Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه گفت: باید در بلاها هم دست الهی را ببینیم و بدانیم خدای متعال با ما کاری می‌کند و ما را تربیت می‌کند و به ما بیدارباش می‌دهد تا غافل نباشیم. ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری استاد حوزه و کارشناس مسائل دینی به تحلیلی دربارۀ ویروس منحوس کرونا پرداخت و گفت: این واقعه‌ای که پیش آمده و این بیماری جدیدی که در جامعه شیوع پیدا کرده است چند چهره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک چهره از بیماری، همین چهرۀ ظاهری است که البته این چهره هم خودش دارای وجوهی است و ابعاد مختلفی دارد.

وی افزود: یک بُعد این بیماری، مسائل بهداشتی است که عزیزانِ جامعۀ پزشکی به‌خوبی از عهده این کار برمی‌آیند، به‌خصوص آنهایی که مجاهدان صفِ مقدمند. خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «مَنْ أَحْیاها فَكَأَنَّما أَحْیَا النَّاسَ جَمیعاً». از امام صادق(ع) در این باره سؤال شد، فرمود: یعنی کسی در حال غرق شدن است و شخص دیگری خطر می‌کند و نجاتش می‌دهد، یا کسی در حال سوختن است و فردی خطر می‌کند و او را نجات می‌دهد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: خدمات اخیر جامعۀ پزشکی هم همین‌طور است. خدای متعال ثواب احیای همه نفوس را به آنان می‌دهد. ‌این جنبه از واقعه پیش می‌رود و جامعۀ پزشکی ما در این امتحان موفق خواهد شد.

حجت‌الاسلام میرباقری اضافه کرد: جنبۀ ظاهری دیگر، "جنگِ شناختی" است که بسیار مهم است و متخصصان این عرصه باید به آن بپردازند. از مسئولان رسانه ملی تقاضا می‌کنم که این جنبه را با زبان علمی و کارشناسانه با مردم در میان بگذارند.

«همۀ موارد فوق، ظاهر این واقعه بود. در ورایِ همۀ اینها، دست تدبیر خدا قرار دارد. خدای متعال از ما متوقع است همان‌طور که در خوشی‌ها دست خدا را می‌بینیم، در ابتلائات هم دست خدا را ببینیم. اگر کسی اهل دیدنِ دست خدا باشد، در خوشی‌ها که ببیند، در بلاء هم می‌بیند و در هر دو، این دست را و کار خدا را ستایش می‌کند. ما باید در ورای این صحنه‌های ظاهری، دست تدبیر خدا را مشاهده کنیم و ببینیم خدا با ما چه کار دارد؟»

وی با بیان مطلب فوق گفت: امام حسین(ع) تعبیری در  دعای عرفه می‌فرماید: «إِلَهِی عَلِمْتُ بِاخْتِلَافِ الْآثَارِ وَ تَنَقُّلَاتِ الْأَطْوَارِ أَنَّ مُرَادَكَ مِنِّی أَنْ تَتَعَرَّفَ إِلَیَّ فِی كُلِّ شَیْ‏ءٍ حَتَّى لَا أَجْهَلَكَ فِی شَیْ‏ءٍ»؛ یعنی آثار تو مختلف است، شب می‌رود و روز می‌آید، بیماری می‌رود و سلامتی می‌آید، خوشحالی می‌رود و غصه می‌آید، جوانی می‌رود و پیری می‌آید، و من از این اختلاف آثار دانسته‌ام که تو از من این را می‌خواهی که در هیچ چیز از تو غافل نشوم؛ می‌خواهی خودت را در همه چیز به من نشان بدهی تا در همه چیز، تو را ببینم. پس باید در بلاها هم دست الهی را ببینیم و بدانیم خدای متعال با ما کاری می‌کند و ما را تربیت می‌کند و به ما بیدارباش می‌دهد تا غافل نباشیم.

صوت کامل سخنان حجت‌الاسلام میرباقری را در ادامه بشنوید.

