس کشته شده و برخی دیگر نیز از راه دریا به ایتالیا فرار کرده‌اند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سوریه مصر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه مصر سوریه مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گفت: جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در سفری دو روزه با هدف بازدید از توانمندی ها و پایگاههای اورژانس استان و بررسی مسائل و مشکلات و برنامه های آتی این مرکز به این استان سفر خواهد کرد. محمدامین نیکویی نژاد، افزود: دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، دیدار با احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دیدار با مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران به منظور راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی، کلنگ زنی سه پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان، بازدید از پروژه ساختمان ستاد مرکزی و همچنین نقلیه اورژانس ۱۱۵ استان، کنفرانس خبری و مطبوعاتی با رسانه ها، دیدار با پرسنل و کارشناسان اورژانس استان، برگزاری نشست با رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه است.
گفتنی است در این سفر دو روزه محمد سرور، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور، رئیس‌سازمان اورژانس کشور  را همراهی می کند.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه