Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج اولیه انتخابات درون حزبی در ۶ ایالت آمریکا نشان می‌دهد که جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت به سایر نامزدهای حزب دموکرات پیشتاز است و برنی سندرز در رتبه دوم قرار گرفته است. ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از ان‌بی‌سی‌ نیوز، نتایج اولیه انتخابات درون حزبی در 6 ایالت آمریکا نشان می‌دهد جو بایدن با کسب 153 موکل انتخاباتی جدید نسبت به سایر نامزدهای حزب دموکرات پیشتاز شده و برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت در جایگاه دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، انتخابات درون حزبی دموکراتها روز سه شنبه 10 مارس در میان گسترش ویروس کرونا در 6 ایالت آیداهو، میشیگان، می سی سی پی، میسوری، داکوتای شمالی و واشنگتن برگزار شده است.

با شمارش 70 درصد انتخابات درون حزبی دموکراتها، جو بایدن موفق به کسب 153 موکل انتخاباتی جدید شده و در صدر نامزدهای حزب دموکرات قرار گرفته است. وی تاکنون در مجموع 823 موکل انتخاباتی را کسب کرده است. برنی سندرز نیز با کسب 88 موکل انتخاباتی جدید و در مجموع 663 موکل انتخاباتی در رتبه دوم است.

نقش پر رنگ سیاه پوستان در برتری بایدن مقابل سندرزدومین سه‌شنبه رقابت‌های مقدماتی دموکرات‌ها|پیروزی «جو بایدن» در 2 ایالت آمریکا

برنی سندرز روز سه شنبه بار دیگر مواضع جو بایدن در خصوص جنگ 2003 علیه عراق را به باد انتقاد گرفت و تاکید کرد که هیچ برنامه و تصمیمی برای کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی ندارد.

بایدن در ایالت می سی سی پی با کسب 81 درصد آرا 29 موکل انتخاباتی این ایالت را به دست آورده است. برنی سندرز با کسب 14.9 درصد آرا در این ایالت تنها 2 موکل انتخاباتی را به دست آورده است.

در آیداهو نیز 48.3 درصد آرا به بایدن تعلق گرفته و وی موفق به کسب 9 موکل انتخاباتی شده است. برنی سندرز نیز 7 موکل انتخاباتی این ایالت را به خود اختصاص داده است.

تاکنون انتخابات درون حزبی دموکراتها در 24 ایالت برگزار شده است.

دور بعدی انتخابات درون حزبی قرار است 14 مارس یعنی 24 اسفندماه در جزایر ماریانای شمالی برگزار شود. انتخابات بعدی نیز 17 مارس یعنی 27 اسفندماه در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، ایلینوی، اوهایو با مجموع 577 موکل انتخاباتی برگزار خواهد شد.

هر نامزد دموکرات که بخواهد در نهایت با دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر رقابت کند، باید بتواند 1991 موکل انتخاباتی را کسب کند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا انتخابات درون حزبی دموکرات موکل انتخاباتی برنی سندرز جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