موسوی‌مطلق: مردها با ابزار محبت و شادی، به رونق صفای خانه بیفزایندماجرای وحی خدا به پیامبری که بیمار شد/ پیشگیری وظیفه انسان و نصرت وعده خداست

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام ویروس کرونا اهل بیت علیهم السلام ویروس کرونا ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال «سلمان فارسی» ۱۴۰۵ به پخش می‌رسد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، در ابتدا جبلی در کنار داود میرباقری (کارگردان) ، برمهانی (معاون سیما) و حسین طاهری (تهیه‌کننده) و گروه همراه به تماشای سکانس‌هایی از پروژه نشستند و بخش هایی از سریال در حضور وی تصویربرداری شد. در ادامه میرباقری و طاهری، رئیس سازمان صداوسیما را در جریان روند تولید سریال قرار دادند و توضیحاتی درباره لوکیشن آتشکده ماربین ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: کدام بازیگران سینما در نقش معلم ظاهر شدند؟

انوش معظمی، امیررضا دلاوری، فرخ نعمتی و حسام منظور از جمله بازیگرانی بودند که در لوکیشن آتشکده ماربین حضور داشتند و مقابل دوربین رفتند.

سکانسی که در بازدید جبلی تصویربرداری شد، مربوط به بازی انوش معظمی و حضور هنروران بسیاری بود که در کنار این بازیگر قرار داشتند.

جبلی در حاشیه بازدید از پشت صحنه این سریال گفت: ما در سازمان صداوسیما تمام هم و غم و تلاشمان این است که نیازهای این مجموعه فاخر و تاریخی و جریان ساز تامین شود. خوشبختانه مراحل تولید اعم از تهیه و تامین زیرساخت ها و ساخت و سازها و یا تامین مراحل مختلف تولید طبق برنامه پیش می رود.

وی ادامه داد: امسال یکی از سخت ترین سال‌های تولید سریال در طول این هفت سال است که تولید این سریال آغاز شده است. می توانم بگویم امسال یک سال سرنوشت ساز است. لذا وظیفه ما در سازمان صداوسیماست که از همه ظرفیت ها و اختیاراتمان استفاده کنیم تا این مجموعه طبق برنامه ریزی پیش برود. چون استاد میرباقری و همکارانشان با جدیت مثال زدنی کار را پیش می برند. در سرمای زمستان و در مناطق پربرف و در گرمای تابستان زیر آفتاب کار را با دقت و وسواس و حساسیت کار را دنبال می کنند. امیدوارم ما و همکارانمان در سازمان و به خصوص سیمافیلم هم بتوانیم همچون گذشته در خدمتشان باشیم.

در ادامه میرباقری درباره روند تولید سریال افزود: فصل تولد سلمان را گرفته ایم و این روزها کار ادامه دارد. در اصل سکانس ها مربوط به بودخشان (پدر سلمان)، فرماندار جی است که در آتشکده ماربین مقابل دوربین می رود.

وی در پاسخ به این سوال که کار چه زمانی به پایان خواهد رسید هم گفت: ما طبق برنامه پیش می رویم؛ تدوین هم در حال انجام است و تلاشمان می‌کنیم سریال را سال ۱۴۰۵ به پخش برسانیم.

اینجا یک دانشگاه عظیم است

حسین طاهری هم درباره تولید سریال گفت: سلمان فارسی یکی از مجموعه های بزرگ صداوسیماست که در تولید آن هم نگاه مدیران و هم نگاه ما به آینده و نسل های بعدی است. اینجا یک دانشگاه عظیم است که نسل ها را برای صنعت فیلمسازی رشد می دهد.

وی ادامه داد: در معماری مجموعه تلاش شد تا یک کار جدی از ایران باستان را به جا بگذاریم. دوره ای که مغفول مانده بود اما با همت دکتر جبلی این بستر ایجاد شد.

جبلی در انتها به تماشای راش هایی از سریال نشست و با طاهری، میرباقری و احمدجو درباره قصه و بخش های مختلف این سریال گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229250 برچسب‌ها سریال

دیگر خبرها

  • اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • سریال «سلمان فارسی» ۱۴۰۵ به پخش می‌رسد
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • اوسمار: می‌جنگیم تا به حقمان برسیم
  • هنوز ۵ بازی دیگر فرصت داریم / اگر دست من باشد می‌گویم پرسپولیس همیشه قهرمان است
  • اوسمار: تا روز آخر می‌جنگیم/دست من باشد می‌گویم پرسپولیس همیشه قهرمان می‌شود
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده